Situació de partida i origen de la iniciativa
Després de la posada en marxa per part del Govern de Navarra del projecte del Catàleg de Servicis Electrònic i juntament amb les possibilitats que oferix una altra ferramenta pròpia, Extr@, implantada per a comptar amb un gestor corporatiu d'expedients que permeta conéixer l'estat de la tramitació dels mateixos, el Govern de Navarra perseguix disposar d'un nou servici que oferisca un nivell de configuració personalitzat, naixent la carpeta electrònica ciutadana en la cerca de la personalització dels servicis per part del ciutadà en la seua relació electrònica amb l'Administració.
Objectius
- Possibilitar la personalització dels servicis per part del ciutadà en la seua relació electrònica amb l'Administració navarresa.
- Conéixer l'estat de la tramitació d'un expedient en què el ciutadà es troba com a interessat.
- Conéixer les interaccions que s'han tingut amb l'administració pels diferents canals habilitats.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
- Com a punts a tindre en compte per a oferir noves millores en el servici es té en compte la possibilitat d'incorporar noves funcionalitats a la carpeta com poden ser documentació presentada, major detall en la informació, etc.
- Un dels aspectes més importants en l'èxit de la implantació d'este nou servici va ser el comptar amb un bon catàleg de servicis i amb un sistema de gestió d'expedients corporatiu com el qual explica el Govern de Navarra, denominat extr@.
- Així mateix destacar com a aspecte clau del projecte la possibilitat d'interconnexió existent entre diferents sistemes.