Situación actual, obxectivos e ferramentas
A aprobación do Plan de Transformación Dixital da Administración do Estado e os seus Organismos Públicos declarou catorce servizos compartidos de uso “obrigatorio”, entre eles o Sistema Integrado de Xestión de Persoal, que se converte así en ferramenta horizontal para a xestión dos recursos humanos no ámbito da AGE. Esta declaración obriga á migración do uso de aplicacións “propietarias” cara ao emprego de SIGP.
Seguindo esta estratexia o Sistema Integrado de Xestión de Persoal atópase en funcionamento nos Servizos Centrais de todos os Ministerios, na Dirección Xeral da Función Pública, nas diferentes Delegacións e Subdelegacións do Goberno, nas unidades periféricas de Ministerios e Organismos e nun amplo conxunto de Organismos Autónomos e Agencias (AEAT, AEBOE, AECID, AEMET, AEMPS, AESA, AESAN, AEVAL, CNMC, CEJ, CSIC, CSN, PNAC, IIPP, IMSERSO, INGESA, INAP, OEPM, UNED,…etc).
Ademais de ofrecer unha aplicación centralizada para a xestión de expedientes no ámbito dos Recursos Humanos o servizo SIGP persegue conseguir unha tramitación totalmente electrónica dos mesmos. Para iso establecéronse dúas metas principais como son a transferencia de datos con eliminación do emprego de papel e a unificación da xestión de procedementos e documentos dentro do ámbito da AGE.
As ferramentas coas que conta o Sistema Integrado de Xestión de Persoal para ofrecer a tramitación electrónica de inicio a fin nos procedementos de xestión de Recursos Humanos son as seguintes:
- Portal “Autoservizo de RRHH”, que permite ao empregado público iniciar solicitudes cara á súa unidade de recursos humanos establecendo unha canle de comunicación para facilitar a xestión dos diferentes trámites do procedemento. Este portal tamén posibilita que os responsables de unidade poidan iniciar pedimentos cara a RRHH, realizar validacións ou o envío de informes como actores dentro da xestión dos procedementos.
- Aplicación de xestión para usuarios de RRHH ou outros, que facilita a xestión de procedementos segundo modelo AGE. A aplicación de xestores permite a xestión de expedientes e plans, a comunicación electrónica entre os diferentes actores sexan do mesmo organismo ou diferente para o traslado de expedientes, a xeración de informes e explotación de datos…etc.
- Portafirmas electrónico para a sinatura de documentos e solicitudes, como solución áxil integrada coa aplicación de xestión e o portal do empregado.