Situació actual, objectius i eines
L'aprovació del Pla de Transformació Digital de l'Administració de l'Estat i els seus Organismes Públics va declarar catorze serveis compartits d'ús “obligatori”, entre ells el Sistema Integrat de Gestió de Personal, que es converteix així en eina horitzontal per a la gestió dels recursos humans en l'àmbit de l'AGE. Aquesta declaració obliga a la migració de l'ús d'aplicacions “propietàries” cap a l'ocupació de SIGP.
Seguint aquesta estratègia el Sistema Integrat de Gestió de Personal es troba en funcionament en els Serveis Centrals de tots els Ministeris, en la Direcció general de la Funció Pública, en les diferents Delegacions i Subdelegacions del Govern, en les unitats perifèriques de Ministeris i Organismes i en un ampli conjunt d'Organismes Autònoms i Agencias (AEAT, AEBOE, AECID, AEMET, AEMPS, AESA, AESAN, AEVAL, CNMC, CEJ, CSIC, CSN, PNAC, IIPP, IMSERSO, INGESA, INAP, OEPM, UNED,…etc).
A més d'oferir una aplicació centralitzada per a la gestió d'expedients en l'àmbit dels Recursos Humans el servei SIGP persegueix aconseguir una tramitació totalment electrònica dels mateixos. Per a això s'han establert dues metes principals com són la transferència de dades amb eliminació de l'ocupació de paper i la unificació de la gestió de procediments i documents dins de l'àmbit de l'AGE.
Les eines amb les quals explica el Sistema Integrat de Gestió de Personal per oferir la tramitació electrònica d'inici a fi en els procediments de gestió de Recursos Humans són les següents:
- Portal “Autoservei de RH”, que permet a l'empleat públic iniciar sol·licituds cap a la seva unitat de recursos humans establint un canal de comunicació per facilitar la gestió dels diferents tràmits del procediment. Aquest portal també possibilita que els responsables d'unitat puguin iniciar peticions cap a RH, realitzar validacions o l'enviament d'informes com a actors dins de la gestió dels procediments.
- Aplicació de gestió per a usuaris de RH o uns altres, que facilita la gestió de procediments segons modelo AGE. L'aplicació de gestors permet la gestió d'expedients i plans, la comunicació electrònica entre els diferents actors siguin del mateix organisme o diferent per al trasllat d'expedients, la generació d'informes i explotació de dades…etc.
- Portasignatures electrònic per a la signatura de documents i sol·licituds, com a solució àgil integrada amb l'aplicació de gestió i el portal de l'empleat.