Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Servicis Comuns de Tramitació Electrònica

  • Nomene Abreujat:
    SCTEs
    Resum:
    Impulsar la simplificació i optimització de la tramitació administrativa i l'avanç de l'Administració Electrònica en la Comunitat de Madrid.
    Destinataris:
    CCAA
    Organismes Responsables:
    Manera d'Ús:
    Servici en xarxa integrable en aplicacions del client
    Contacte:

    Nicolás López-Manzanares Beltrán
    tel.: 915800376 /
    NLB3@madrid.org
    Cap Àrea de Def. de Solucions Integrades (ICM) 
     

    Tipus de Solució:
    Bona Pràctica
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Normalització i regulació
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    Amb l'elaboració de les dos fases del Pla Estratègic per a la Simplificació de la Gestió Administrativa, PESGA I 2001-03 i PESGA II 2005-07, i el Pla d'AE 2009-11, se senten les bases per a la implementació de l'AE en la Comunitat de Madrid, permetent a ciutadans relacionar-se amb l'AAPP de forma multicanal. Durant 2005-07 s'inicia la construcció de servicis de suport per a possibilitar la tramitació electrònica. A més, l'entrada en vigor de la Llei 11/2007 va donar l'última espenta necessària perquè la Comunitat de Madrid definira el Pla d'AE en el qual s'adequa i optimitza la relació de Servicis Comuns de Tramitació Electrònica.

    Objectius

    • Impulsar la simplificació i optimització de la tramitació administrativa i l'avanç de l'Administració electrònica en la Comunitat de Madrid.
    • Oferir un conjunt d'elements bàsics transversals que conformen una plataforma de servicis horitzontals de suport a la tramitació electrònica de procediments i servicis per mitjans electrònics.
    • Afavorir l'establiment d'una sòlida relació basada en la confiança, seguretat i professionalitat entre ciutadans i Administració Pública.
    • Complir els requisits derivats de l'entrada en vigor de la Llei 11/2007.

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació

    • Les solucions de firma electrònica són problemàtiques d'implantar en el client final, i han constituït un verdader repte per a la iniciativa d'implantació dels Servicis Comuns de Tramitació Electrònica.
    • Dins dels aspectes clau per a la implantació destaquen disposar de solucions de firma electrònica i verificació de firma, i de plataformes i passarel·les de pagaments.
    • De la mateixa manera, per a la implantació dels SCTEs s'han analitzat algunes solucions desenvolupades en altres comunitats autònomes per a conéixer la seua operativa i funcionalitats, com en el cas del Portasignatures.
    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable

Enllaços d'interésSoluciones Relacionades