Amb la finalitat d'aconseguir els diferents objectius que es plantegen en cadascun dels Eixos del Pla de Digitalització de les AAPP, es posaran marxa 17 mesures: 9 d'elles de caràcter transversal per a tota l'Administració amb la finalitat d'encarar el procés de transformació digital de tot el sector públic; 6 per a la transformació dels sectors de major impacte de l'Administració (sanitat, justícia, ocupació, inclusió, Seguretat Social i migracions i servici consular); i dos orientades a la modernització dels servicis centrals de l'Administració General de l'Estat i el suport a la transformació de les administracions territorials.
MESURA 1. App Factory (Servici de factoria per al desenvolupament d'App)
Una iniciativa per a potenciar el desenvolupament d'aplicacions mòbils de qualitat amb les quals millorar l'accés als servicis públics, acostar l'Administració a la ciutadania i facilitar una relació més fluïda i pròxima. L'objectiu és que a la fi de 2025 la mitat dels servicis públics estiguen disponibles en app mòbils.
MESURA 2. Millora de l'experiència d'usuari de la ciutadania
Una iniciativa per a establir un model d'atenció a la ciutadania personalitzat, proactiu i omnicanal, a través d'un punt únic d'accés tant per a obtindre informació com per a realitzar els tràmits que requerisca en la seua relació global amb l'Administració.
MESURA 3. GobTechLab (Laboratorio ciutadà d'innovació tecnològica en l'Administració)
La iniciativa posarà en marxa un laboratori d'innovació de l'Administració General de l'Estat per a millorar l'experiència en l'ús dels servicis públics digitals a través de la participació ciutadana, la creació col·laborativa i la innovació en servicis públics.
MESURA 4. Nou model d'identitat digital
Es desenvoluparan sistemes i servicis que permeten acreditar digitalment a ciutadans, ciutadanes i empreses de forma 100% telemàtica utilitzant tecnologies tals com a biometria, imatge, etc., de forma segura i, d'altra banda, es desenvoluparan nous sistemes d'identificació i firma senzills, assegurances i usables pels ciutadans i ciutadanes, en línia amb la normativa aplicable en esta matèria.
MESURA 5. Servici d'automatització Intel·ligent
A través d'este servici s'impulsarà un servici d'automatització intel·ligent comuna de l'Administració General de l'Estat, que facilite als diferents departaments ministerials l'adopció d'estes tecnologies.
MESURA 6. Gestión i intercanvi transparent de dades
Esta mesura permetrà impulsar i evolucionar el concepte de reutilització d'informació del sector públic per part de ciutadans, ciutadanes i empreses, augmentant el nivell de transparència de l'AGE per a situar-la a l'avantguarda internacional, impulsarà el desenvolupament de servicis d'alt valor afegit a ciutadans, ciutadanes i empreses (G2B), amb especial incidència en les Pimes, i facilitarà la interoperabilitat amb les mateixes (B2G).
MESURA 7. Servici d'infraestructures Cloud
Una iniciativa que habilitarà infraestructures per a l'allotjament dels Centres de Procesament de dades dels diferents departaments ministerials en centres redundants entre si. En esta línia es pretén transformar els Centres de Procesament de dades de l'Administració General de l'Estat, impulsant la seua consolidació sobre centres interns (núvol privat) i, si escau, de proveïdors externs (núvol públic).
MESURA 8. Lloc de treball Intel·ligent
La crisi de la Covid-19 ha posat en relleu la necessitat de comptar amb solucions col·laboratives i de mobilitat en els llocs de treball dels empleats públics. Per a açò, resulta imprescindible escometre un projecte transformador per a la implantació del lloc de treball de nova generació, abordant tant els components tecnològics com els vinculats a les capacitats digitals dels empleats públics, o els associats a la gestió del canvi.
MESURA 9. Centre d'Operacions de Ciberseguretat
Una iniciativa que permetrà constituir el Centre d'Operacions de Ciberseguretat per a tota l'AGE i les seues Organismos Públicos, el qual proporcionarà de manera centralitzada protecció enfront d'amenaces de ciberseguretat. Es pretén reforçar les capacitats de prevenció i reacció davant incidents de seguretat i incrementar la capacitat de vigilància i detecció de ciber amenaces d'una manera centralitzada més eficient que implique un estalvi significatiu de diners, esforç i temps.
MESURA 10. Transformació digital de l'àmbit sanitari
Una iniciativa que reforçarà els sistemes del Sistema Nacional de Salut mitjançant sistemes interoperables per a la gestió de la informació de les diferents Comunitats Autònomes que permeten millorar el servici, aplicar intel·ligència artificial a l'anàlisi de dades i afrontar emergències sanitàries.
MESURA 11. Transformació digital de l'Administració de Justícia
El Ministeri de Justícia ha elaborat el Pla Justícia 2030 que desenvoluparà les següents actuacions i projectes: millorar els servicis Digitals per a ciutadania, empreses i col·lectius, disposar d'un Expedient Judicial Electrònic Sostenible, facilitar la inmediación digital, fe pública digital i teletreball, Intel·ligència Artificial i Administració de Justícia orientada a la dada i modernització de les infraestructures de sistemes, xarxes i lloc d'usuari i el foment dels mecanismes d'interoperabilitat i ciberseguretat.
MESURA 12. Transformació digital en matèria d'Ocupació
Esta iniciativa té com a objectiu la millora dels servicis públics oferits als ciutadans, ciutadanes i empreses en tots els àmbits relacionats amb l'ocupació a través de la transformació dels mateixos des d'una visió holística.
MESURA 13. Transformació digital en matèria d'Inclusión, Seguretat Social i Migracions
Esta iniciativa perseguix modernitzar els servicis públics del Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions amb l'objectiu de millorar la seua usabilitat, utilitat, qualitat, accessibilitat, etc.; habilitant així mateix nous canals i servicis més adaptats a les necessitats a les empreses.
MESURA 14. Pla de Digitalització Consular
Esta iniciativa pretén facilitar i potenciar l'accés als servicis digitals de l'Administració Pública espanyola per part, tant dels espanyols residents en l'exterior, com de la ciutadania estrangera i, especialment per als de la resta d'Estats Membres de la Unió Europea.
MESURA 15. Transformació digital en altres àmbits de l'Administració General de l'Estat
A més dels cinc projectes d'alt impacte, es treballarà per a la transformació digital en altres àmbits rellevants com són el de la seguretat, l'agricultura, el consum i l'economia de les cures.
MESURA 16. Transformació Digital i Modernització del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública
La transformació digital de les Administracions públiques prevista en l'Agenda Espanya 2025 passa per que esta arribe a tots els nivells de l'Administració, incloent inversions a nivell nacional, autonòmic i local.
MESURA 17. Transformació Digital de les Comunitats Autònomes i Entidades Locales
Una mesura que se centrarà en l'ajuda financera per a la realització de projectes de vinculats amb la transformació digital (automatització de processos, servicis públics digitals, etc.), el govern obert, la implementació del teletreball o la innovació en servicis i tecnologia.