Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Cita prèvia per a atenció al ciutadà

  • Resumeixen:
    Permet la gestió de cites prèvies tant a través d'internet com de forma telefònica o presencial. Consta de dues aplicacions:
    - PCP: un backend en el qual es defineix l'estructura de cites (tràmits, jornades, horaris, etc) i es gestionen les cites (obtenció de llistats, informació de cites, donar cita via telefònica o presencial, etc)
    - ICP: un frontend en internet en el qual el propi ciutadà pot obtenir, consultar i anul·lar les seves cites.
    Destinataris:
    Qualsevol Administració Pública
    Organismes Responsables:
    Ministeri de Política Territorial i Funció Pública
    Secretaria d'Estat de Funció Pública
    Secretaria General d'Administració Digital
    Manera d'Ús:
    Servei en xarxa per a usuari final

    Contacte:

    soporte.cita@correo.gob.es

    Tipus de Solució:
    Infraestructura o servei comú
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Estatal
    Àrea tècnica:
    Gestió de serveis i sistemes
    Àrea funcional:
    Administració
    Llicencia:
    Unes altres
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic

    Descripció

    Des de la Secretaria General d'Administració Digital s'ofereix, tant en modalitat de servei en núvol com mitjançant la cessió del codi font, una aplicació de cita prèvia per a la gestió d'accés dels ciutadans a oficines presencials.
    L'arquitectura del sistema de l'aplicació. Consta de dues parts:

    • ICP: Es tracta del frontal que es publica en internet amb l'oferta de cites que s'hagi configurat. El ciutadà pot triar la cita en funció del tràmit
    • PCP: Consisteix en el backend que gestiona els administradors on es configuren les seus, tràmits, jornades, taules i horaris i es publiquen les cites lliures per obtenir-les per internet.

    Des de PCP es pot definir diferents tipus de tràmits, als quals s'associa una durada predeterminada, taules d'atenció al públic, jornades, festius i horaris i sobre la base d'aquesta informació confecciona els calendaris de cites disponibles.

    Per a cada organisme usuari, l'aplicació permet definir àmbits (per exemple províncies) i dins de cada àmbit calmis d'atenció al públic (oficines).

    De cara a configurar la disponibilitat de cites a través d'internet, l'aplicació compta amb dos conceptes, de la conjunció dels quals sorgeix la disponibilitat o no d'una determinada cita a través d'internet o solament des de l'aplicació interna (per a cites telefòniques o presencials)

    • Un determinat tràmit pot oferir-se solament a través de l'aplicació interna o també a través d'internet
    • Una determinada taula associada a un tràmit pot oferir les seves cites solament a través de l'aplicació interna o també a través d'internet.

    L'aplicació interna compta amb 4 perfils d'usuari:

    • Operador d'informació
    • Citador
    • Gestor
    • Administrador

    L'assignació de permisos a un determinat usuari es realitza a nivell d'àmbit, seu i/o tràmit concret.

    L'accés per part del ciutadà a l'aplicació de cita prèvia en internet, ICP, no requereix l'ús de certificat electrònic ni el registre previ del ciutadà.

    L'obtenció de cita es realitza proporcionant la informació configurada per a cada tràmit, com per exemple Nom i Cognoms, DNI i país de nacionalitat.

    Per a l'obtenció d'una cita, el ciutadà selecciona en primer lloc l'àmbit pel qual desitja obtenir-la, després el tràmit i finalment la seu d'entre les quals tinguin cites disponibles.

    L'administrador de l'aplicació pot configurar per a cada tràmit i província la manera en el qual ciutadà va a visualitzar l'oferta de cites que se li ofereix.

    Existeixen quatre maneres diferents:

    • Vista Una: Primera Cita Disponible
    • Vista Tres: Tres primeres cites disponibles
    • Vesteixi Hora: Tres primeres cites disponibles amb elecció d'hora a partir de la qual es desitja la cita
    • Vesteixi Mapa: Calendari complet de cites disponibles.

    L'ús de l'aplicació per part d'un organisme requerirà la signatura d'un conveni de col·laboració, que en cas d'optar per l'ús com a servei en núvol comptarà amb una aportació econòmica per a la sostenibilitat del mateix.

    Subscripcions

    En aquesta àrea podrà donar-se d'alta per rebre les notificacions de canvis que es realitzin en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introdueixi l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució.

    * Dono el meu consentiment perquè les dades personals que facilito puguin ser utilitzats pel Sector Públic Estatal, al portal PAe (Portal de l'Administració Electrònica) i els seus serveis associats per a la recepció d'informació i comunicacions.

    Introdueixi l'email per donar-se de baixa de la subscripció.