Portasignatures – Signa Electrònica de l'empleat públic
Tipologia: Serveis Essencials per a la gestió interna
Àrea: Signatura electrònica
Descripció:
Port@firmas permet incorporar la signatura electrònica en els fluxos de treball de l'organització.
És una eina per generar fluxos de signatura i signar electrònicament documents, utilitzant el certificat digital del signatari. Permet crear peticions de signatura, proporcionant les diferents funcionalitats que es requereixen, per exemple, per a la gestió de signatures d'alts càrrecs per part de les secretaries.
Aquestes són algunes de les funcionalitats que incorpora:
• Signatures de documents en paral·lel o en cascada i definir si es desitja usuaris que atorguin el vistiplau previ a la signatura.
• Organització de les peticions en safates (enviats, entrants, acabats i pendents).
• Cerca de peticions i filtres predefinits de peticions.
• Elaboració senzilla de fluxos de signatura.
• Generació de plantilles de peticions de signatura.
• Creació de grups d'usuaris.
• Descàrrega de la signatura del document i d'informes de signatura amb Codi Segur/Segur de Verificació (CSV).
• Consulta per CSV de documents signats.
• Enviament d'avisos per correu electrònic als intervinents en el flux de signatura.
Disposa a més d'aplicació mòbil, tant para iOS com Android, que permet signar des de smartphones i tablets.
Després de signar una petició de signatura s'obtenen els següents resultats:
1. Document original sense signatura
2. Document signat electrònicament
3. Informe de firma imprimible e Informe de firma imprimible normalizado (con márgenes de impresión oficiales)
4. Document signat electrònicament i convertit al format oficial ENI (Esquema Nacional d'Interoperabilitat)
5. Informe de signatura imprimible i convertit al format oficial ENI
La signatura del document es fa amb el format adequat a la tipologia d'aquest: PADES para PDF, CADES o XADES para documents de Word, Excel, jpg, etc., en funció del que triï l'usuari.
A més, es poden definir diferents perfils d'usuari dins de l'organització, en funció de l'ús que es desitja que facin del Port@firmas:
• Accés. Només dona accés a l'aplicació.
• Redacció. Permet redactar peticions.
• Signatura. Permet signar peticions.
• Administrador de seu. Accés a les opcions de gestionar usuaris de la seu en qüestió.
• Administrador. Rol d'administrador total de l'aplicació.
Com sol·licitar el servei: L'alta del centre usuari en Port@firmas es pot sol·licitar en el formulari del joc de sotssecretaria.
Una vegada gestionada l'alta, és possible sol·licitar l'alta massiva d'usuaris en el Port@firmas, remetent a la SGAD els formularis normalitzats amb les dades dels usuaris.