accesskey_mod_content
CTT - Centro de Transferència de Tecnologia

Registro de Funcionaris Habilitats

  • Nomeni Abreujat :
    RFH - Habilit@
    Accesos Directos :
    RFH - Habilit@ (Obre en nova finestra)
    Resum :
    Habilit@ permite hacer constar el personal funcionario habilitado por las Administraciones Públicas, el cual podrá realizar labores de identificación y firma en nombre de las personas interesadas, así como emitir copias electrónicas auténticas de acuerdo con la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, y el Real Decreto 203/2021, de 30 de marzo, por el que se aprueba el Reglamento de actuación y funcionamiento del sector público por medios electrónicos.
    Destinataris :
    Qualsevol Administració Pública
    Organismos Responsables :
    Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital
    Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
    Secretaria General d'Administració Digital
    Ministeri d'Hisenda i Funció Pública
    Secretaria d'Estat de Funció Pública
    Direcció general de Governança Pública
    Sotsdirecció General de Dades per a la Governança Pública
    Modo de Uso :
    Servei en xarxa per a usuari final
    Servei en xarxa integrable en aplicacions del client
    Contacto :

    Para comunicar una incidencia o solicitud de soporte al Centro de Atención a Integradores y Desarrolladores (CAID) rellene el formulari Web d'obertura de sol·licituds de suport tècnic(Obre en nova finestra)

    És convenient seleccionar en el camp Aplicació/servei el valor RFH: Registre de Funcionari Habilitats que es troba en Altres serveis.

    Tipus de Solució :
    Infraestructura o servei comú
    Estat de la Solució :
    Producció
    Àrea orgànica :
    Estatal
    Àrea tècnica :
    Gestió de recursos humans
    Àrea funcional :
    Govern i Sector Público
    Llicència :
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat :
    Tècnic
    Llenguatge de Programació :
    HTML , JAVA , JSP , Servicios Web
    Sistema Operatiu :
    Windows , Linux

    Descripció

    Habilit@ recull  al personal funcionari que pot ser habilitat el qual podrà realitzar labors d'identificació i signatura en nom de les persones interessades, no obligades a relacionar-se per mitjans electrònics amb l'Administració Pública, en els procediments administratius i que no disposin de mitjans electrònics. També seran competents per emetre còpies electròniques autèntiques.

     

    La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el seu article 12  concreta i desenvolupa aquesta habilitació, especificant al seu apartat 2 que si una persona interessada no disposa dels mitjans electrònics necessaris, la seva identificació o signatura electrònica en el procediment administratiu podrà ser vàlidament realitzada pel personal funcionari habilitat mitjançant l'ús del sistema de signatura electrònica del que estigui dotat per a això.  En aquest cas, serà necessari que la persona interessada que manqui dels mitjans electrònics s'identifiqui i presti el seu consentiment exprés per a aquesta actuació, havent de quedar constància per als casos de discrepància o litigi.

     

    A l'apartat 3 concreta que l'AGE mantindrà actualitzat un registre on constarà el personal funcionari habilitat per a la identificació i signatura regulats en aquest article.

     

    El desenvolupament d'aquesta llei ho trobem en el Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, així com en l'Ordre PCM/1383/2021, de 9 de desembre, per la qual es regula el Registre de Funcionaris Habilitats en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, els seus Organismos Públicos i Entitats de Dret Públic.

    Notícies

    15 setembre 2016

    Estat actual del RFH Desplegar acordeon

    En aquest moment estem treballant en l'actualització de l'aplicació actual per permetre l'alta de funcionaris habilitats de l'AGE que estiguin registrats en el Registre Central de Personal, estarà disponible a l'octubre de 2016. En paral·lel estem desenvolupant una nova i millorada versió d'Habilit@ per a totes les Administracions, per intervinguts de 2017.

    Quant a la consulta d'habilitacions actives via servei web, recomanem l'ús de l'aplicació Represent@, servei comú que serveix de punt únic per a la validació de l'habilitació dels professionals associats a col·lectius de representació de persones físiques o jurídiques.

    Els serveis web actuals van a ser deprecados en breu.

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Responsable

Enllaços d'interèsSolucionis Relacionades