Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Cita prèvia per a atenció al ciutadà

  • Resumixen:
    Permet la gestió de cites prèvies tant a través d'internet com de forma telefònica o presencial. Consta de dos aplicacions:
    - PCP: un backend en el qual es definix l'estructura de cites (tràmits, jornades, horaris, etc) i es gestionen les cites (obtenció de llistats, informació de cites, citar via telefònica o presencial, etc)
    - ICP: un frontend en internet en el qual el propi ciutadà pot obtindre, consultar i anul·lar les seues cites.
    Destinataris:
    AGE
    Organismes Responsables:
    Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital
    Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
    Secretaria General d'Administració Digital
    Manera d'Ús:
    Servici en xarxa per a usuari final
    Contacte:

    soporte.cita@correo.gob.es

    Tipus de Solució:
    Infraestructura o servici comú
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Estatal
    Àrea tècnica:
    Gestió de servicis i sistemes
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    Unes altres
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic

    Descripció

    Des de la Secretaria General d'Administració Digital s'oferix, en modalitat de servici en núvol una aplicació de cita prèvia per a la gestió d'accés dels ciutadans a oficines presencials.
    L'arquitectura del sistema de l'aplicació. Consta de dos parts:

    • ICP: Es tracta del frontal que es publica en internet amb l'oferta de cites que s'haja configurat. El ciutadà pot triar la cita en funció del tràmit
    • PCP: Consistix en el backend que gestiona els administradors on es configuren les seus, tràmits, jornades, taules i horaris i es publiquen les cites lliures per a obtindre-les per internet.

    Des de PCP es pot definir diferents tipus de tràmits, als quals s'associa una durada predeterminada, taules d'atenció al públic, jornades, festius i horaris i sobre la base d'esta informació confecciona els calendaris de cites disponibles.

    Per a cada organisme usuari, l'aplicació permet definir àmbits (per exemple províncies) i dins de cada àmbit calmes d'atenció al públic (oficines).

    De cara a configurar la disponibilitat de cites a través d'internet, l'aplicació compta amb dos conceptes, de la conjunció dels quals sorgix la disponibilitat o no d'una determinada cita a través d'internet o solament des de l'aplicació interna (per a cites telefòniques o presencials)

    • Un determinat tràmit pot oferir-se solament a través de l'aplicació interna o també a través d'internet
    • Una determinada taula associada a un tràmit pot oferir les seues cites solament a través de l'aplicació interna o també a través d'internet.

    L'aplicació interna compta amb 4 perfils d'usuari:

    • Operador d'informació
    • Citador
    • Gestor
    • Administrador

    L'assignació de permisos a un determinat usuari es realitza a nivell d'àmbit, seu i/o tràmit concret.

    L'accés per part del ciutadà a l'aplicació de cita prèvia en internet, ICP, no requerix l'ús de certificat electrònic ni el registre previ del ciutadà.

    L'obtenció de cita es realitza proporcionant la informació configurada per a cada tràmit, com per exemple Nom i Cognoms, DNI i país de nacionalitat.

    Per a l'obtenció d'una cita, el ciutadà selecciona en primer lloc l'àmbit per al qual desitja obtindre-la, després el tràmit i finalment la seu d'entre les quals tinguen cites disponibles.

    L'administrador de l'aplicació pot configurar per a cada tràmit i província la manera en el qual ciutadà va a visualitzar l'oferta de cites que se li oferix.

    Existixen quatre maneres diferents:

    • Vista Una: Primera Cita Disponible
    • Vista Tres: Tres primeres cites disponibles
    • Vestisca Hora: Tres primeres cites disponibles amb elecció d'hora a partir de la qual es desitja la cita
    • Vestisca Mapa: Calendari complet de cites disponibles.

    L'ús de l'aplicació per part d'un organisme requerirà la firma d'un conveni de col·laboració, que en cas d'optar per l'ús com a servici en núvol comptarà amb una aportació econòmica per a la sostenibilitat del mateix.

    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.