content _ mod _ accesskey

Sarrera

Administrazio publikoen arteko lankidetza ezinbestekoa da herritarrei zerbitzuak emateko eskubideak eta garantizarles. Lankidetza hori arindu egin ahal izateko, baldintza horiek, horretarako beharrezkoa izan daitekeela. Eraginkortasuna eta hiritarren eskubideak oinarri egitea errazten du, zerbitzu publikoen lankidetzarekin eta garapenean, bai hedapenean eta eraginkorragoa izan dadin, zerbitzuak emateko.

3. Artikuluko printzipio orokorrak, ’ ‘ Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público (Leiho berri batean Irekitzen Du) sartzen diren herri administrazioen arteko eraginkortasuna jarduera-printzipio. hartara, bitarteko elektronikoen bidez burutuko dira horiek elkarren arteko eraginkortasuna eta segurtasuna bermatzeko sistemak eta bakoitzak hartutako irtenbideak, datu pertsonalen babesa, eta bereziki zerbitzuen prestazioa batera emango die interesatuei.
 
El artículo 156 de la Ley 40/2015 recoge el Esquema Nacional de Interoperabilidad (ENI) que “comprende el conjunto de criterios y recomendaciones en materia de seguridad, conservación y normalización de la información, de los formatos y de las aplicaciones que deberán ser tenidos en cuenta por las Administraciones Públicas para la toma de decisiones tecnológicas que garanticen la interoperabilidad”.
El ENI fue establecido anteriormente en el artículo 42 de la Ley 11/2007 y se materializa en el Real Decreto 4/2010, de 8 de enero, por el que se regula el Esquema Nacional de Interoperabilidad (Leiho berri batean Irekitzen Du) administrazio elektronikoaren esparruan.
 
Guztiak arau tekniko elkarreragingarritasuna concretan detalles para facilitar los aspectos más prácticos y operativos de la interoperabilidad entre las Administraciones Públicas y con el ciudadano. Se acompañan de guías de aplicación y de otros documentos complementarios.

ENI koordinaturik lan baten emaitza da, eta ekonomi gaietarako ministerioak Transformazio Digitala. Administrazio publiko guztiek egiten zuten taldeko organoen bidez (ENI arloan eskumenak dituzten administrazio digitala, eta elkarteen iritzia ere izan ziren, industriaren sektorea (informazioaren eta komunikazioaren teknologiak.

Bere arau teknikoak egiten da (ENI eta gomendioak kontuan izan zituzten europar batasunetik datozen; bereziki, 2000. Europako esparru Elkarreragingarritasuna (Leiho berri batean Irekitzen Du) erabili den; beraz, ENI europako testuinguruan kokatzen da politika, egintza, dokumentu - eta elkarreragingarritasuna lotuta; gainera, hainbat tresna ditu (nozioa lotu (europako batasunean baliokideak direla, komunikazio-sareak, oinarrizko osagaiak (building blocks), berrerabiltzeko edo zerbitzuen arteko elkarlanean aritzeko.

Helburuak

Elkarreragingarritasun-eskema nazionala helburu hauek ditu:

  • Irizpideak eta aholkuak jaso herri-administrazioek kontuan izan beharko dira, elkarreragingarritasuna bermatuko duten erabaki teknologikoak hartzeko duten diskriminazioa dela eta herritarrei aukera dituzte. Beraz, baldintzetako bat sortu dute, baliabide elektronikoak erabiltzeko eraginkortasuna duten herritarrei eta herri-administrazioei betebehar eta eskubideak betetzeko, bitarteko horien bidez.
  • Erakutsi elementu komunak herri-administrazioaren jarduera zuzentzen duten arloko elkarreragingarritasuna, herri-administrazioek elkarri laguntzeko eta jakinarazteko baldintzak aztertu industrian.
  • Segurtasun politikak ezartzen laguntzea , al contribuir a un escenario de mayor racionalidad técnica y de economías de escala.

Beraz, eraginkortasuna, segurtasuna irudian bezala, ikuspegi orokor batetik; beraz, ez dago tratamendu edo egoeraren araberako jarduketa jakin batzuk ere, sistemaren puntu ahula da ahulena baldintzatzen du, eta, askotan, neurri egokiak hartzen da puntu hori gaizki mihiztatutako arteko koordinazioa ere.

Elkarreragingarritasunerako eskema nazionala (elementuak

(ENI dira elementu nagusiak:

  • Elkarreraginkortasunaren oinarrizko printzipioak alde hau erabat ulertzeko, elkarreraginkortasuna: sistema eta zerbitzuen bizitza-ziklo osoan zehar eta, dimentsio anitzeko bateragarritasuna; askotariko ikuspegiak eskaintzen. (Art. 4 eta 7)
  • - Elkarreragingarritasuna : incluye los aspectos relativos a la publicación de servicios a través de la Red de comunicaciones de las AA.PP. ( SARA "href = 'http ://// administracionelectronica.gob.es ctt redsara" > Sarea SARA ), eta dagozkion baldintzak, nodoen arteko erabiltzea; eta inbentarioen informazio administratiboa edukitzea. (Art. - 8, 9).
  • Elkarreragingarritasun semantikoa da: argitalpenaren bidez datuak trukatzeko eta ereduak aplikatzeko, horizontalak eta sektorialak eta azpiegiturei buruzkoak, zerbitzu eta tresna komunak. (10. Art.)
  • Teknikaren eraginkortasuna: 2002ko estandarrei esker, araudian ezarritako baldintzak hautatzeko duten independentzia bermatzeko, moldagarritasuna eta diskriminaziorik ezaren ondorioz egindako irudian herritarrek aukera teknologikoa (11. artikulua)
  • Azpiegiturak eta zerbitzuak. , elementos de dinamización, simplificación y propagación de la interoperabilidad, a la vez que facilitadores de la relación multilateral. (Art. 12)
  • Erabili, batez ere, herri-administrazioen komunikazio sarea españolas para comunicarse entre sí y a la que conectarán sus redes y nodos de interoperabilidad, aplicando el Administrazioaren Plan Helbideratzea Ere. SARA "href = 'http ://// administracionelectronica.gob.es ctt redsara" > Sarea SARA aipatu du Komunikazio sarea. (Art.: 10 eta 15)
  • Berrerabiltzea: incluye condiciones de licenciamiento de las aplicaciones, de la documentación asociada y de otros objetos de información que las AA.PP. pongan a disposición de otras administraciones y de los ciudadanos; enlace entre los directorios de aplicaciones reutilizables y consulta por parte de las AA.PP. de las soluciones disponibles para libre reutilización; así como publicación del código de las aplicaciones. (Arts. 16 - 17)
  • Sinadura elektronikoaren ziurtagirien eraginkortasuna eta: sinadura elektronikoko ziurtagiriak politikaren eta administrazioaren Egoera (erreferentzia gisa erabil daitekeen tresna batzuek AA.PP.; egiaztagiri eta sinadura elektronikoak baliozkotzeko loturiko alderdiak, zerrendak, konfiantzako aplikazioek erabiltzaileei, ziurtatze-zerbitzuen emaileen eta ziurtagiriak egiaztatzeko eta sinadura elektronikoaren plataformak. (Art.: 18 - 20)
  • Dokumentu elektronikoak kontserbatu eta berreskuratzeko lanak. eraginkortasuna denboran zehar adierazteko, alegia, modu berezia duela eta dokumentu elektronikoak irudian. (Art. 24 – 21)
  • Sortu dira arau tekniko elkarreragingarritasuna tresnak eta elkarreragingarritasuna (Lehen xedapen gehigarria)

Aplikazio Ámbito

El ámbito de aplicación del Esquema Nacional de Seguridad es el establecido en el artículo 2 de las leyes 39/2015 y 40/2015 sobre el ámbito subjetivo y lo indicado sobre el sector público institucional.

Egokitu al elkarreragingarritasunerako eskema nazionala

Interesgarria al da ENI egokitzeko. Auditoria (ENI betetzeko gida (Leiho berri batean Irekitzen Du) que tiene por objetivo facilitar que se pueda realizar una valoración del cumplimiento de las medidas de interoperabilidad, señalando una lista de controles sobre el Esquema Nacional de Interoperabilidad. Dichos controles se estructuran en tres categorías siguiendo el modelo del ENS:

  • Antolakuntza-esparrua , referido a aquellos controles cuyo cumplimiento exige medidas horizontales, como los aspectos jurídicos, de políticas de actuación o determinadas decisiones, frecuentemente referidas a la gobernanza de la interoperabilidad.
  • Oinarrizko eragiketak , referido a aquellos controles cuyo cumplimiento requiere la adopción de prácticas, procedimientos y medidas alineadas con la administración de la interoperabilidad como un conjunto, incluyendo el diseño, la implementación, la configuración y explotación de sistemas interoperables.
  • Neurri teknikoak , que suponen requisitos concretos que permiten garantizar la interoperabilidad, incluyendo formatos, vocabularios o protocolos.

Informazio gehiago

Bete inprimakia Kontaktua eskatutako informazioa bidaltzeko.

Unión Europea. Proyecto cofinanciado por el Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER)

0:

Iruzkinik ez

 
Sarbide Nagusia
Sarbide Nagusia