O sistema BÁSICAL foi desenvolvido pola Intervención Xeral da Administración do Estado (IGAE) para dar soporte informático ás operacións e ao resto de información que contén o modelo Básico do Sistema de Información Contable para a Administración Local, de acordo con a Orde EHA/4040/2004, do 23 de novembro, pola que se aproba a Instrución do Modelo Básico de Contabilidade Local.
É, por tanto, unha aplicación para rexistro e tratamento de datos, arquivo e conservación da información derivada das operacións que deben ser obxecto de contabilización para as diferentes entidades contables en que se estrutura o modelo, garantindo a integridade e coherencia da información. Permite, tamén, obter os estados que integran a Conta da entidad local e a xeración dos ficheiros necesarios para a rendición telemática ao Tribunal de Contas e Órganos de Control Externo (OCEX).
Existen dúas arquitecturas de implementación de BÁSICAL, a configuración do tipo Deputación e a configuración do tipo Concello.
Na primeira a aplicación reside na Deputación provincial, á que os entes locais conéctanse por Internet.
Na segunda a aplicación reside nun PC ou nun portátil, podendo dar servizo a varios entes locais. As necesidades de conexión a Internet redúcense á descarga inicial, ás actualizacións e ao envío de información aos OCEX.