accesskey_mod_content
CTT - Centro de Transferència de Tecnologia

Oficina de suport a la implantació i evolució de l'Administració electrònica en la Comunitat de Madrid

  • Indicadors:
    • Alineació de les línies estratègiques de desenvolupament de l'AE amb les accions dels diferents projectes.
    • Model d'èxit en la coordinació, gestió i seguiment de l'AE.
    • Primer puesto en el ranking del Informe eEspaña 2010 de la Fundación Orange.

    Descripció Funcional

    El projecte va consistir en l'engegada i execució d'una Oficina de suport a les unitats responsables del desenvolupament de l'AE en la coordinació, seguiment i control de l'evolució, implantació i explotació de les diferents mesures de modernització i millora de l'Administració regional, donant suport i assistència especialitzada i experta en els treballs de control i seguiment dels projectes, recopilació d'informació i documentació associada, generació d'informes, recolzo en la comunicació i divulgació i seguiment de l'evolució de l'AE.
    Des del punt de vista funcional, les labors de l'Oficina consistien en:

    • Constituir-se en principal agente impulsor, coordinador y dinamizador de las distintas acciones de modernización y desarrollo de la AE en el marco de la Comunidad de Madrid.
    • Suport integral en tasques administratives i tècniques i assessorament especialitzat, permanent independent en relació amb els diferents àmbits de la gestió dels projectes d'AE.
    • Disseny d'indicadors, monitoratge, seguiment i explotació permanent de l'estat i grau d'avanç dels projectes i de l'ús dels serveis d'AE per ciutadans, empreses i empleats públics, identificant possibles desviacions i dissenyant accions de millora.
    • Dissenyar, construir i mantenir actualitzades les eines de treball i les BBDD de documentació (entre els projectes gestionats està el redissenyo de procediments, per la qual cosa una eina clau de gestió era l'Inventari de Procediments).
    • Ser font de generació d'idees a l'hora d'identificar, dissenyar i engegar noves i innovadores iniciatives i projectes (OpenGovernment, Reducció de càrregues administratives, simplificació i redissenyo de procediments, posicionament en xarxes socials, etc.).

    Des del punt de vista organitzatiu, l'Oficina va dur a terme la interlocució i coordinació entre la DGCSyAC i ICM i els diferents agents i projectes, així com l'homogenización i normalització dels diferents projectes d'AE i modernització en la Comunitat de Madrid.

    Des del punt de vista operatiu, se diseñaron e implantaron un conjunto de protocolos y procedimientos destinados a la coordinación de agentes, gestión de proyectos, seguimiento de iniciativas, gestión documental y del conocimiento asociado a los proyectos, gestión del cambio y formación y comunicación y difusión de logros y resultados.

    Per a la reeixida activitat de l'Oficina ha estat clavi disposar d'un conjunt d'eines i instruments que es poden classificar per categories: Seguiment de projectes (DotProject), gestió de versions (Borland StarTeam), Gestión documental, comunicació i difusió (Joomla), aplicacions desenvolupades en PHP, diagramació de fluxos (Bizagi i MS Visio), gestió d'incidències (Remedy, Mantis), etc.

    Descripció Tècnica

Responsable