"/>

accesskey _ mod _ content

Estrategia Nazionala berria argitaratu dute ziber-segurtasunaren 2019

maiatzaren 03 2019

Ziber-segurtasunaren Estrategia Nazionala eta espainiaren jarrera direla ezartzen 2019 kontzepzio berria esparruan ziber-segurtasun nazionalaren politikan sartzen da.

La Ziber-segurtasunaren Estrategia Nazionala (Ireki leiho berrian) apirilaren 30eko BOE, 2019 aurreikuspenak garatzen ditu segurtasun nazionaleko estrategiaren esparruan, 2017ko ziber-helburu orokorrak ,-eremuaren helburua ziber-eta ezarritako jarduera-ildo hori lortzeko. segurtasun nazionaleko kontseiluaren erantzuteko agindua, uztailaren 16koa, 2018 boen argitaratu zen, abuztuaren 10ekoa.

Argitaratzen denetik 2013ko Estrategia zernolako bizitzaoparotasuna finkatu da eta kontseilu Nazionala, ziber-segurtasunaren gobernantza zibersegurtasuna nazionala laguntzeko organoa da. segurtasun nazionalerako kontseiluaren haren zutabeetako bat; lege-esparrua zer-nolako bilakaera izan duen aldaketa gisa gertaera Eskema Nazionala segurtasuna bermatzeko, sektore publikoko sistemak, 2015eko azaroaren argitaratutako errege Decreto-ley 2018/12, irailaren 7koa, sareen segurtasun eta informazio-sistemak bere zuzentaraua espainiako ordenamendu juridikoan (EB) 2016/1148 (arteztaraua deitzen zaion NIS), eta 36/2015 legearen ateratzea, irailaren 28koa, estatuko segurtasun-aurreikusten du esparru ziber-.

Ondoren, Estrategia sendotu egin du, gainera, ziber-segurtasun nazionaleko 2017 bete behar du, berezko espazioa, diferentziala, kontuan izanik bai digitalizazio-inpaktua, aldaketaren eragile gisa duten inplikazioak haratago ziber-eremuaren soilik ondarea babesteko egiten diren murgiltzeko teknologikoa politikan, ekonomian eta gizartean, izaera ziberespazioko komunikazio-bektore bat gisa erabil daiteke estrategikoa da eta eragiteko iritzi publikoan, eta pertsonen pentsatzeko moduan manipulatu, informazioa oso edo ekintza hibridoa.

Estrategiaren bost kapituluetan.

1. Kapituluan, “ ziber-espazioan esparru komun gisa orokorra ” aurkezten diren aukera eta erronka berriak ziberespazioko eta azpiegitura digitala, azaldu du nazioarteko izaera inherentemente hurbilketa segurtasunarekin eta deskribatzen ditu ezaugarri nagusiak kontzepzio berri zibersegurtasuna espainian.

2. Kapituluan “ mehatxuak eta desafioak ziberespazioan ” aztertzen dira mehatxu nagusiak ziberespazioko eta erronkak aurrez aurre dituen Espainia.

3. Kapituluan “, printzipioak eta helburuak ezartzen da eta helburua ziber-” prozedura arautzeko printzipioak Estrategia (ekintza-unitatea, aurrea hartzea, eraginkortasuna eta erresilientzia), eta helburu orokor bat eta bost espezifikoak zeharkako dira eremu guztietan ezagutzera ematea.

• Helburu orokorra: erabilera bermatuko Espainiako seguru eta fidagarria, ziberespaziotik landa, eskubide eta askatasunak, sustatuz eta babestuz aurrerapen sozio-ekonomiko.
  • I. Helburua: segurtasuna eta erresilientzia-sareen eta informazio - eta komunikazio-sistemak eta sektore publikoaren funtsezko zerbitzuak.
  • II. Helburua: Erabilera segurua eta fidagarria ziberespaziotik landa, bere edo legez kanpoko erabilera izan dituzte.
  • III. helburua: enpresa- eta gizarte-ekosistema Babesteko, eta herritarrak.
  • IV. Helburua: kultura eta konpromisoa eta ziber-gaitasunak sustatzea eta teknologikoak. giza
  • V. Helburua: Ziberespazioko segurtasun nazioartean.

4. Kapituluan “ ekintza-lerroak eta ekintza-ildoak ezartzen dira neurriak ” lortzera zuzendutako finkatutako helburuak.

• Ekintza-lerro 1. Ahalmenak sendotzen mehatxuen aurrean ziberespazioko datozen.
  • 2. Ekintza-ildoa. Segurtasuna bermatu eta erresilientzia aktiboen estrategikoak Barruan honako hauek: “ 3. Espainiako. neurriak ezartzeko Osoa ziurtatze Segurtasun eskema nazionala sistemaren, azpiegitura kritikoak babesteko, eta, aldi berean, eta bateratze babesteari buruzko araudia eta azpiegitura kritikoen oinarrizko zerbitzuak, lehentasunezko ikuspegi batetik. ” eta “ 5. arriskua irizpide Eragiketa-zentroa Garatzea ziber-segurtasunaren estatuko administrazio orokorraren prebentzio, detekzio eta erantzuna da, gaitasunak hobetuko duen garapena bultzatzea eta eragiketa-zentroak ziber-segurtasunaren arloan autonomia-erkidegoetako eta tokiko. ”
  • Ekintza-lerroa 3. ikerketa-Ahalmenak sendotzen eta atzetik, herritarren segurtasuna bermatzea eta ziberkriminalitateari eskubideak eta askatasunak babesteari tokia ziber-espazioan.
  • Ekintza-lerroa 4. herritarren eta enpresen ziber-segurtasuna Sustatzea
  • Ekintza-lerroa 5. espainiako Industria bultzatu behar da, eta, talentua eta ziber-segurtasunaren sendotzeko, autonomia digitala.
  • Ekintza-lerroa 6. ziberespazioko segurtasun Laguntzea nazioartean, irekia, plurala, seguru eta fidagarria ziberespazioan bat bultzatuz, laguntza emateko interes nazionalen babesle zelarik.
  • Ekintza-lerroa 7. ziber-segurtasunaren Kultura garatzea.

5. Kapituluan (“ zibersegurtasuna: segurtasun-Sistema nazional ” gisa txertatzen da egungo sistemaren ziber-segurtasun nazionaleko, osagai hauek:

1. Segurtasun nazionalerako kontseiluak.
  2. Komiteak, Sistema osorako Bakarra segurtasun nazionaleko krisi-egoeren aurrean.
  3. Ziber-segurtasunaren Kontseilu Nazionala.
  4. Ziber-segurtasunaren Batzorde Iraunkorra.
  5. Ziber-segurtasunaren Foro Nazionala da.
  6. Eskumena duten herri-Agintariek eta erreferentzia-CSIRT.

La Administrazio digitalaren Idazkaritza Nagusia (SGAD) hau da, talde honetara lagunduko du kide gisa Ziber-segurtasunaren Kontseilu Nazionala (Ireki leiho berrian) bertan, gainera, haren titularra Lehendakariordea teknikoa, eta papera delako ere elkarlan estuan egingo dute CCN (Ireki leiho berrian) , en el desarrollo del Segurtasun eskema nazionala (ENS) sustatzeko, eta zerbitzu komun eta partekatu , bereziki, segurtasun kudeatua-sareko zerbitzu partekatu gauzatuko da Estatuko administrazio zibersegurtasun-eragiketa-zentroa (Ireki leiho berrian) , besteak beste.

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian)

• Segurtasuna