Ateneo é unha aplicación para a asistencia ao servizo de atención ao usuario adaptable a diferentes contornas de traballo, mediante un uso eficaz e flexible da xestión de colas e obtención de información relativa á actividade. Permite mellorar tanto a satisfacción e comodidade dos usuarios como do persoal involucrado na súa atención, proporcionando ferramentas de análises e control do servizo. A aplicación pode ser utilizada en todo tipo de organizacións, podendo ser adaptada mediante configuración ás necesidades existentes.
Así, segundo as características físicas dos lugares destinados á atención ao público, poderá instalarse en espazos pequenos con poucos operadores ou ben despregarse en grandes espazos con multitude de postos, definindo unha ou varias salas de espera e unha ou varias zonas de atención. Mesmo se pode utilizar sen xestión de colas, co obxecto de solicitar datos de actividade desde o propio operador. Igualmente, á hora de organizar as colas pódese optar por atender a demanda aos usuarios, utilizar horas de citas preestablecidas (xestión de ocos) ou utilizar unha axenda de cita previa (que non forma parte do proxecto). Cada cola decídese como vai ser xestionada, mesmo de forma mixta entre as anteriores posibilidades. Para a emisión de billete aos usuarios pódese instalar un posto de Xestor atendido por unha persoa e tamén utilizar un dispositivo autoservizo, de forma que o propio usuario poderá xestionar a súa cita. Unha vez obtida, os usuarios son dirixidos a unha sala de espera onde agardan con comodidade a ser atendidos, mediante as chamadas automáticas no monitor correspondente, con posibilidade de uso de voz. Todas as pantallas que utiliza o usuario poden ser traducidas, tanto no autoservizo como no monitor, así como as locuciones se se utiliza voz.
Tamén é importante a posibilidade de control da actividade do servizo e reaccionar modificando aspectos de funcionamento en tempo real tales como a apertura/peche de colas, asignación de colas a operadores, etc. Consérvase información sobre a actividade do servizo tanto da xornada como datos históricos, proporcionando ferramentas estatísticas para a súa análise. Dita información pódese remitir a localizacións centralizadas para a súa análise comparativa cos doutras oficinas. En todo caso, á hora de decidir o modelo de organización da oficina hanse de ter en conta as necesidades propias e realizar unha análise previa das posibilidades que ofrece Ateneo, para tomar as decisións adecuadas antes de comezar a súa instalación e configuración definitivas.