accesskey_mod_content
CTT - Centro de Transferencia de Tecnoloxía

Política de Firma Electrónica e de Certificados

  • Nomee Abreviado :
    Política de Firma
    Accesos Directos :
    Sede electrónica (Abre en nova xanela) , Norma Técnica de Interoperabilidade de Política de Firma Electrónica (Abre en nova xanela)
    Resumo :
    Define un modelo de esquema de referencia para a identificación e autenticación electrónica, recollidos na Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.
    Destinatarios :
    Calquera Administración Pública
    Organismos Responsables :
    Contacto :

    eni.minhap@correo.gob.es

    Tipo de Solución :
    Regulación
    Estado da Solución :
    Produción
    Área orgánica :
    Estatal
    Área técnica :
    Normalización e regulación
    Área funcional :
    Goberno e Sector Público , Documentos Personales
    Licencia :
    Non aplica
    Nivel Interoperabilidade :
    Legal

    Descrición

    A política de firma electrónica e certificados no ámbito da Administración Xeral do Estado e dos seus organismos públicos, segundo establécese na Lei 39/2015, está constituída polas directrices e normas técnicas aplicables á utilización de certificados e firma electrónica dentro do seu ámbito de aplicación. O artigo 18 do Real Decreto 4/2010 polo que se regula o Esquema Nacional de Interoperabilidade, establece que a política de firma electrónica e de certificados da Administración Xeral do Estado, servirá de marco xeral de interoperabilidade para a autenticación e o recoñecemento mutuo de firmas electrónicas dentro do seu ámbito de actuación. Tamén establece que dita política poderá ser utilizada como referencia por outras Administracións públicas para definir as políticas de certificados e firmas a recoñecer dentro dos seus ámbitos competenciais.

    En termos xerais unha política de firma electrónica contén unha serie de normas relativas á firma electrónica, organizadas ao redor dos conceptos de xeración e validación de firma, nun contexto particular (contractual, xurídico, legal), definindo as regras e obrigas de todos os actores involucrados no este proceso. O obxectivo deste proceso é determinar a validez da firma electrónica para unha transacción en particular, especificando a información que debese incluír o asinante no proceso de xeración da firma, e a información que debese comprobar o verificador no proceso de validación da mesma.

    Obxectivo

    A política de sinatura de Documentos Electrónicos Administrativos representa o conxunto de criterios comúns pola administración en relación coa firma electrónica.

    • Inclúe as normas relativas á firma electrónica, organizadas ao redor dos conceptos de xeración e validación de firma.
    • Inclúe os perfís interoperables dos medios de identificación das AAPP da Lei 40/2015: os certificados de sede, selo electrónico e empregado público
    • Asociada a un contexto dado, que é a sinatura de Documentos Electrónicos Administrativos.
    • Permite reforzar a confianza nas transaccións electrónicas.
    • Define as regras e obrigas de todos os actores involucrados nun proceso de firma.
    • Permite determinar a validez da firma electrónica para unha transacción en particular.
    A primeira versión, 1.8, aprobouse pola Comisión Permanente do Consello Superior de Administración Electrónica o 25/10/2010.
     

    A versión 1.9 aprobouse pola Comisión Permanente do Consello Superior de Administración Electrónica o 30/05/2012 e publicouse no Boletín Oficial do Estado núm. 299 do 13 de decembro , mediante a Resolución do 29 de novembro de 2012, da Secretaría de Estado de Administracións Públicas, pola que se publica o Acordo de aprobación da Política de Firma Electrónica e de Certificados da Administración Xeral do Estado e anúnciase a súa publicación na sede correspondente.

     

    Noticias

    10 marzo 2014

    A Xunta de Galicia aproba a política de firma electrónica e de certificados Despregar acordeon

    A Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia da Xunta de Galicia publicou unha resolución con data de 25 de febreiro de 2014 pola que se aproba a política de firma electrónica e de certificados da Administración xeral e do sector público autonómico de Galicia.
    Pola resolución adóptase como política de firma electrónica e de certificados da Administración xeral e do sector público autonómico de Galicia a política de firma electrónica e de certificados da Administración xeral do Estado con algunhas especificidades que se indican no texto da resolución.

    http://www.xunta.es/dog/publicados/2014/20140305/anunciog0177-250214-0001_é.html

    11 abril 2013

    Lista de correo para novidades sobre a política de firma electrónica Despregar acordeon

    Creouse unha lista de correo para aqueles organismos que desexen manterse informados as publicacións de documentos relacionados coa política de firma electrónica e certificados.

    Recoméndase subscribirse a aqueles organismos que se adhiran á Política de Firma Xeral, acorde ao apartado II.5.1 da Norma Técnica de Interoperabilidade de Política de Firma Electrónica. Desta forma poderán coñecer, no momento da súa publicación, as novidades na política, como son a publicación dos ficheiros de implementación, guías, ou novas versións das políticas no caso de que se publiquen.

    Subscricións

    Nesta área poderá darse de alta para recibir as notificacións de cambios que se realicen en noticias, documentos ou foros relacionados coa solución ou o activo semántico.

    PAe - Xestión de Subscricións

    Os campos con asterisco * son obrigatorios. Débese marcar polo menos una das copiones de subscrición (Noticias, Documentos ou Foros) e indicar o correo no campo de texto indicado para o alta ou a baixa de subscrición.

    Introduza o e-mail co que desexa recibir as notificacións da solución ou do activo semántico.

    *

    Introduza o e-mail para darse de baixa da subscrición.
Responsable