Situació de partida i origen de la iniciativa
La Ciutat Autònoma de Melilla es troba immersa en el camí ja iniciat durant els últims anys cap a la modernització administrativa dins de la nova societat de la informació. Ha evolucionat sobre un model de gestió fonamentat en un sistema d'informació integrat i basat en la “dada única” i el principi d'orientació al ciutadà, basant-se en les TIC. Per a açò, ha actualitzat els seus sistemes de gestió interna i ha establit nous canals de relació amb els ciutadans i empreses mitjançant servicis d'administració electrònica.
Objectius
- Actualitzar el Portal Municipal al gestor de continguts LocalWeb de la plataforma Avança Local Solucions.
- Evolució dels sistemes de gestió interns Registre i Gestió de Població.
- Ampliar els servicis telemàtics als ciutadans implantant un sistema de notificacions electròniques segures a través de la plataforma de correus.
- Completar el sistema de gestió documental i implementar ferramentes per a la reutilització de documents i l'arxiu electrònic.
- Incorporar els servicis d'Interoperabilitat Verificació de residència i Xarxa 060.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
- La principal i pràcticament única dificultat ha sigut la formació i redissenye de procediments.
- El projecte és possible gràcies a l'existència prèvia d'un consolidat i integrat sistema de gestió intern, atés que el nucli principal d'aplicacions corporatives esta molt integrat.
- S'ha desplegat una xarxa pròpia de telecomunicació basada en fibra òptica i connexions wimax d'interconnexió de totes les dependència que estan molt disperses.
- La penetració en l'Administració de ferramentes informàtiques, correu electrònic i accés a Internet i Intranet és pràcticament del 100%.
- La virtualització de servidors oferix una gran versatilitat en la implantació de noves solucions.