Situació de partida i origen de la iniciativa
Prenent la LAECSP com a referència, la CM va dissenyar un full de ruta per a la consecució efectiva de “Pla per al Desenvolupament del Dret dels Ciudadanos a Relacionar-se Electrònicament amb la CM”. Un element fonamental consistia a escometre un projecte per a la millora dels processos interns i simplificació de la tramitació administrativa, associada a l'ús dels servicis públics pels ciutadans. Es va iniciar un procés que s'ha culminat amb la posada a la disposició de ciutadans i empreses, d'un conjunt de 850 procediments administratius accessibles a través de mitjans electrònics.
Objectius
- Disposar d'un inventari complet i actualitzat de procediments administratius i una relació permanentment actualitzada de servicis i tràmits prestats per la Comunitat de Madrid, així com una metodologia per al seu manteniment.
- Redissenyar, simplificar i homogeneïtzar la documentació necessària per a facilitar la interacció de ciutadans/empreses amb l'Administració de la Comunitat de Madrid a través d'Internet.
- Fomentar una cultura de cooperació en els diferents agents intervinents en la tramitació dels procediments administratius i servicis públics prestats per la Comunitat de Madrid als ciutadans i empreses.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
- És crucial establir metodologies, protocols i estàndards de documents que servisquen com a base als diferents perfils per a executar les tasques pròpies de redissenye i construcció dels formularis i simplificació de procediments.
- S'ha hagut de modificar el protocol de treball i les aplicacions i ferramentes associades al projecte amb vista a tractar les futures convocatòries dels procediments administratius.
- Les línies d'evolució futura passen per la posada en producció d'una nova plataforma per a la gestió de versions d'impresos construïts a l'entorn de validació i producció, així com integrar en el procés de redissenye un aplicatiu corporatiu de gestió d'expedients electrònic.