- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Los ciudadanos pueden acceder a su Historia Clínica en la app “Mi Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
Situació de partida i origen de la iniciativa
L'escenari tecnològic inicial dels sistemes d'informació del Govern de Canàries estava format per diferents aplicacions departamentals i amb diferents graus de maduresa, eixes aplicacions implementaven total o parcialment funcionalitats de caràcter genèric. La repetició d'este tipus de components a més d'una sèrie de servicis horitzontals suposaven a nivell d'aplicacions que es conformara una malla difícil de mantindre i evolucionar.
Tot açò, més la Llei 11/2007 i les Accions per a la Modernització de l'AAPP van motivar el projecte PLATÍ.
Objectius
- Complir els requisits establits en l'article 6 apartat 2b) de la Llei 11/2007 en relació a l'eliminació de la necessitat d'aportació pels ciutadans de documents que obren ja en poder de les Administracions Públiques.
- Optimització de costos en la telematisació de procediments a causa de la reutilització de components.
- Acurtar els terminis en projectes d'administració electrònica, que solament han de centrar-se en el seu negoci i no en aspectes tècnics (ja resolts).
- Facilitar la construcció normalitzada i optimitzada dels portals web, gestors d'expedients.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
- Dificultades tècniques derivades de la utilització d'altres solucions tecnològiques com .NET en algunes unitats organitzatives que van integrar els seus sistemes amb PLATÍ (desenvolupat en J2EE).
- Destacar la formació del personal de sistemes i de l'equip de desenvolupament.
- Els criteris seguits per a complementar la plataforma haurien de ser sempre mantindre la utilització d'estàndards.
- La seguretat, l'autorització, el monitoratge, la traça i la gestió d'errors van ser els elements que es van identificar com a contribució necessària al projecte, no inclosos en els productes estudiats en aquell moment.