Situació de partida i origen de la iniciativa
Fins a 2009 no es monitorava de forma contínua els servicis, tan sols s'abordaven projectes parcials per a cobrir necessitats puntuals en períodes crítics dels servicis.
En 2009 es crea l'Àrea de Gestió de Sistemes de Control i es fixen bases, analitzen mitjans i ferramentes d'ICM necessàries per a iniciar el monitoratge de servicis, aplicacions i infraestructures. S'acaba l'any amb el monitoratge del portal www.madrid.org . Durant l'any 2010, s'establixen com a objectius arribar al monitoratge de 10 servicis crítics.
Objectius
- Monitorar en temps real els servicis crítics de la Comunitat de Madrid i detectar incidències en els mateixos, de manera que davant qualsevol anomalia que siga detectada en el funcionament normal d'estos.
- Comunicar l'aparició d'incidències a les àrees de client per a la seua informació al client i usuari i a les àrees tècniques encarregades de garantir que s'activen els mecanismes necessaris de resolució.
- Realitzar informes periòdics i a demanda de rendiment i evolució dels servicis, possibilitant la presa d'accions de millora abans fins i tot que apareguen incidències més crítiques en el funcionament dels servicis.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
- Crític definir l'abast i fixar prioritats sobre servicis crítics i centrar-se únicament a desenvolupar funcionalitats sobre aquests servicis, aconseguint amb un cost reduït objectius interessants de valor rellevant per a clients i usuaris.
- Es preveu el monitoratge de nous servicis per a millorar la seua estabilitat, control i seguiment i implementar noves ferramentes de monitoratge que permeten conéixer amb major nivell de detall, aspectes relatius a les incidències que siguen detectades en els servicis.
- A mitjà termini, s'incorporarà la informació d'estat dels servicis als propis canals d'accés del ciutadà a l'AE.