accesskey_mod_content
CTT - Centre de Transferència de Tecnologia

Sistema d'Informació d'Actuacions Administratives

  • Indicadors:

    En l'actualitat existixen publicats en el CPA més de 800 procediments administratius, dels quals 517 permeten la descàrrega de models de sol·licitud, 55 poden iniciar-se per mitjans telemàtics i 7 es tramiten íntegrament per mitjans electrònics.

    Descripció Funcional

    El Catàleg de Procediments Administratius és l'inventari de procediments administratius que gestiona l'Administració Pública de la Comunitat Autònoma de Canàries i els seus organismes públics dependents. A través d'ell es facilita als ciutadans la informació bàsica (manera d'iniciar la tramitació, termini de presentació, efectes del silenci administratiu, normativa aplicable etc.) sobre els procediments que afecten als seus drets o interessos legítims.

    El Catàleg té com suporte una aplicació informàtica que permet la seua gestió, la realització de consultes, l'accés als models normalitzats i a més, la posada a la disposició de les dades necessàries per a l'inici telemàtic dels procediments.

    El Catàleg té caràcter únic i obligatori per a tota l'Administració Pública de la Comunitat Autònoma de Canàries i els seus organismes públics dependents. Els procediments incorporats al CPA es classifiquen en famílies i subfamílies i en matèries i submatèries.

    En el Protocol d'actualització del Catàleg s'identifiquen i descriuen els processos d'alta, baixa i modificació dels procediments administratius inclosos en el CPA i als seus responsables. Tots els centres directius de l'Administració Pública de la Comunitat Autònoma de Canàries i els seus organismes públics dependents són responsables de la identificació i actualització de la informació corresponent als procediments de la seua competència.

    L'accés al Catàleg de Procediments Administratius es fa a través de la direcció web http://www.gobiernodecanarias.org/tramites. Gràcies a la seua publicació en internet, tant els ciutadans, les empreses com altres Administracions Públiques podran consultar 24 hores al dia i 365 dies a l'any, des de qualsevol lloc geogràfic, la informació necessària per a accedir a tots els servicis públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma de Canàries.

    La informació relativa a procediments administratius iniciats a sol·licitud de l'interessat o subvencions haurà d'incorporar-se al Catàleg amb caràcter previ a la publicació de la disposició normativa que crea, modifica o deroga el procediment en el Butlletí Oficial de Canàries. D'esta forma es garantix que la informació del Catàleg es troba permanentment actualitzada.

    La norma que crea i regula el Catàleg de Procediments Administratius de l'Administració Pública de la Comunitat Autònoma de Canàries, el Decret autonòmic 141/2010, va entrar en vigor el 8 de gener de 2011. A fi de garantir la seua eficàcia, el Govern de Canàries realitza el manteniment i constant millora d'esta ferramenta, amb la implantació de noves funcionalitats.

    Descripció Tècnica

    Les ferramentes utilitzades per a dur a terme el projecte, des del punt de vista de la solució tecnològica són les que s'enumeren a continuació:

    • Aplicació web desenvolupada amb tecnologia J2EE.
    • Basada en l'estàndard JSR-168 de portlets de Java.
    • Desplegada sobre gestor de portals Liferay 6.
    • Integrada amb el gestor de BBDD d'Oragle 10g.
    • Servicios Web (W) basats en Axis2