Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Registre Electrònic d'Apoderaments

  • Nomene Abreujat:
    APODERA
    Accessos Directes:
    Registre Electrònic d'Apoderaments (Obri en nova finestra)
    Resum:
    APODERA és el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat. Permet la inscripció de poders apud-acta atorgats presencial o telemàticament, per a fer constar i gestionar les representacions que els interessats atorguen a un representant, amb la finalitat de que puga actuar en el seu nom davant l'Administracions Públiques.
    Destinataris:
    Empresa , Ciutadà , Qualsevol Administració Pública
    Organismes Responsables:
    Ministeri de Política Territorial i Funció Pública
    Secretaria d'Estat de Funció Pública
    Secretaria General d'Administració Digital
    Manera d'Ús:
    Servei en xarxa integrable en aplicacions del client , Servei en xarxa per a usuari final

    Contacte:

    • Centre d'Atenció a Integradors i Desenvolupadors (CAID):

    Adreça: Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques
    Direcció general de Modernització Administrativa, Procediments i per a l'impuls de l'Administració electrònica

    Horari de Dilluns a Dijous de 08:30 a 18:30 i divendres 08:30 a 15:00, amb caràcter gratuït.

    Els recordem que aquest Centre d'Atenció és accessible NOMÉS PER A DESENVOLUPADORS D'APLICACIONS DE LES ADMINISTRACIONS PUBLIQUES.

    Per a comunicar una incidència o sol·licitud de suport al Centre d'Atenció a Integradors i Desenvolupadors (CAID) emplene el formulari Web d'obertura de sol·licituds de suport tècnic(Obri en nova finestra) .

    Tipus de Solució:
    Aplicació
    Estat de la Solució:
    Implantació , Producció
    Àrea orgànica:
    Estatal
    Àrea tècnica:
    Gestió de recursos humans
    Àrea funcional:
    Administració , Empresa , Documents Personals
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic
    Llenguatge de Programació:
    JAVA , HTML , JSP , Serveis Web
    Sistema Operatiu:
    Linux

    Descripció

    El Registre Electrònic d'Apoderament de l'Administració General de l'Estat és un registre electrònic de representació i apoderaments, per a fer constar i gestionar les representacions que els interessats atorguen a un representant, amb la finalitat de que aquest puga actuar en el seu nom de forma electrònica davant les Administracions Públiques. 

    Normativa que aplica al Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Admisnitración General de l'Estat::

    • El Registre Electrònic d'Apoderaments va ser creat en el Reial decret 1671/2009, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. 
    • Posteriorment ha sigut modificat per la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i per l'Ordre HFP/633/2017, de 28 de juny, per la qual s'aproven els models de poders inscribibles en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat i en el registre electrònic d'apoderaments de les Entitats Locals i s'estableixen els sistemes de signatura vàlids per a realitzar els apoderaments apud acta a través de mitjans electrònics.
    • El 4 de Setembre de 2018 es publica Reial decret-llei 11/2018, de transposició de directives en matèria de protecció dels compromisos per pensions amb els treballadors, prevenció del blanqueig de capitals i requisits d'entrada i residència de nacionals de països tercers i pel qual es modifica la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Aquest Reial decret-llei retarda les previsions relatives al registre electrònic d'apoderaments de la Llei 39/2015 en dos anys, passant a produir efectes a partir del dia 2 d'octubre de 2020.

    Una persona física o jurídica que actua com a poderdant pot apoderar a qualsevol altra persona física o jurídica (apoderat) perquè actuar en el seu nom davant l'Administració.

    Els poders que s'inscriguen en el Registre Electrònic d'Apoderaments d'acord a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, hauran de correspondre a alguna de les següents tipologies:

    • a) Un poder general perquè l'apoderat puga actuar en nom del poderdant en qualsevol actuació administrativa i davant qualsevol Administració.
    • b) Un poder perquè l'apoderat puga actuar en nom del poderdant en qualsevol actuació administrativa davant una Administració o Organisme concret.
    • c) Un poder perquè l'apoderat puga actuar en nom del poderdant únicament per a la realització de determinats tràmits especificats en el poder.

     

    Notícies

    22 març 2019

    APODERA migra la gestió de perfils d'usuaris al servei comú Autentica Desplegar acordeon

    AUTENTICA és un servei Single Sign On d'autenticació i autorització d'empleats públics, alts càrrecs i personal relacionat, per a aplicacions internes de les administracions públiques.

    En l'última versió d'APODERA (aplicació per a la gestió d'apoderaments del Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat), s'ha evolucionat l'aplicatiu perquè tota la gestió d'usuaris i assignació de perfils siga realitzada en AUTENTICA.

    Els administradors delegats dels centres podran gestionar en  AUTENTICA els permisos d'APODERA, de manera que podran assignar als usuaris del centre els permisos adequats. Amb aquesta nova funcionalitat el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat facilitarà als administradors delegats l'operativa d'alta i autorització, sumant-se a l'estratègia d'una interfície única de gestió d'usuaris per als serveis comuns.

    21 setembre 2018

    4.800 ADMINISTRACIONS LOCALS SOL·LICITEN LA INTEGRACIÓ AMB APODERA Desplegar acordeon

    Aquesta integració contribueix a l'avanç progressiu en matèria d'administració electrònica, permetent a les entitats donar compliment a l'arreplegat en la Disposició final setena de la Llei 39/2015 respecte al Registre Electrònic d'Apoderaments.

    Aquest desplegament massiu està sent coordinat al costat de l'empresa esPublico, titular de la plataforma d'administració electrònica Gestiona, que comparteixen aquestes administracions, havent-se activat a data actual més de 800 organitzacions i esperant completar el procés en els pròxims dies.

    En aquest desplegament també estan participant activament les  Diputacions Provincials de Saragossa, Huesca, Conca, Guadalajara, Càceres, Pontevedra, Burgos, Àvila, Soria, Palencia, Segòvia, Valladolid, Salamanca, Zamora, León, Alacant i Castelló

    Gràcies a aquesta iniciativa, a partir d'octubre, més de la meitat dels ajuntaments espanyols permetran que qualsevol ciutadà puga sol·licitar la inscripció d'un apoderament apud acta en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat, prèvia compareixença personal en les oficines d'assistència en matèria de registres, d'acord amb el previst en l'article 6.5 de la Llei 39/2015.

    La integració permet, a més, que les relacions electròniques dels interessats a través dels seus representants es facen amb la major seguretat i traçabilitat possible, la qual cosa s'aconsegueix mitjançant la comprovació de la vigència dels apoderaments en seu electrònica i a la posterior obtenció automàtica de les certificacions electròniques d'aquests poders, que posteriorment s'integraran en el seu corresponent expedient electrònic després de la signatura de la sol·licitud.

     

    05 juny 2018

    La Unitat de Mediació, Arbitratge i conciliació, dependent de la Direcció general de Treball del Principat d'Astúries ha començat a utilitzar amb èxit el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENT Desplegar acordeon

    La Unitat de Mediació, Arbitratge i conciliació, dependent de la Direcció general de Treball del Principat d'Astúries, és on se celebren els preceptius actes de conciliació, previs a la demanda judicial davant els Jutjats socials, en matèria laboral i el procediment arbitral en matèria d'eleccions sindicals.

    Els interessats poden comparèixer a l'acte de conciliació i/o arbitratge electoral, per si mateixos o per mitjà de representant.

    Actualment, una de les opcions, per a acreditar aqueixa representació els usuaris, és atorgar el poder davant el Registre electrònic d'Apoderaments.

    Les funcionalitats d'aquest Registre són vàries: gestió d'apoderaments, consulta d'apoderaments, gestion de representants….. En l'actualitat els funcionaris de l'UMAC només estem donats d'alta en l'opció de Consulta d'apoderaments.

    Per a consultar aqueixa representació, accedim al portal a través de la URL: https://apodera.redsara.es/funcionario

    En la pantalla de “BUSQUEDA D'APODERAMENTS” introduïm alguna dada coneguda, DNI del poderdant, de l'apoderat, organisme (PRINCIPAT)  … A través d'aqueixa cerca veiem els poders que coincideixen amb els filtres seleccionats.

    El detall de l'apoderament ho obtenim prement en la fletxa “Veure Apoderament” el que ens porta a poder guardar en l'expedient la validació del poder realitzat, preceptiu d'acord a la Llei 39/2015.

    Entre totes els Unitats de Mediació, arbitratge i conciliació d'Astúries (Gijón, Mieres, La Felguera, Avilés  i Oviedo) estem donats d'alta 24 persones i ja accedim pràcticament tots al Registre, no explicant en l'actualitat amb cap incidència.

    02 febrer 2018

    Nou portal del Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat Desplegar acordeon

    Ja està disponible el nou portal del Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat. Aquest nou portal implementa l'Ordre HFP/633/2017, de 28 de juny, per la qual s'aproven els models de poders inscribibles en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat i en el registre electrònic d'apoderaments de les Entitats Locals i s'estableixen els sistemes de signatura vàlids per a realitzar els apoderaments apud acta a través de mitjans electrònics.

    Es pot accedir al portal:

    El portal del funcionari està accessible a través de la URL: https://apodera.redsara.es/funcionario

    En l'àrea de descàrrega del PAe ( https://administracionelectronica.gob.es/ctt/rea/ - Àrea de descàrregues) es troba el manual d'usuari i la documentació dels serveis web

    30 novembre 2017

    Registre Electrònic d'Apoderaments: Reunió dels grups de treball de Comunitats Autònomes i Ministeris. Desplegar acordeon

    El dia 15 de Novembre es va reunir el Grup Treballe de Grup de treball de Funcionaris Habilitats i Registre Electrònic d'Apoderaments del Comitè Sectorial d'Administració Electrònica (CSAE) i el dia 20 de Novembre es reunió el Grup de Treball d'autenticació en administracions públiques (GTAAP) de l'Administració General de l'Estat, en tots dos grups es va realitzar la presentació dels avanços del Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat per al compliment de la llei 39/2015 i de l'ordre HFP 633/2017.

    27 octubre 2017

    Publicació dels Serveis Web de consulta del REVA-AGE conforme a Llei 39/2015 i Ordre HFP/633/2017 Desplegar acordeon

    S'han publicat els Serveis Web de consulta del Registre Electrònic d'Apoderaments de l'AGE incloent la consulta dels poders indicats en la llei 39/2015, d'acord als models de la Ordre HFP/633/2017, de 28 de juny, per la qual s'aproven els models de poders inscribibles en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat i en el registre electrònic d'apoderaments de les Entitats Locals i s'estableixen els sistemes de signatura vàlids per a realitzar els apoderaments apud acta a través de mitjans electrònics.

     

    25 juliol 2017

    Els Lletrats de l'Administració de Justícia comencen a utilitzar REAJ (Registre Electrònic d'Apoderaments Judicials) Desplegar acordeon

    L'Administració de Justícia fa un pas més cap a la Transformació Digital. Il dia 24 de Julio de 2017 lus Lletrats de l'Administració de Justícia  i el personal de l'oficina judicial han començat a utilitzar el Registre Electrònic d'Apoderaments de Justícia (REAJ). Així mateix, totes les Comunitats Autònomes han confirmat el seu interès en l'accés al REAJ.

     

    05 juny 2014

    Hisenda i Administracions Públiques simplifica la designació d'apoderats o representants en la tramitació administrativa Desplegar acordeon

    La Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques i el Consell General del Notariat signen un conveni de col·laboració que permet a l'Administració la consulta telemàtica de documents públics notarials d'apoderament i les seues revocacions al Registre Electrònic d'Apoderaments (REVA).

    Més informació en: Actualitat CTT

    10 agost 2012

    Publicada l'Ordre Ministerial que regula el Registre Desplegar acordeon

    El 25 de juliol de 2012 es va publicar en el Butlletí Oficial de l'Estat l'Ordre HAP/1637/2012, de juliol, per la qual es regula el Registre Electrònic d'Apoderaments.

    L'Ordre entrarà en viugor als dos mesos de la seua publicació.

    06 juliol 2012

    Formularis CAID Desplegar acordeon

    El 5 de juliol s'ha actualitzat la versió del formulari WEB de sol·licitud de suport tècnic al CAID.

    S'accedeix al mateix des del portal PAe-CTT mitjançant un enllaç situat en l'apartat d'Enllaços Relacionats   de les pàgines de serveis comuns i d'informació general de cadascun dels serveis als quals presta suport el CAID. També es pot accedir mitjançant l'enllaç https://valide.redsara.es/formularioscaid/irmenusolicitud.do

    Novetats principals:

    • S'inclou un alta prèvia d'usuari en el sistema, amb la finalitat de facilitar la creació de peticions posteriors.
    • Es pot aportar informació addicional a un cas ja obert directament a través del formulari, amb el nombre de tiquet, sense necessitat d'enviar correu electrònic.
    • En la pàgina del formulari disposen d'un enllaç al manual d'usuari per a sol·licitar suport tècnic.

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se d'alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució.

    * Done el meu consentiment perquè les dades personals que facilite puguen ser utilitzats pel Sector Públic Estatal, en el portal PAe (Portal de l'Administració Electrònica) i els seus serveis associats per a la recepció d'informació i comunicacions.

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Responsable