Situació de partida i origen de la iniciativa
La Comunitat de Madrid aposta decididament per millorar l'eficàcia, productivitat, transparència i qualitat dels serveis al ciutadà, habilitant i millorant el canal electrònic.
En paral·lel, s'ha produït un ràpid progrés de la Societat de la Informació, desenvolupant-se múltiples projectes en diferents àmbits, que, recolzats en les Tics, estan facilitant el desenvolupament d'una Admon més eficaç i eficient. Per al suport a tot aquest procés, la CM es va plantejar la necessitat de disposar d'assessorament permanent i especialitzat.
Objectius
- Servir d'unitat de suport a la DGCSyAC i ICM en les seves funcions d'impuls, millora, seguiment i avaluació dels diferents projectes d'implantació de l'Administració electrònica en la Comunitat de Madrid.
- Constituir-se com una estructura organitzativa estable i flexible, conformada per recursos experts i especialitzats, que ofereixi assessorament i suport permanent en els diferents àmbits clau de desenvolupament de l'AE en la Comunitat de Madrid.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
- Les principals dificultats oposades en l'execució de l'Oficina deriven del fet que no existia una cultura de gestió transversal de projectes corporatius, l'amplitud i nombre d'agents i interlocutors a coordinar i controlar i la possibilitat de resistència al canvi per part dels destinataris de les iniciatives (gestors i responsables de les diferents unitats de la CM).
- Alguns aspectes clau han estat el desplegament d'un model organitzatiu nou que impliqui a totes les Conselleries i fomenti la participació activa de tots els empleats amb responsabilitat en la gestió administrativa, així com la identificació d'un conjunt d'eines de suport i el disseny d'uns protocols clars de coordinació entre agents i comunicació i l'impuls d'una cultura de difusió d'informació i documentació.