22 agost 2016
La DTIC executa labors de manteniment i optimització als Portals de la Transparència en el núvol Desplegar acordeon
La setmana del 15 d'agost, ha estat utilitzada pels equips tècnics de la DTIC per aplicar treballs de reindexación de la informació als Portals de la Transparència de les Entitats Locals subscrites a aquest servei en el núvol el que redundaran en benefici dels ciutadans en facilitar cerques més àgils i productives.
Les eines que la DTIC posa a la disposició de les EELL per crear i gestionar els continguts del seu portal permeten la introducció d'informació de diverses maneres. A mesura que els Administradors i Gestors designats per les EELL, fan ús de les eines més eficients s'obté la conseqüent millora en el rendiment i la qualitat dels portals en els quals s'està realitzant aquest esforç.
21 gener 2016
Nous indicadors per al seguiment del projecte Desplegar acordeon
Des del dia d'ahir estan disponibles en la pestanya de "Indicadors" nous dades que permeten el seguiment del projecte, així com de l'evolució de les EELL, tant en l'adhesió al servei com en els treballs sobre els seus Portals de la Transparència.
La visió dels nous indicadors, es reflecteix sobre mapes, que es configuren dinàmicament, en funció del període temporal que desitgi analitzar l'usuari i es representen amb una agregació provincial o autonòmica, segons sigui la selecció realitzada pel mateix.
19 gener 2016
Els Portals de la Transparència interactuen amb les xarxes socials . Desplegar acordeon
Des del 15 de gener, està disponible la versió 1.0.7 de la plataforma tecnològica del servei del Portal de la Transparència en el núvol.
Aquesta nova versió, inclou noves funcionalitats que poden ser activades o desactivades per els administradors dels propis portals a criteri de cada Entitat Local.
En particular, una de les últimes funcionalitats incorporades, permet que els ciutadans, puguin compartir els articles publicats en un Portal de la Transparència, a les principals xarxes socials -Facebook, Google+ i Twitter- i activar l'opció de "M'agrada" sobre aquests mateixos continguts.
També està disponible l'opció, coneguda com "login únic", que permetrà als ciutadans executar al Portal de la Transparència, accions que requereixen d'un registre previ, sense necessitat d'efectuar aquest tràmit, que serà reemplaçat per l'ús automàtic del perfil de dita usuària a les xarxes socials.
Por otra parte,a un click se podrán visualizar todas las opciones del menú principal de los Portales de la Transparencia, en cualquiera de los idiomas cooficiales, así como en inglés. Esta funcionalidad responde al deseo de la DTIC, por mejorar la calidad de sus servicios a las EELL y para acercarlos a los ciudadanos.
04 desembre 2015
El servei del Portal de la Transparència en el núvol ampli la seva disponibilitat per a totes les EELL que sol·licitin la seva adhesió servei". Desplegar acordeon
La Comisión de Seguimiento del Acuerdo Marco de colaboración firmado por la Secretaría de Estado de la Administración Pública – MINHAP- y la Federación Española de Municipios y Provincias –FEMP- para promover y facilitar el desarrollo de la Ley 19/2013, de 9 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno, en las Entidades Locales, acordó en el día de ayer, habilitar el acceso al servicio del Portal de la Transparencia en la nube, de manera inmediata, a todas las EELL que estaban en lista de espera y extender estas condiciones a todas las EELL que deseen hacer uso de las herramientas que, de forma gratuita, pone a su disposición la Dirección de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones.
Al moment actual, són ja més de 1200 les EELL adherides al servei i més de 700 els Portals que s'estan construint i que podran posar-se a la disposició dels ciutadans en les properes dates.
20 octubre 2015
Admeses totes les EELL en llista d'espera per al servei del Portal de la Transparència en el núvol Desplegar acordeon
Por decisión de la Comisión de Seguimiento del Acuerdo Marco MINHAP-FEMP, con fecha 15 de octubre se ha cerrado la Fase II de la implementació del servei del Portal de la Transparència en el núvol, amb l'admissió de totes les EELL que estaven en llista d'espera.
Addicionalment es va aprovar l'obertura d'una nova llista d'espera, en la qual es podran incorporar aquelles EELL que al gener de 2016, segueixin interessades a adherir-se al servei que presta la DTIC. L'admissió definitiva d'aquests casos serà objecte de deliberació per la Comissió de Seguiment en la seva primera reunió del proper any.
15 setembre 2015
Oberta llista d'espera per al servei del Portal de la Transparència en el núvol Desplegar acordeon
Segons l'acordat per la Comissió de Seguiment, en la seva reunió de 24 de juliol, a les 12.00h del dia 15 de setembre, s'ha procedit al tancament de la Plataforma d'Adhesions per a la Transparència Local, amb més de 1000 Entitats adherides.
De forma immediatament posterior al tancament, l'Adreça de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions ha anunciat a procedit a l'obertura, al Portal de les EELL, d'una nova adhesió al servei en llista d'espera.
El dia 15 d'octubre de 2015 es publicarà al Portal d'Administració Electrònica les entitats que, havent-se adherit a aquesta llista d'espera, podran sumar-se al servei, i per tant, s'entendrà l'assumpció de lesobligacions derivades del mateix i amb subjecció a totes les seves clàusules, amb la data de publicació d'aquesta llista d'adherits definitius.
29 juliol 2015
Constitució de la Comissió de Seguiment de l'Acord marc de col·laboració MINHAP-FEMP sobre els Portals de la transparència en les Entitats Locals Desplegar acordeon
El passat dia 24 de juliol, es va constituir la Comissió de Seguiment de l'Acord marc de col·laboració signat pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies per promoure i facilitar el desenvolupament de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de la transparència, accés a la informació pública i bon govern en les Entitats Locals.
L'Adreça de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, com a prestador del servei del Portal de la Transparència en el núvol, que s'ofereix de forma gratuïta a les Entitats Locals adherides, ha publicat al Portal de l'Administració Electrònica (administracionelectronica.gob.es/ctt/transparencia) el detall dels acords aconseguits.
Entre ells, cal destacar els adoptats en resposta a les diferents sol·licituds, que relaten que la constitució dels ajuntaments durant el passat mes de juny, ha impossibilitat prendre els acords preceptius per a l'adhesió al servei del Portal de la Transparència en el núvol i que són els següents:
- Adoptar com a punt de tancament de la Plataforma d'Adhesions les 12.00 hores del dia 15 de setembre de 2015, assumint la DTIC la prestació del servei a totes les Entitats adherides fins a aquest moment, que compleixin amb les directrius i condicions establertes a aquest efecte.
- Considerar que aquest tancament podria ser de caràcter transitori, si les condicions del servei, les eventuals renúncies a l'adhesió o altres condicions d'índole diversa, permetessin reobrir l'oferta de la DTIC a noves adhesions, la qual cosa en qualsevol cas, requeriria l'adopció del corresponent acord per aquesta Comissió de Seguiment.
02 febrer 0017
ACCEDEIXI per a la gestió electrònica de les sol·licituds de dret d'accés Desplegar acordeon
La Secretaria General d'Administració Digital (SGAD), promou l'ús de la solució horitzontal ACCEDEIXI per a aquells organismes que precisin una eina per a la gestió electrònica de les sol·licituds de dret d'accés que formulin els ciutadans als Portals de la Transparència de les EELL que fan ús del servei en el núvol.
ACCEDEIXI, és una plataforma modular que inclou, a més d'una seu electrònica, una aplicació per a la gestió i tramitació completa dels expedients administratius, dels quals són un exemple particular els derivats de les sol·licituds de dret d'accés. ACCEDEIXI és l'eina en la qual està basat GESAT, com a cas particular del procediment implementat al Portal de la Transparència del Govern d'Espanya,
Per conèixer aquesta solució ACCEDEIXI, es disposa de l'espai ACCEDEIXI Demo, en el qual es configura un entorn de proves complet en el núvol per als organismes interessats que ho sol·licitin.
També es distribueix el codi font d'ACCEDEIXI, per a instal·lació en les pròpies infraestructures de l'organisme, sota petició.
Es pot trobar informació detallada sobri ACCEDEIXI en: https://administracionelectronica.gob.es/ctt/acceda .