CTT - Centre de Transferència de Tecnologia

• Nomene Abreujat :
    comunicacions
    Resumixen :
    Destinat a proporcionar a les entitats de l'AGE i les seues OOPP una comunicació de qualitat entre totes les seues seus i entre tots suss emprats. Inclou:
    - Xarxa corporativa multiservicio i servici de telefonia fixa.
    - Comunicacions mòbils
    - Internet
    - Xarxa internacional
    Destinataris :
    AGE
    Organismes Responsables :
    Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital
    Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
    Secretaria General d'Administració Digital
    Manera d'Ús :
    Servici en xarxa d'infraestructures
    Contacte :

secretaria.sge@correo.gob.es

Tipus de Solució :
    Infraestructura o servici comú
    Estat de la Solució :
    Producció
    Àrea orgànica :
    Estatal
    Àrea tècnica :
    Infraestructura de comunicacions i missatgeria
    Àrea funcional :
    Govern i Sector Públic
    Llicència :
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat :
    Tècnic

Descripció

El Servici Unificat De Telecomunicacions sorgix arran de la proposta de l'informe CORA de consolidar les comunicacions i xarxes de l'Administració General de l'Estat per tractar-se d'infraestructures i servicis comuns que poden oferir-se amb més garanties i major eficiència d'una manera centralitzada (mesura CORA 3.00.001.2). És a més el primer dels servicis declarats com compartits per la Comissió d'Estratègia TIC al setembre de 2015.

L'objectiu últim és disposar d'una xarxa corporativa única, comuna i que done servici a totes les dependències de l'AGE mantenint o millorant la capil·laritat de la xarxa i millorant la qualitat del servici.

A causa de la complexitat d'unificar totes les xarxes i contractes existents es va optar per implantar des d'un principi el canvi de model a una xarxa corporativa única i comuna abordant tot l'àmbit de ministeris i organismes en fases. La primera fase, ja executada, correspon amb l'expedient 05/14 de la Junta de Contractació Centralitzada. En ella participen en diferent grau tots els ministeris a excepció del Ministeri de Defensa, va entrar en producció l'11 de setembre de 2015 i va acabar el 28 de febrer de 2020. La segona fase es va iniciar l'1 de març de 2020, tenint en el seu objecte a la resta d'entitats de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes depenents, juntament amb les entitats participants en la primera fase.

La xarxa objecte de la Fase 1 va ser per 64 entitats depenents de 12 ministeris i va donar servici a més de 3.400 seus de l'AGE en el territori nacional i a 500 seus situades en l'estranger en 200 ciutats diferents de 125 països, amb prop de 125.000 usuaris interns i servicis a través d'internet amb més de 2.179 milions de pàgines visitades a l'any. La segona fase s'estén a 148 entitats i 6986 ubicacions en els mateixos 125 paises.

El canvi a una xarxa única ha suposat consolidar infraestructures i servicis que anteriorment eren contractades de forma separada. Açò significa que s'ha cobert la totalitat de la demanda amb una xarxa, que conforma el Servici Compartit de Telecomunicacions els requisits tècnics de les quals i de servici són com a mínim els de les xarxes anteriors, amb un cost molt menor de servici i de gestió. Com a exemple es pot esmentar que les seus internacionals poden realitzar les seues telefonades de veu internes a l'AGE sense cost per a la mateixa, cursant-les a través de la xarxa de dades.

El nou model de xarxa és gestionat actualment per personal de la SGAD en contacte permanent amb les unitats TIC de ls diferents entitats participants tant en la definició de l'abast del servici com en la gestió d'incidències i peticions.

Subscripcions

En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

PAe - Gestió de Subscripcions

Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.