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Sede electrónica de la Administración de la Comunidad de Castilla y León

  • Short Name:
    tramitacastillayleon
    Shortcuts:
    http://www.tramitacastillayleon.jcyl.es/ (Opens in new window)
    Summary:
    Facilitar a los ciudadanos un acceso unificado a los procedimientos y servicios electrónicos, así como un escritorio o ventanilla donde consultar el estado o situación de sus expedientes, los documentos que tiene la Junta de Castilla y León (JCYL) en su poder, personalizar su buzón de correo electrónico necesario para comunicaciones o notificaciones, etc.
    Target audience:
    Citizen any public administration, Company
    Agencies Responsible:
    Contact:

    Manuel Friar River
    Finance counseling

    Overall direction of Attention to the citizen, Quality and modernization
    983 411 149
    frarioju@jcyl.es
     

    Type of Solution:
    Good Practice
    Status of the Solution:
    Production
    Organic Area:
    Autonomic
    Technical Area:
    Electronic processing, human resources management, websites, electronic headquarters and attention to the citizen
    Functional Area:
    Government and public Sector, Personal Documents
    License:
    Not implemented
    Interoperability level:
    Technical

    Description

    Starting position and origin of the initiative

    The starting position consisted of a Institutional website and tens of portals “ jcyl specific ” , siendo cada Consejería la que llevaba su ritmo de implantación de la e-Administración. El Roll-out Plan E-government in Catillano and Lion 2009-2011 establishes a Portal of electronic administration, and Ley 11/2007, de 22 de junio, de acceso electrónico de los ciudadanos a los Servicios Públicos the launch of an Electronic Headquarters. In 2009 is returned to the project, launched in 2008 without results very attractive, and in January 2010 was put into production Electronic headquarters.

    Goals

    • Facilitar a los ciudadanos un acceso unificado a los procedimientos y servicios electrónicos as well as a desktop or window where to consult the state or situation of their files, documents that has the board of Catillano and Lion (JCYL) in its power, customize your mailbox necessary for communications or notifications, etc.
    • Offer public employees a desktop window, or, where you can find all the necessary information related to the tele, by way of help guides to the manager of proceedings, both administrative and profile.
    • Show a remarkable way some and grouped of special interest links de la Administración Pública de Castilla y León (BOCYL, empleo público, EUGO, etc.)

    Main challenges and key aspects for the implementation

    • Among the constraints for the launch of the project, highlight the restrictions of corporate tool; the low budget, human resources and number of procedures electronic start at the beginning of the project; unfamiliar E-government Plan and the reluctance to change.
    • A key aspect was the development of the electronic site within the corporate platform de la JCYL, que aporta ventajas como la reutilización del código, de las aplicaciones y de los desarrollos existentes, contar con servicio de soporte 7x24 y personal especializado, cumplir con las pautas corporativas de diseño en materia de accesibilidad, usabilidad, codificación, documentación, comunicación y coordinación, entre otras.
       
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