ENISA presenta os avances na implementación e adopción do Marco Europeo de Habilidades en Ciberseguridade

• Escoitar
  • Copiar

22 setembro 2023

A Axencia de Ciberseguridade da Unión Europea (ENISA) presenta os avances na implementación e adopción do Marco Europeo de Habilidades de Ciberseguridade (ECSF) na 2ª edición da Conferencia Europea de Habilidades de Ciberseguridade, celebrada en Madrid

A Axencia de Ciberseguridade da Unión Europea(Abre en nova xanela) (ENISA) deu a coñecer onte o estado en de a implementación e adopción do Marco Europeo de Habilidades de Ciberseguridade (ECSF) na segunda edición da Conferencia Europea de Habilidades de Ciberseguridade(Abre en nova xanela)  e felicitouse polo grao de progreso alcanzado neste campo.

Este fito, celebrado baixo os auspicios da Presidencia española do Consello da UE e en colaboración co Ministerio de Educación e Formación Profesional(Abre en nova xanela)  e o Instituto Nacional de Ciberseguridade(Abre en nova xanela) (INCIBE), ten lugar no ano dedicado ao desenvolvemento de capacidades en Europa: 2023, o Ano Europeo das Capacidades e uns meses despois da publicación por parte da Comisión dunha comunicación sobre unha  Academia de Habilidades de Ciberseguridade .

Os novos requisitos legais que aumentan o nivel de ciberresiliencia na UE e o panorama máis amplo de ameazas fixeron que a demanda de profesionais de ciberseguridade creza rapidamente. Con todo, a oferta de profesionais non está á vez con esta crecente demanda.

A Base de Datos de Educación Superior de Ciberseguridade (CyberHEAD) mostra que o número de graduados de ciberseguridade alcanzou un máximo de 3100, cun crecemento do 25% nos últimos 2 anos. Con todo, o número de escaseza de man de obra de ciberseguridade estímase en 300 mil, unha brecha que non se pode pechar co número actual de graduados. Por tanto, necesítanse máis investimentos en reciclaxe e mellora das habilidades para cubrir esta escaseza de man de obra.

A Conferencia Europea de Habilidades de Ciberseguridade

A segunda edición da Conferencia Europea de Habilidades de Ciberseguridade mostrou como se aplicou e implementado o ECSF en diferentes estados membros, contextos e sectores nun enfoque harmonizado. Fixéronse anuncios de novas promesas que contribúen a unha forza laboral de ciberseguridade máis grande. Estes compromisos forman parte da recente iniciativa da Comisión Europea, a Academia de Habilidades de Ciberseguridade, que utiliza ECSF como punto de referencia da UE para as habilidades e competencias profesionais e ten como obxectivo abordar a escaseza de man de obra  de ciberseguridade .

A conferencia tamén anunciou o lanzamento da revisión do Marco Europeo de Capacidades de Ciberseguridade e un chamamento ás partes interesadas para mellorar a comprensión e o desenvolvemento das capacidades de ciberseguridade en toda a UE.

Os asistentes procedían de diversos sectores, como administracións públicas para o desenvolvemento de habilidades, organizacións privadas de ciberseguridade con interese en construír unha forza laboral competente, asociacións profesionais, investigadores, académicos e provedores de capacitación.

Achega do Marco Europeo de Capacidades de Ciberseguridade (ECSF)

O Marco Europeo de Capacidades de Ciberseguridade(Abre en nova xanela) (ECSF) é unha ferramenta práctica para apoiar a identificación e articulación de tarefas, competencias, habilidades e coñecementos asociados coas funcións dos profesionais europeos de ciberseguridade. É o punto de referencia da UE para definir e avaliar as capacidades pertinentes, tal como defínense na Academia de Capacidades de Ciberseguridade, que foi anunciada recentemente pola Comisión Europea.

O ECSF resume as funcións relacionadas coa ciberseguridade en 12 perfís, que se analizan individualmente nos detalles das súas responsabilidades, capacidades, sinerxias e interdependencias correspondentes. Proporciona unha comprensión común das funcións, competencias, habilidades e coñecementos relevantes que se requiren principalmente en ciberseguridade, facilita o recoñecemento das habilidades de ciberseguridade e apoia o deseño de programas de capacitación relacionados coa ciberseguridade.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela) (ENISA)

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela) (INCIBE)

• Seguridade