O deseño conceptual e tecnolóxico do proxecto do Portal de Transparencia, ten o seu punto de partida na publicación da Lei 19/2013, do 9 de decembro, da transparencia, acceso á información pública e o bo goberno.
Nese contexto identifícase o Ministerio da Presidencia como responsable funcional do Portal da Transparencia e da política de transparencia e á DTIC como responsable tecnolóxico do portal. Coa colaboración de ambos os actores, púxose en marcha o portal de transparencia do Goberno de España o 10 de decembro de 2014.
Como evolución natural, tanto tecnológicamente, como organizativamente, este portal se ofreció como base para que cualquier administración pudiera hacer uso de una plataforma equivalente, especialmente interesante para el caso de Entidades Locales que debían acometer la implantación de su portal de transparencia antes del 10 de diciembre de 2015.
Neste contexto asínase un convenio de colaboración coa FEMP para promover e facilitar o desenvolvemento da transparencia nas entidades locais. Os resultados alcanzados por o servizo Portal da Transparencia na nube para entidades locais foron excelentes. A día de hoxe, case 1.300 entidades locais solicitaron formar parte da comunidade da “Transparencia Local”.
Para máis información pode consultar a nota técnica: "As orixes do Portal da Transparencia e a súa reutilización para a Administración Local"