This website has been translated by machine translation software and has not been subsequently revised by translators. Further information at: link. Hide
accesskey _ mod _ content
-

Inventory of Administrative Procedures

  • Summary:
    The Inventory of Administrative Procedures of the university of Murcia is a Web application that allows to manage the whole process of publication of an administrative action in the inventory of the university that is installed, as well as their low. Provides an interface that allows the consultation to portals and external applications, such as Electronic headquarters, the procedures contained therein. It allows the export and synchronization of the proceedings published in the Administrative Information system (SIA) of the General state administration (AGE).
    Target audience:
    Every Public Administration
    Responsible Agencies:
    UNIVERSIDAD DE MURCIA
    Usage:
    Product installable
    Service in the end user network
    Contact:

    Daniel Sánchez Martínez (danielsm@um.es)
    Project leader E-government – university of Murcia

    Requests and queries : eadmin@um.es (Opens in new window)

    Type of Solution:
    Implementation
    State of the solution:
    Production
    Organic Área:
    Universities
    Technical Área:
    Support to the electronic workflow, horizontal services for AA.PP, web sites, electronic headquarters and citizen attention
    Functional Área:
    Government and Public Sector
    License:
    EUPL (European Public License)
    Interoperability level:
    Legal, organizational, technical
    Programming language:
    JAVA
    Operating system:
    Any

    Description

    La Universidad de Murcia ha desarrollado la aplicación “Inventario de Trámites Administrativos” para hacer posible la gestión de todo el proceso de publicación de un trámite en el Inventario de procedimientos y servicios de la Universidad en la que se encuentre instalado, en base a un flujo de gestión que incorpora la herramienta y a la existencia de diversos roles, de acuerdo a la “ Inventory methodology administrative procedures ” proposed by the University of Murcia.

    In addition, this application allows for automatic publication in the “ Administrative information system (SIA) ” de la Administración General del Estado (AGE), que actúa como catálogo de información sobre tramitación administrativa de procedimientos y servicios dirigidos al ciudadano. Los trámites publicados en el SIA se muestran en el Punto de Acceso General (PAG), portal de entrada del ciudadano a todas las Administraciones Públicas.

    La gestión de la publicación de un trámite en la aplicación “Inventario” comprende lo siguiente:

    • Publication of proceedings . Solicitud de inventariado de un trámite y posterior incorporación al Inventario de procedimientos y servicios de la Universidad en cuestión.
    • Amendment to a greater or lesser of the procedure . Modificaciones sobre el cambio del trámite que pueden (modificación mayor) o no (modificación menor) implicar cambios sustanciales en la descripción del trámite.
    • Exports to cis handling . Alta de un trámite incorporado al Inventario de procedimientos y servicios de la Universidad en SIA.
    • Synchronization en SIA handling . Transfer SIA alterations to the description of a process which is already registered in this system.
    • A procedure . Of the procedure of the inventory of procedures and services of the university in question. If this approach is also included in CIS, in addition, there is low, in an automated way, in this system.

    The application offers the following user roles :

    • Applicant inventory . Usuarios que deben dar de alta trámites administrativos. Además, pueden modificar, crear versiones y dar de baja trámites inventariados.
    • Unit of process management . Usuarios que forman parte de la unidad transversal encargada de la toma de decisiones de tipo técnico sobre la caracterización homogénea de los trámites y la adecuación de los mismos al marco normativo vigente.
    • Responsible for Inventory . Usuario con la potestad para la incorporación o supresión de trámites en el Inventario de procedimientos y servicios de la Universidad.

    The flow of management the application provides for the publication of the procedure described below:

    • The request is initiated by the Applicant by completing the necessary information, and is reviewed by a member of the Unit of process management , que completa los atributos técnicos del trámite y, si es necesario, realiza cambios menores. En caso de requerir cambios mayores (es decir, implica cambios sustanciales en la descripción del trámite), son comunicados al Applicant , quien los lleva a cabo y vuelven a ser revisados por la Unit of process management .
    • Once the Applicant and Unit of process management validate the procedure, requested its publication in the Responsible .
    • If the application is granted, Unit of process management the publication of the measures for the application. Otherwise, one must consider the Responsible .
    • Si el trámite ha sido publicado en “Inventario” y se decide que, además, se dé de alta en SIA, un miembro de la Unit of process management will mark the export to cis to this procedure.
    • Whether the procedure he suffers from a change since the previous step, a member of the Unit of process management mark synchronization en SIA to this procedure.
    • If desired, at a later stage, the formalities, Applicant mark the procedure for its low. A member of the Unit of process management formally requested the Responsible . If it is a strength, Unit of process management dará de baja definitivamente el trámite de “Inventario” (y enviará una solicitud de baja a SIA, si estaba publicado). Si la baja no es autorizada, la Unit of process management low annuls the “ inventory ”.

    News

    06 May 2019

    The Inventory of Administrative Procedures is presented in a videosesión TECNIRIS Deploy acordeon

    La aplicación Inventario de Trámites Administrativos ha sido presentada en una videosesión organizada conjuntamente por RedIRIS y el grupo de Administración Electrónica de CRUE-TIC.

    The video of the meeting is available in the following direction (Opens in new window) .

    Subscriptions

    In this area you can register to receive notifications of changes in news, documents or forums related to the solution or the semantic active.

    Fields marked with an asterisk * are required. You should at least one of the subscription rushes (News, documents or forums) and indicate the email in the text field indicated for the high or low.

    Introduzca el email con el que desea recibir las notificaciones de la solución o del activo semántico.

    *

    Puede consultar la política de protección de datos del PAe y CTT en su  legal notice

    Enter the email to unsubscribe from the subscription.
Responsible