accesskey_mod_content
CTT - Centre de Transferència de Tecnologia

Estudie de Reducció de Càrregues Administratives i Cost d'Oportunitat en la Comunitat de Madrid

  • Nomene Abreujat :
    ERCAyCO
    Resum :
    Identificació de les obligacions d'informació que havien de complir les empreses, després de l'anàlisi de la normativa vigent.
    Destinataris :
    Empresa
    Organismos Responsables :
    Contacte :

    Mariano Fernández Pérez
    DG Qualitat de Servicis i Atenció al Ciudadano
    mariano.fernandez.perez@madrid.org
    917209204

    Tipus de Solució :
    Buena Práctica
    Estat de la Solució :
    Producció
    Àrea orgànica :
    Autonòmic
    Àrea tècnica :
    Tramitació electrònica , Normalització i regulació
    Àrea funcional :
    Govern i Sector Público
    Llicència :
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat :
    Legal

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    D'una banda, la DG de Qualitat dels Servicis i Atenció al Ciudadano, competent en simplificació administrativa, tenia interés a dur a terme un estudi pilot de reducció de càrregues administratives.

    D'altra banda, la modificació o el projecte de modificació de dos dels procediments relacionats amb empreses de la DG d'Indústria, Energia i Mines, uns volums de tramitació anuals significatius i molt bona disposició d'esta DG van fer que s'iniciaren els treballs de l'estudi.

    Objectius

    • Identificació de les obligacions d'informació que havien de complir les empreses, després de l'anàlisi de la normativa vigent.
    • Quantificació de les càrregues administratives (CA) derivades d'estes obligacions d'informació.
    • Identificació i implantació de mesures que permeteren reduir o eliminar les càrregues administratives.
    • Mesurament de l'impacte sobre la reducció de les càrregues administratives i sobre el cost d'oportunitat (CO) que las modificaciones de la normativa vigente a nivel autonómico podrían suponer.

    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació

    • Tal como se desprende de los cálculos efectuados, no cabe duda respecto a que una disminució dels terminis de tramitació dels procediments administrativos es sumamente interesante para las empresas, ya que determina un acortamiento del momento en que éstas pueden sacar al mercado sus productos, y aumenta las expectativas de negocio.
    • Des del punt de vista de les AAPP, és interessant fer un esforç en la disminució dels terminis de tramitació dels procediments administratius, a més de la simplificació administrativa dels procediments.

    Subscripcions

    En esta área podrá darse de alta para recibir las notificaciones de cambios que se realicen en noticias, documentos o foros relacionados con la solución o el activo semántico.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Responsable