Des de la Secretaria General d'Administració Digital s'oferix, en modalitat de servici en núvol una aplicació de cita prèvia per a la gestió d'accés dels ciutadans a oficines presencials.
L'arquitectura del sistema de l'aplicació. Consta de dos parts:
- ICP: Es tracta del frontal que es publica en internet amb l'oferta de cites que s'haja configurat. El ciutadà pot triar la cita en funció del tràmit
- PCP: Consistix en el backend que gestiona els administradors on es configuren les seus, tràmits, jornades, taules i horaris i es publiquen les cites lliures per a obtindre-les per internet.
Des de PCP es pot definir diferents tipus de tràmits, als quals s'associa una durada predeterminada, taules d'atenció al públic, jornades, festius i horaris i sobre la base d'esta informació confecciona els calendaris de cites disponibles.
Per a cada organisme usuari, l'aplicació permet definir àmbits (per exemple províncies) i dins de cada àmbit calmes d'atenció al públic (oficines).
Amb vista a configurar la disponibilitat de cites a través d'internet, l'aplicació compta amb dos conceptes, de la conjunció dels quals sorgix la disponibilitat o no d'una determinada cita a través d'internet o solament des de l'aplicació interna (per a cites telefòniques o presencials)
- Un determinat tràmit pot oferir-se solament a través de l'aplicació interna o també a través d'internet
- Una determinada taula associada a un tràmit pot oferir les seues cites solament a través de l'aplicació interna o també a través d'internet.
L'aplicació interna compta amb 4 perfils d'usuari:
- Operador d'informació
- Citador
- Gestor
- Administrador
La asignación de permisos a un determinado usuario se realiza a nivel de ámbito, sede y/o trámite concreto.
L'accés per part del ciutadà a l'aplicació de cita prèvia en internet, ICP, no requerix l'ús de certificat electrònic ni el registre previ del ciutadà.
L'obtenció de cita es realitza proporcionant la informació configurada per a cada tràmit, com per exemple Nombre i Cognoms, DNI i país de nacionalitat.
Per a l'obtenció d'una cita, el ciutadà selecciona en primer lloc l'àmbit per al qual desitja obtindre-la, després el tràmit i finalment la seu d'entre les quals tinguen cites disponibles.
L'administrador de l'aplicació pot configurar per a cada tràmit i província la manera en el qual ciutadà va a visualitzar l'oferta de cites que se li oferix.
Existixen quatre maneres diferents:
- Vista Una: Primera Cita Disponible
- Vista Tres: Tres primeres cites disponibles
- Vista Hora: Tres primeres cites disponibles amb elecció d'hora a partir de la qual es desitja la cita
- Vista Mapa: Calendari complet de cites disponibles.
L'ús de l'aplicació per part d'un organisme requerirà la firma d'un conveni de col·laboració, que en cas d'optar per l'ús com a servici en núvol comptarà amb una aportació econòmica per a la sostenibilitat del mateix.