El sistema d'informació Sèneca és l'instrument per a la gestió telemàtica integral dels centres docents, els servicis de suport a l'educació, els programes i les activitats del sistema educatiu andalús, a través de la utilització de les TIC en un entorn segur i integrat, afavorint un accés igualitari de la població als servicis educatius. Des del punt de vista funcional, Sèneca està format pels següents mòduls:
- Mòduls del Nucli Funcional: conformen la base de la gestió acadèmica i administrativa des de tres enfocaments: alumnat (gestió del seu cicle de vida acadèmica i administrativa), centre docent (gestió, calendari, plans d'estudi, etc.) i personal (gestió del professorat en el centre).
- Mòduls de Suport de Polítiques Educatives: responen a la gestió i seguiment derivats de la regulació de programes o iniciatives de polítiques educatives específiques.
- Mòduls d'Administració electrònica: Sèneca incorpora components d'AE de la JA com a @firma, el registre telemàtic Àries, la Plataforma de SCSP, Notario, Plataforma SMS corporativa.,etc., per a la teletramitació de procediments administratius.
- Mòduls de Secretaria Virtual: permet a l'alumnat i a les famílies interactuar amb el centre de forma telemàtica i la realització de procediments administratius.
- Mòduls de Relació telemàtica Centre-Famílies (Passen): formen el canal alternatiu per al foment de la comunicació i col·laboració entre els centres i les famílies.
- Mòdul d'arquitectura: comprèn la configuració, gestió d'usuaris, funcionalitats de caràcter general de navegació, gestió de dades i processos.
Des del punt de vista organitzatiu, el projecte va ser liderat per l'alta direcció de la Conselleria i les DDGG implicades en el seu desenvolupament, i l'equip tècnic de manteniment està basat en diferents grups de treball formats per empleats públics i personal d'empreses col·laboradores.