Situació de partida i origen de la iniciativa
L'estat inicial de l'administració electrònica en les Illes Balears estava format per un conjunt de projectes que havien iniciat les administracions més potents, mentre que les més xicotetes no disposaven de recursos tècnics, humans i econòmics per a iniciar aquests servicis. D'esta manera es va realitzar el Pla ANIBAL per a posar a la disposició de les administracions més xicotetes ferramentes i coneixement que pogueren reutilitzar.
Objectius
- Facilitar el desenvolupament de la Llei 11/2007 en les administracions locals de les Illes Balears.
- Establir un model de desenvolupament normatiu i organitzatiu de compliment de la Llei 11/2007.
- Crear una plataforma integral d'i-Administració a la disposició de les administracions locals.
- Aconseguir l'intercanvi segur de dades entre administracions.
- Crear un catàleg genèric de procediments comuns.
- Adequar els servicis i procediments administratius en termes de revisió i simplificació.
- Crear una estructura de suport que fomente la qualitat, eficiència i eficàcia en les implantacions.
- Crear una estructura de seguiment i control de l'execució del Pla.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
Resulta clau per a la realització del projecte definir les necessitats a cobrir per la plataforma tecnològica i els aspectes ja resolts amb els components de la plataforma, ja que gràcies a la seua modularización s'implanten només els mòduls necessaris.
En relació a l'expansió de la plataforma va ser dificultoso la integració dels seus components amb components de programari propietari, a causa del complicat accés a les interfícies.
El principal escull va ser la coordinació de les diferents AAPP: des d'ajuntaments molt xicotets sense recursos ni coneixements tècnics i que partien de zero fins a administracions grans amb departaments TIC potents, molta experiència i que ja tenien antecedents en este àmbit, la qual cosa condiciona alguns aspectes com la tecnologia a utilitzar.