La nova Plataforma europea de Cohesió de Dades Obertes

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

22 novembre 2022

La Plataforma de Cohesió de Dades Obertes de la Comissió Europea presenta informació agregada i promou la transparència sobre com la Comissió Europea utilitza els fons per a recolzar a les regions de la UE en les seues reformes econòmiques.

La nova Plataforma de Cohesió de Dades Obertes(Obri en nova finestra) proporciona dades obertes sobre centenars de programes nacionals, regionals i interregionals amb informació detallada sobre la  política de cohesió(Obri en nova finestra)  , les finances (planificades i implementades), els pagaments de la UE realitzats als Estats membres i els objectius acordats.

En el passat (2014-2020), la plataforma ha demostrat ser molt valuosa per a promoure la transparència en les finances (pressupost i gastos). És per açò que este mes d'octubre es va ampliar la plataforma per a presentar el període 2021-2027 i els programes adoptats.

Esta nova versió de la plataforma proporciona dades de 150 programes de política de cohesió adoptats que cobrixen més de 110 000 milions EUR en finançament de la UE. Estos es presenten en la   plataforma principal(Obri en nova finestra)   amb pàgines i gràfics interactius per a mostrar millor les dades per tema, país i fons.

A més d'açò, la plataforma actualitzada es basa en una història de dades interactives per a presentar els 308 000 milions EUR disponibles en el marc de l'objectiu d'Inversió per a Ocupació i Creixement (IJG) de 22  Acords d'Associació(Obri en nova finestra)  adoptats . Açò representa el 83 % del pressupost disponible de la política de cohesió.

La plataforma és una pàgina viva ja que alguns dels acords encara no s'han adoptat. La informació s'actualitza diàriament amb detalls sobre els programes adoptats. S'espera que el panorama complet de la inversió estiga disponible a principis de 2023, una vegada que s'hagen formalitzat tots els programes.

Juntament amb Cohesion Open Data Platform, data.europa.eu també contribuïx a promoure la transparència de les dades sobre el pressupost de la UE i la política de cohesió. Data.europa.eu té una extensa font de dades obertes, amb més de 57 000  conjunts de dades sobre la política de cohesió(Obri en nova finestra)  . Més recentment, també es va publicar una  història de dades(Obri en nova finestra)  relacionada amb el tema de la política de cohesió i les dades obertes vinculades.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Informació i dades del sector públic