"/>

Eap - lege-esparrua, azpiegiturekin eta informazio-zerbitzuak geografikoa: eredu bat berrerabilera sustatzea
accesskey _ mod _ content

Lege-esparrua, azpiegiturekin eta informazio-zerbitzuak geografikoa: eredu bat berrerabilera sustatzea

28 otsaila 2019

Datos.gob logoa

Sortutako informazio geografikoaren edozein arlotan -eta, batez ere, publikoari buruzko interes handia du zeregin horretarako erabiliko dira, bai eta izaten jarraitu behar du, eta, horrez gain, beste aplikazio batzuetarako sortzen potentzial handia ezagutzaren gizartea garatzeko.

Dutela ukaezina da informazioaren eta komunikazioaren teknologiak garatzea ahalbidetu du lortutako datu-integrazioa, hainbat jatorri, oinarritutako balio erantsiko zerbitzuak egituratu daitezke eragiketa trukaketari dagokionez. Hala ere, premisa horiez haratago, teknologikoak eta, zalantzarik gabe, interes ekonomikoko zerbitzu horiek nabarmen lotuta, egia esan, informazio-zerbitzuak egiten zituzten geografikoki ukaezina du, balio erantsia (Ireki leiho berrian) azken finean, gutxienez, tartean bakarrik ikuspuntu juridikotik, behar bezala konfiguratzea, araudi-esparrua. Beraz, interesgarria izaten da erregulazio-ereduaren gakoak identifikatu behar ditu, azken batean, izan daitezkeen beste sektore batzuetarako irakaskuntza-jarduera publikoak pretendiera diren bultzatzea datu irekien politika eragingarria etxeetan.

Oharrak jasotzeko modua arautzea ezaugarriak azpiegitura eta zerbitzuen informazio geografikoa

  • Lehenik eta behin, zalantzarik gabe, dakarren abantaila, hala nola europako eremuko berariazko araudi bat INSPIRE Zuzentaraua (Ireki leiho berrian) 2007an onartu, eta, horren bidez datu espazialen azpiegiturak direla ziurtatu nahi du, estatu kideen bateragarriak badira eta erkidego-testuinguruan. Alde batera utzita, mugaz gaindiko eta elkarreragingarriak aurreikuspen orokorrak eta berrerabiltzearen aldekoa da, ingurumen-gaiei buruzko erraztea du helburu politika publikoen aplikazioa informazioan oinarritutako geografikoa; eta, gainera, txiripa hutsa dagoenean, informazio hori gabe Estu bati lotutako Eremu hori, eta bertan badago erregimen juridikoa (Ireki leiho berrian) orduan bereziki berme-emailea informaziorako sarbidea erraztu.

  • Bestalde, enfatizarse, eskakizun hori datuak euskarri elektronikoan eta, horrez gain, ezinbestekoa denean eta metadatuak erabilita, irismena eta edukia ere legez ezartzea dagokionez, bere beharretara nagusiak.

  • Bat ezartzeko, argia eta zehatza egiten da, eta legezko betebeharra eskakizunak bete normalizazio eta elkarreragingarritasuna. Kontuan hartu behar da alde batetik, errespetatu dira erregela orokorrak Elkarreragingarritasun eskema nazionala (Ireki leiho berrian) jarduera guztiak gauzatzeko eska daitezkeen, erabil itzazu bitarteko elektronikoak; eta bestetik, herri berezitasun berak informazio geografikoko sistemen, ikastegiak eskatzen arau espezifikoak (Ireki leiho berrian) ezarritako dira organo bakarra - Kontseilu Geografiko Nagusia da (Ireki leiho berrian) kontuan hartuta - nazioarteko estandarrekin.

  • Sistemaren antolaketa aurrera soilik koordinazio printzipioa baizik ez, gainera, baina, batez ere, elkarrekin lankidetzan aritzen badira, hainbat erakunde publiko; garrantzi bereziko premisa batean antolakuntza esparrua deszentralizatua bezalako hainbat administrazio-maila, aitortuta daukate. Horri dagokionez, bere autonomia haratago generikoak eta zehaztugabeak dira, legez ezarrita dagoen arteko datuak sartzeko, lege-aitorpenak eta zerbitzu horietan besterik esaten ez edo, hala badagokio, justifikatutako arrazoiak, legez aurreikusitako hau da, segurtasun publikoa, defentsa nazionala, larrialdiak edo nazioarteko harremanak. Are gehiago, egindako apustua. zalantzarik gabe, berariaz debekatzea zer horretan jardutea eragozten duen mugarik ezarri, legegilea da bat-datuen bateratze-lana bidezko arrazoirik gabe, berariazko lege-aurreikuspen bat dira, kontrako noranzkoan.

  • Murrizketak dagokienez, datuak eskuratzeko prozesuan, era berean, kasu zehatzetan-establezimenduaren zati dira idazketa bat utziz. marjina txikia behar

  • Nahiz eta eskatzeko aukera ere jasotzen da tasen kobrantza edo prezio publikoen zenbatekoa izan behar du, gutxienez, ez ordea mugatzen da kalitatea bermatzeko datuak eta zerbitzuak. era berean, kasu batzuetan, aurreikusten dira doan, adibidez), eta dagoen informazioa lotua du ingurumena babestu eta hobetzearekin lotutako europako araudien betebeharrak betetzen direla ziurtatzeko. Era berean, aitortzen da, oro har, lokalizazio-zerbitzuak eta doakotasuna zenbait gertatzen direnean izan ezik, justifikatzen duten inguruabar objektiboek tasaren kobrantza edo prezio publikoa bereziki gertatzen den moduan, diru-kopuruekin handiak behar duten gakoak, datu Horietatik abiatuta, etengabe eguneratzea. erabilerarako baldintzak deskarga-Zentroa zentro nazionalaren Informazio Geografikoa (Ireki leiho berrian) lizentzia baten arabera ezartzen dira erabilera bateragarria CC-BY 4.0, erabilera librea eta doako babesten duen legezko edozein asmo.

  • Azkenik, sakontzeko asmorik gabe, pertsona izaten hezi dute laguntza, administrazio-tresna bat, erreferentzia-ondasun higiezinen katastroan nahitaez agertu behar dute; eta, beraz, ardatz bihurtzen da informazio geografikoaren gutxieneko batzuk doitasun-bermeak eta zehaztasuna.

Azken batean, aplikatu beharreko araubide juridikoa integrazioa ahalbidetuko iturri edozein espainia osoan, eta europako batasunean, izan daitezkeen eta erabiltzaile desberdinak partekatzen eta aplikazioak; ahal izatea bildutako datu geografiko-maila jakin bat sektore publikoko administrazioen eta erakundeen partekatuak badira beste administrazio batzuekin eta sektore publikoko erakundeek gauzatu ahal izateko; datu geografikoak zabaltzea eragozten ez duten baldintzetan behar ez bezala modu orokorrean erabiltzea; izan ere, azken batean, eta bere ahalik eta datu geografikoak aurkitu, ezagutu behar dugu eta haren helburu jakin baterako egokitzapena ebaluatu erabiltzeko baldintzak, bai eta horien eragin juridikoak eta teknikoak, ezinbesteko premisa dira ulertzeko sustatzeko zerbitzuak sektore horretan.

Berriro ere, beraren hitzetan dira lehen legegilea gaitu beharra dago, norainokoa azaltzeko ezartzen diren neurriak, hain zuzen, azken batean, ukaezinak batzuk behar dituzten baldintzak, berriz erabiltzeko aukera erraztea lagundu informazio geografikoaren. Izango al luke zentzurik erregulazio-eredu hori beste eremu batzuetan erreplikatzea?

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian)

  • Azpiegitura eta zerbitzu komunak