Situació de partida i origen de la iniciativa
Amb l'elaboració de les dos fases del Pla Estratègic per a la Simplificació de la Gestió Administrativa, PESGA I 2001-03 i PESGA II 2005-07, i el Pla d'AE 2009-11, se senten les bases per a la implementació de l'AE en la Comunitat de Madrid, permetent a ciutadans relacionar-se amb l'AAPP de forma multicanal. Durant 2005-07 s'inicia la construcció de servicis de suport per a possibilitar la tramitació electrònica. A més, l'entrada en vigor de la Llei 11/2007 va donar l'última espenta necessària perquè la Comunitat de Madrid definira el Pla d'AE en el qual s'adequa i optimitza la relació de Servicis Comuns de Tramitació Electrònica.
Objectius
- Impulsar la simplificació i optimització de la tramitació administrativa i l'avanç de l'Administració electrònica en la Comunitat de Madrid.
- Oferir un conjunt d'elements bàsics transversals que conformen una plataforma de servicis horitzontals de suport a la tramitació electrònica de procediments i servicis per mitjans electrònics.
- Afavorir l'establiment d'una sòlida relació basada en la confiança, seguretat i professionalitat entre ciutadans i Administració Pública.
- Complir els requisits derivats de l'entrada en vigor de la Llei 11/2007.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
- Les solucions de firma electrònica són problemàtiques d'implantar en el client final, i han constituït un verdader repte per a la iniciativa d'implantació dels Servicis Comuns de Tramitació Electrònica.
- Dins dels aspectes clau per a la implantació destaquen disposar de solucions de firma electrònica i verificació de firma, i de plataformes i passarel·les de pagaments.
- De la mateixa manera, per a la implantació dels SCTEs s'han analitzat algunes solucions desenvolupades en altres comunitats autònomes per a conéixer la seua operativa i funcionalitats, com en el cas del Portasignatures.