Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content

Servei Unificat de Telecomunicacions

• Nomeni Abreujat:
    comunicacions
    Resumeixen:
    Destinat a proporcionar a les entitats de l'AGE i les seves OOPP una comunicació de qualitat entre totes les seves seus i entre tots suss emprats. Inclou:
    - Xarxa corporativa multiservicio i servei de telefonia fixa.
    - Comunicacions mòbils
    - Internet
    - Xarxa internacional
    Destinataris:
    AGE
    Organismes Responsables:
    Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital
    Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial
    Secretaria General d'Administració Digital
    Manera d'Ús:
    Servei en xarxa d'infraestructures
    Contacto:

comunicaciones.dtic@seap.minhap.es / secretaria.sge@seap.minhap.es

Tipus de Solució:
    Infraestructura o servei comú
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Estatal
    Àrea tècnica:
    Infraestructura de comunicacions i missatgeria
    Subtipo de model de dades:
    Estructura d'Informació (Estàndard semàntic)
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic

Descripció

El Servei Unificat De Telecomunicacions sorgeix arran de la proposta de l'informe CORA de consolidar les comunicacions i xarxes de l'Administració General de l'Estat per tractar-se d'infraestructures i serveis comuns que poden oferir-se amb més garanties i major eficiència d'una manera centralitzada (mesura CORA 3.00.001.2). És a més el primer dels serveis declarats com compartits per la Comissió d'Estratègia TIC el setembre passat de 2015.

L'objectiu últim és disposar d'una xarxa corporativa única, comuna i que doni servei a totes les dependències de l'AGE mantenint la capil·laritat de la xarxa actual i millorant la qualitat del servei.

A causa de la complexitat d'unificar totes les xarxes i contractes existents, s'ha optat per implantar des d'un principi el canvi de model a una xarxa corporativa única i comuna, però abordant tot l'àmbit de ministeris i organismes en dues fases. La primera fase correspon amb l'expedient 05/14 de la Junta de Contractació Centralitzada, en el qual participen en major o menor grau tots els ministeris a excepció del Ministeri de Defensa i que va entrar en producció l'11 de setembre de 2015. La segona fase començarà a prestar servei en 2017, tenint en el seu objecte a la resta d'entitats de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes depenents, juntament amb les entitats participants en la primera fase.

La xarxa objecto de la Fase 1 és compartida per 64 entitats depenents de 12 ministeris i dona servei a més de 3.400 seus de l'AGE al territori nacional i a 500 seus situades a l'estranger en 200 ciutats diferents de 125 països, amb prop de 125.000 usuaris interns i serveis a través d'internet amb més de 2.179 milions de pàgines visitades a l'any.

El canvi a una xarxa única ha suposat consolidar infraestructures i serveis que anteriorment eren contractades de forma separada. Això significa que s'ha cobert la totalitat de la demanda amb una xarxa els requisits tècnics de la qual i de servei són Servei Compartit de Telecomunicacions
    com a mínim els de les xarxes anteriors, amb un cost molt menor de servei i de gestió. Com a exemple es pot esmentar que les seus internacionals poden realitzar les seves trucades de veu internes a l'AGE sense cost per a la mateixa, cursant-les a través de la xarxa de dades quan finalitzi l'actualització tecnològica que es proposa per a elles.

Per definir el nou model de xarxa corporativa única per a l'AGE, la DTIC va comptar amb la col·laboració amb les àrees TIC de tots els Ministeris amb les quals va establir un grup de treball, format pels experts en telecomunicacions, per al disseny dels requisits tècnics necessaris de la nova xarxa i elaboració dels plecs per a la licitació de la mateixa. En el projecte van treballar els experts tant de les entitats que participen en aquesta primera fase del contracte com de les restants que s'incorporaran en la segona fase. Els treballs del grup es van desenvolupar al llarg de 18 setmanes amb dedicació gairebé exclusiva en les instal·lacions i amb les infraestructures facilitades per l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

Subscripcions

En aquesta àrea podrà donar-se de alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

*

Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General