This website has been translated by machine translation software and has not been subsequently revised by translators. Further information at: link. Hide
REGWEB És an application for managing eyewitnesses records of entry and exit of an agency. The tool creates a registration number and a label with registration data (office, date and time) that can be printed on the document registered. All records are stored in database for subsequent consultations. The application allows to manage different offices and assign users of registration for each of them.
Target audience:
AGE, REGIONAL GOVERNMENTS, Local Entities
Agencies Responsible:
Usage:
Installable product
Contact:
Rooms Felip Suau
Jefe de Área de Govern Digital Fundació Balear Innovació i Tecnologia (FBIT)
971784974 Ext. 84974
fsalas@fundaciobit.org
Type of Solution:
Open source application
Status of the Solution:
Production
Organic Area:
Autonomic
Technical Area:
Management systems and services
Functional Area:
Government and the public Sector
License:
GPL (GNU General Public License)
Interoperability level:
Technical
Programming language:
J2EE, JSP
Operating system:
Unix
Description
REGWEB és una aplicación para gestionar registros presenciales de entrada y salida de un organismo. La herramienta genera un número de registro y un sello con los datos del registro (oficina, fecha y hora) que se puede imprimir sobre el documento registrado. Todos los registros se almacenan en base de datos para consultas posteriores. La aplicación permite gestionar diferentes oficinas y asignar usuarios de registro a cada una de ellas. Además permite modificar registros efectuados, así como generar oficios de remisión entre oficinas.
A nivel de servicios REGWEB ofrece un API de desarrollo para generar de forma automática registros de entrada y de salida así como consultas de registros efectuados. Además ofrece la posibilidad de programar acciones a realizar cuando se efectúan registros sobre determinadas oficinas.
Main features:
Generation of registration numbers and stamps.
Management of registrars, agencies and users.
Consultations and modifications of searches conducted.
Generation of offices of reference.
API development for generating automatic records.
Execution of programmed tasks as searches conducted in certain offices.
La Secretaría General de Administración Digital ha certificado que la aplicación REGWEB v3.1 cumple con las condiciones necesarias para el intercambio de registros a través del Sistema de Interconexión de Registros (SIR).
Mediante la obtención de la certificación por parte de la implantación de REGWEB v3.1 en el Govern de les Illes Balears se posibilita la interconexión a SIR del Govern de les Illes Balears y se facilita el proceso de certificación al resto de administraciones que están usando o que vayan a implantar la solución.
La aplicación REGWEB es una aplicación de registro desarrollada e impulsada por el Govern de les Illes Balears. Está especialmente diseñada para su reutilización en otras administraciones, hecho que se corrobora con la obtención del tercer premio en la categoría regional del concurso “Sharing and Reuse Awards” convocado por la Comisión Europea a través del programa ISA.
REGWEB está disponible para su implantación en cualquier entidad y el código fuente se puede descargar a través del
Download area the solution in CTT
.
The implementation
REGWEB
, pensada para gestionar los registros de entrada y salida y que ya se utiliza en 14 administraciones públicas de las Islas Baleares, consigu i
OR the 3rd prize for
best
reutilizació
n
of solució
n
Technological
OR
gica in categoria regional.
The contest “ Sharing and Reuse Awards ”, organized by the European commission through the programme ISA, rewards reuse of software in the public sector. Thus, Regweb obtains a certificate of excellence, in addition to the recognition as one of the four best proposals presented in this category.
The main advantages of REGWEB system are on the one hand, the possibility to digitize documentation at the time that enters the administration allowing a fully electronic management of administrative procedures. On the other hand, it also offers the possibility of registering documents electronically from the electronic site administration. Finally intends to their certification within a network system state records, which will make exchanges of records electronically and thus improve communication between administrations and therefore offer a more efficient service to citizenship.