España ocupa el nové lloc entre els 27 països membres de l'en
L'Informe DESI de la Comissió Europea destaca els bons resultats d'España en matèria de Servicios Públics
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".
18 novembre 2021
España obté una puntuació molt per damunt de la mitjana en tots els indicadors d'administració electrònica: usuaris, formularis, servicis per a ciutadans i empreses i dades obertes.
mateix España ocupa el seté lloc en
Estos indicadors mostren un nivell alt d'interacció en línia entre les autoritats públiques, els ciutadans i les empreses. El 67% dels usuaris d'internet espanyols participa activament en els servicis d'administració electrònica, en comparació del 64% de la mitjana de la UE. España va obtindre 78 punts en l'indicador de formularis precumplimentados, que mesura la reutilització de la informació que es transmet d'unes administracions a altres per a facilitar la vida als ciutadans. Esta puntuació supera amb escreix la mitjana de la UE de 63 punts, gràcies a que el sistema espanyol no sol·licita informació a ciutadans i empreses si estos donen el seu consentiment perquè siga recaptada per la pròpia Administració.
Quant als servicis públics per a la ciutadania, España va obtindre 82 punts per als ciutadans (enfront dels 75 punts de mitjana en
Entre les fites aconseguides en 2020 per España l'informe
- el Pla de Digitalització de les Administracions Públiques,
- la Llei reguladora de determinats aspectes dels servicis electrònics de confiança,
- la publicació del primer model de Gestió d'Identitats Descentralitzades,
- la promulgació del Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics o
- la creació de l'Oficina de la Dada.
L'Índex de l'Economia i Societat Digitals 2021
En 2021, la Comissió ha ajustat l'informe
Amb la finalitat d'adaptar l'informe
España ha obtingut molt bons resultats en l'àmbit de la connectivitat, encara que persistixen algunes diferències entre les zones urbanes i rurals. Quant al capital humà, ocupa el lloc número 12 i durant els últims anys ha pujat posicions, però encara existix marge de millora, especialment en l'indicador d'especialistes en tecnologies de la informació i de les comunicacions (
- Cooperació interadministrativa
- Servicis electrònics