Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Servei compartit de gestió de Notificacions

  • Nomene Abreujat:
    notifica
    Resum:
    Notifica és un servei de gestió de Notificacions que proporciona una plataforma per a gestionar automàticament totes les notificacions i comunicacions que es generen en els organismes emissors, de manera que arriben a la seua destinació de la manera més eficient i econòmica possible.
    Permet que el lliurament d'aquestes notificacions/comunicacions puga realitzar-se per diverses vies, en funció de les condicions establides pel destinatari per a la seua relació amb l'Administració: mitjançant compareixença electrònica en carpeta Ciutadana del Punt d'Accés General, en suport paper i/o compareixença en l'Adreça Electrònica Habilitada (DEH).

    Destinataris:
    Qualsevol Administració Pública
    Organismes Responsables:
    Ministeri de Política Territorial i Funció Pública
    Secretaria d'Estat de Funció Pública
    Secretaria General d'Administració Digital
    Manera d'Ús:
    Servei en xarxa integrable en aplicacions del client , Servei en xarxa per a usuari final

    Contacte:

    Aquests contactes estaran habilitats per al seu ús per empleats públics.

    Nota: Si no és el seu cas i està Un. treballant per a una Administració Pública, per favor, comunique al responsable corresponent d'aquesta administració que es pose en contacte amb nosaltres.

    1.- Totes les incidències relacionades amb la plataforma Notifica hauran de dirigir-se a través del Centre d'Ajuda i Integradors i Desenvolupadors (CAID), en la pàgina:

    2.- No obstant açò, para tot el relacionat amb el Servei de Notificacions a través de  l'Adreça Electrònica Habilitada (SNE/DEH), es pot accedir directament als serveis de suport d'aquesta solució en:

    Coordinació del servei:

    Suport tècnic a emissors:

    Contacte comercial:

    Suport tècnic a ciutadans:

    Tipus de Solució:
    Infraestructura o servei comú
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Estatal
    Àrea tècnica:
    Tramitació electrònica , Infraestructura de comunicacions i missatgeria , Serveis horitzontals per a les AA.PP , Suport a la tramitació electrònica
    Àrea funcional:
    Administració
    Llicencia:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic
    Llenguatge de Programació:
    PHP
    Sistema Operatiu:
    Qualsevol

    Descripció

    Notifica és una plataforma que, en col·laboració amb altres agents col·laboradors, facilita a les Administracions Públiques la posada a disposició als ciutadans de les notificacions i comunicacions que generen.

    Les vies de posada a disposició són:

    Notifica, construïda inicialment en resposta a les mesures de la CORA, va ser declarada servei compartit per la Comissió Estratègica TIC en la seua reunió del 15 de setembre de 2015.  I com a tal és d'obligat compliment per als organismes emissors de l'Administració General de l'Estat.

    Notifica proporciona als organismes emissors de notificacions i comunicacions:

    • Complir la Llei 39/2015 quant a la pràctica de notificacions electròniques.
    • Una única interfície per a l'enviament de notificacions i comunicacions amb independència de la via de posada a disposició.
    • Control de terminis segons els paràmetres de l'enviament i expiració dels mateixos.
    • Informació sobre els canvis d'estat i el resultat dels lliuraments.

    Notícies

    04 maig 2018

    Augmenten els organismes emissors que usen Notifica a 2.999 Desplegar acordeon

    En el mes d'abril de 2018 s'han aconseguit els 2.999 organismes emissors de les Administracions Públiques que utilitzen Notifica per a la posada a la disposició de les seues notificacions i comunicacions als ciutadans.

    D'aquests organismes emissors destaquen les Entitats Locals que suposen el 82% del total d'organismes. Es pot consultar el detall de tots els organismes emissors que utilitzen Notifica en Observatori d'Administració Electrònica (DATAOBSAE)(Obri en nova finestra) .

    Li recordem que per a qualsevol aclariment o consulta pot dirigir-se al Centre d'Atenció a Integradors i Desenvolupadors (CAID) del MINHAFP(Obri en nova finestra) .

    24 octubre 2017

    Pujada de la nova versió dels serveis web de Notific@ a Producció Desplegar acordeon

    El nou servei web 2.0 de Notific@ per a Organismes Emissors ha sigut desplegat a l'entorn de Producció, després de completar-se la integració a l'entorn de Preproducció del primer Organisme Emissor.

    Com a conseqüència, conforme al Pla de gestió del canvi de Notific@, s'anuncia que es deixarà de donar suport al servei web 1.0 per a Organismes Emissors:

    El 24 de juliol de 2018 per a l'entorn de Preproducció.
    El 24 d'octubre de 2018 per a l'entorn de Producció.

    Els Organismes Emissors que utilitzen els serveis web de Notific@ hauran de planificar els desenvolupaments necessaris per a l'adaptació de les seues integracions.

    31 juliol 2017

    Notific@ publica una nova versió dels seus serveis web Desplegar acordeon

    La Secretaria General d'Administració Digital, com a prestadora del servei compartit de gestió de notificacions, i segons l'anunciat en els diferents grups de treball, ha publicat una nova versió dels serveis web per a Organismes Emissors.

    Per a l'elaboració de les noves especificacions s'han tingut en compte els suggeriments aportats per les administracions usuàries de Notific@, tant a nivell estatal, com a autonòmic i local.

    Conjuntament, s'ha publicat el Pla de gestió de canvi que regula la continuïtat del servei i els terminis per a l'adaptació dels grups implicats als nous requisits i per a la compatibilitat de versions.

    Els Organismes Emissors que estiguen integrats amb Notific@ per mitjà de serveis web hauran de planificar la seua adaptació a aquesta nova especificació, tenint en compte els terminis previstos de finalització de compatibilitat de les versions anteriors, que mai serà inferior a un any des de la posada en producció de la nova versió.

    Quan els nous serveis web estiguen disponibles a l'entorn de preproducció es comunicarà a través dels mitjans habituals.

    07 juny 2017

    Pròrroga Encomana DEH Desplegar acordeon

    La Secretària d'Estat de Funció Pública, Elena Collado Martínez  i el Director General  de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, Jaime Sánchez Revenga,  han acordat prorrogar l'Encomana de gestió del servei de l'Adreça Electrònica Habilitada per un període de dos anys. Els efectes d'aquest acord tindran validesa a partir de el  26 de juny de 2017.  

    Els organismes interessats en l'emissió de notificacions per aquesta via de posada a disposició, poden consultar els termes de la mateixa en la informació del projecte Notific@, en  l'adreça administración.gob.es/ctt/notifica.

    Per al procés d'adhesió a aquesta Encomana s'haurà de seguir utilitzant l'Annex IV, que forma part de la documentació de l'Encomana original en la qual igualment figuren les dades econòmiques corresponents a les diferents modalitats d'ús del servei.

    Es fa notar que per a l'ús de la DEH a través del servei compartit de gestió de notificacions –Notific@- és aplicable la modalitat més econòmica.  

    27 febrer 2017

    Notific@ en el CNIS 2017 Desplegar acordeon

    El servei compartit de gestió de notificacions, ha tingut una rellevant presència en el VII Congrés Nacional d'Innovació i Serveis Públics.

    La Secretaria General de l'Administració Digital,  com a prestador del servei, va presentar en la Sala de Comunicacions, els resultats de l'activitat diària de la plataforma Notific@ en la qual se sustenta el servei.

    L'ús d'aquesta plataforma, originalment construïda per a donar servei a l'Administració General de l'Estat, és ara demanda també per l'Administració Autonòmica i Local, àmbits en els quals s'han valorat positivament que el seu ús permet el compliment immediat de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú, així com les diverses opcions d'integració i ús, que van des de la més ràpida i modesta que s'obté mitjançant l'accés manual a l'Aplicació web, fins a la més automatitzada  que permet la integració mitjançant serveis web, especialment dissenyada per a afavorir l'enviament d'importants volums de comunicacions o notificacions.    

    En les dades estadístiques que es van presentar s'observa l'efecte de l'entrada en vigor de les noves lleis a l'octubre del passat any i el seu increment substancial en els primers mesos de 2017. Els resultats relatius als enviaments es quantifiquen amb  319 organismes emissors, prop de 90.000 enviaments de totes les Administracions Públiques. La principal via de posada a la disposició d'aquests enviaments, ha sigut l'electrònica (Carpeta ciutadana i Adreça Electrònica Habilitada) en un 75% i en restant 25% en suport paper.

    Els Organismes Emissors més destacats són, en l'àmbit de l'AGE, la Secretaria General de l'Administració de Justícia, amb més de 45.000 enviaments.

    En l'àmbit de les Comunitats Autònomes destaca la Regió de Múrcia, amb una integració primerenca, incremental i reeixida amb prop de 18.000 enviaments i en l'àmbit local, les Diputació Provincial d'Osca, integrada per al seu propi entorn i  la Diputació Provincial d'Albacete, que ho ha actuat com a element coordinador i impulsor de Notific@ per a un gran nombre d'ajuntaments en la província.

    També Notific@ va estar en l'espai demo,  amb una prova que permetia als interessats adoptar diferents rols, tant el d'Organisme Emissor per a utilitzar Notific@, com els de persona física, o persona jurídica i poder arreplegar els seus enviaments en la Carpeta Ciutadana i en l'Adreça Electrònica Habilitada ja que tots dos serveis van compartir i van col·laborar en l'execució d'aquesta prova.   

     

     

     

     

    27 febrer 2017

    Notific@ serveis per al destinatari Desplegar acordeon

    La Secretaria General de l'Administració Digital, com a prestadora del servei compartit de gestió de notificacions,  es fa ressò de la petició cursada des del sector privat i anuncia una nova línia de treballs, dirigida a millorar els serveis de la plataforma Notific@ als grans destinataris de comunicacions i notificacions de les administracions públiques.    

    Són vàries les activitats en cartera, la més prioritària, de moment,  és la que permetria a les grans organitzacions usar serveis web específics de Notific@ per a rebre els seus enviaments de forma automatitzada.

    En una altra línia s'engloben els serveis que afavoririen la localització de notificacions d'un mateix destinatari en les seus electròniques de les diferents AAPP que col·laboren en el servei, així com aquells altres que permetrien la posada a la disposició del destinatari de notificacions amb annexos voluminosos d'aquesta informació per mitjans  electrònics.    

    13 febrer 2017

    L'Adreça Electrònica Habilitada Única (DEH) flexibilitza el procés de notificació per mitjans electrònics. Desplegar acordeon

    Des del passat 4 de febrer, el servei de notificacions electròniques  de l'Adreça Electrònica Habilitada Única, integrat en l'actualitat en la plataforma Notific@, ha introduït certes  novetats que flexibilitzen la gestió de les notificacions:

             

              Notificació a interessats obligats i no obligats: Les Administracions podran remetre notificacions a interessats obligats per la Llei 39/2015 i, com a novetat, a aquells interessats no obligats que hagen manifestat directament el seu interès a ser notificats per via electrònica a la pròpia Administració, sense necessitat que conste aquesta voluntat en la DEH. En cas de no disposar d'una DEH, se'ls crearà d'ofici de forma automàtica. Aquests processos no repercutiran que l'interessat perda la possibilitat de gestionar l'alta/baixa de la seua subscripció voluntària a la DEH, si no constaren altres obligacions.

     

              Data d'expiració de la notificació: Per defecte, una notificació s'entendrà rebutjada quan hagen transcorregut deu dies naturals des de la posada a la disposició de la notificació sense que s'accedisca al seu contingut. Ara és possible també especificar una data de caducitat per a la notificació que s'acomode a la normativa de cada Administració.

     

              Format de les notificacions: Les notificacions podran ser remeses, a part d'en format PDF, com a fitxers de tipus ZIP.

    02 desembre 2016

    Notific@ després de dos mesos de vigència de la Llei 39/2015 Desplegar acordeon

    Avui es compleixen dos mesos des que entrara en vigor la llei que regula el Procediment Administratiu Comú per a les Administracions Públiques i on s'estableixen importants modificacions  per a les notificacions administratives.

    Aquest fet ha impulsat la posada en producció del servei compartit de  gestió de notificacions - Notific@-, que ja compta amb més de 100 organismes emissors, tant de l'Administració General de l'Estat, com de l'Administració Autonòmica i Local. Altres 50 organismes estan executant ja les proves d'integració per a la seua pròxima passada a producció.  

    Amb a prop 10.000 enviaments lliurats en aquest període, les xifres de resultats i els beneficis obtinguts són encoratjadores  per a les expectatives de les Administracions Públiques, fet que es demostra per l'alt interès despertat fora de l'Administració General de l'Estat, àmbit en el qual el servei compartit de gestió de notificacions és obligatori.

    Notific@ està sent aprofitat de forma molt rendible per organismes tals com la Direcció general de Costos de Personal i Pensions Públiques o l'antiga Direcció general de Coordinació de l'Administració  Perifèrica  de l'Estat, ambdues de l'antic Ministeri d'Hisenda i Administracions  Públiques.  En l'àmbit autonòmic, destaca la Regió de Múrcia que, igual que la Diputació Provincial d'Osca ho fa en l'àmbit de l'Administració Local, han demostrat una gran flexibilitat i capacitat organitzativa per a adaptar-se al nou marc jurídic mitjançant la seua adhesió a l'ús de Notific@.

    24 novembre 2016

    Notific@ àmplia els "Enviaments Massius" a totes les vies de posada a disposició. Desplegar acordeon

    La funcionalitat que permetia realitzar Enviaments Massius a Notific@ per al seu lliurament al destinatari per Carpeta Ciutadana i en cas necessari per via postal,  ha sigut millorada a fi de facilitar el seu ús per a totes les vies de posada a disposició.

    A partir del pròxim dilluns dia 28 de novembre,  es podran realitzar també enviaments massius que ofereixen la posada a la disposició dels enviaments a través d'una diversa combinatòria de vies. Les noves alternatives són les següents:

    • Enviament massiu a Carpeta Ciutadana (les opcions de Carpeta Ciutadana, estan també disponibles per a la Seu Electrònica de l'Organisme emissor,  si estiguera activa).
    • Enviament massiu en el qual els destinataris són “Obligats”. S'oferirà  en Carpeta Ciutadana i una vegada esgotat el “retard”, es posarà a disposició a través de l'Adreça Electrònica Habilitada
    • Enviament massiu en el qual els destinataris són “Voluntaris”. En aquest cas, es posarà a disposició per Carpeta Ciutadana, seguit de l'Adreça Electrònica Habilitada i si no hi ha altre remei, es distribuirà per via postal. 
    26 maig 2016

    Avanços en el marc jurídic per a la integració amb Notific@. Desplegar acordeon

    Se signa el primer conveni per a la integració amb Notific@ i els seus Agents Col·laboradors.

    El passat 17 de maig de 2016 s'ha signat el conveni de col·laboració entre l'Adreça de Tecnologies de la Informació de les Comunicacions, la Secretaria d'Estat d'Hisenda i l'Agència Estatal de l'Administració Tributària per a la producció de notificacions i comunicacions postals del Tribunal Econòmic  Administratiu Central (TEAC) i la Direcció general d'Ordenació del Joc,  a través del Centre d'Impressió i Ensobrat (CIE), de l'Agència Tributària mitjançant la plataforma electrònica Notific@ que dóna suport al servei compartit de gestió de notificacions que s'inclou en el Pla de Transformació Digital de l'Administració General de l'Estat. 

    10 març 2016

    Notific@ en el CNIS 2016 Desplegar acordeon

    L'Adreça de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC), va presentar en l'espai demo del Congrés Nacional d'Innovació i Serveis Públics (CNIS 2016), la solució Notific@, que és la plataforma tecnològica que dóna suport  a la Gestió de Notificacions, que va ser declarat Servei Compartit per la Comissió d'Estratègia de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions a la fi de 2015.

    A més d'un altre tipus de productes divulgatius de caràcter general sobre el projecte, l'espai demo Notific@ es va centrar a mostrar la plena interoperabilitat de la plataforma Notific@, tant amb la Carpeta Ciutadana com amb el Servei de Notificacions Electròniques-Adreça Electrònica Habilitada (DEH) la gestió de la qual té encomanada la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre.

    Les proves demostratives, de la integració Notific@ - DEH va ser molt il·lustrativa, doncs es va aprofitar que la FNMT també tenia un espai demo en el CNIS, la qual cosa va permetre recrear un escenari de treball en el qual s'emetien notificacions des d'un punt situat en l'espai demo del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques i es rebien en la bústia DEH d'un destinatari que es consultava des d'un altre punt situat en l'espai demo de la FNMT.

    Les possibilitats que aporta Notific@, tant en l'estalvi d'esforços i despeses com en la millora del servei a ciutadans i empreses va despertar un manifest interès per als organismes emissors de notificacions i comunicacions, en particular de l'administració autonòmica i local, que volen sumar-se a l'ús de la plataforma Notific@.

    15 desembre 2014

    Comença l'explotació de Notific@ Desplegar acordeon

    Amb l'enviament de prop de 20.000 notificacions del Fons Español de Garantia Agrària (FEGA), ha començat la fase d'explotació de sistema de centralització de notificacions administratives en paper Notific@.

    Es preveu la ràpida entrada en operació d'altres organismes, que estan pendents de signar l'adhesió a l'acord marc que regula administrativament els serveis que ofereix Notific@. Aquests serveis són de moment els de impressió, ensobrat i lliurament centralitzat de notificacions i comunicacions administratives en paper.

     

    15 desembre 2014

    Formalitzat el contracte centralitzat de serveis postals Desplegar acordeon

     

    El pròxim 1 de gener entra en vigor el contracte 07/14 de la Direcció general de Racionalització i Centralització de la Contractació per a la prestació centralitzada de serveis postals. El contracte, adjudicat a Correus, simplifica la integració d'organismes en el sistema Notific@ al no ser necessari que disposen de contractes individuals amb el prestador del servei de repartiment.

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se d'alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució.

    * Done el meu consentiment perquè les dades personals que facilite puguen ser utilitzats pel Sector Públic Estatal, en el portal PAe (Portal de l'Administració Electrònica) i els seus serveis associats per a la recepció d'informació i comunicacions.

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Responsable