"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".
El Kit Digital és un programa d'ajudes econòmiques del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital orientat a les necessitats de petites empreses, microempreses i treballadors autònoms que pertanyin a qualsevol sector o tipologia de negoci. El seu objectiu és subvencionar la implantació de solucions digitals disponibles al mercat per aconseguir un avanç significatiu en l'àmbit de la maduresa digital.
El programa està dotat amb un pressupost de 3.067 milions d'euros i finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation EU . Aquesta subvenció sense precedents a Espanya és resultat del treball conjunt d'un gran nombre d'organismes i institucions, entre ells la Secretaria d'Estat de Digitalització i Inteligencia Artificial (SEDIA), red.es , la plataforma AceleraPYME , la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD) i les Cambres de comerç.
El programa té actives tres convocatòries que conviuen en paral·lel i el termini del qual de sol·licitud continua obert. Els autònoms i empreses de menys de 50 empleats poden sol·licitar l'ajuda de Kit Digital i optar a bons digitals de 2000, 6.000 o 12.000 euros, en funció del segment al que pertanyin.
La primera convocatòria , per a empreses d'entre 10 i menys de 50 empleats, es va obrir el passat 15 de març de 2022 i estarà oberta fins al 15 de març de 2023 . La quantia de l'ajuda per a aquest segment és de 12.000 euros.
Quant a la segona convocatòria , per a empreses d'entre 3 i menys de 10 empleats, estarà oberta fins al 2 de setembre de 2023. Els bons digitals d'aquest segment són de 6.000 euros.
Finalment, la tercera convocatòria , es va obrir el passat 20 d'octubre i el termini disponible per a la sol·licitud del bo serà fins al 20 d'octubre de 2023. En aquest cas la convocatòria està destinada a autònoms/as i pimes de entre 0 i menys de 3 empleats. La quantia per a aquest segment és de 2.000 euros.
En cadascuna de les convocatòries es detallen els requisits per sol·licitar les ajudes, les obligacions que contreuen els beneficiaris, els imports màxims d'ajuda per cada categoria de solucions de digitalització, les justificacions, el pagament i control de la implantació de les solucions, entre altres matèries importants.
Algunes de les solucions de digitalització que les pimes podran sol·licitar i implantar són les següents: lloc web i presència en internet, gestió de xarxes socials, comerç electrònic, la gestió de clients, serveis i eines d'oficina virtual, intel·ligència empresarial i analítica, gestió de processos, factura electrònica i comunicacions segures/segures i ciberseguretat. A més, per al segon i tercer segment, també estan disponibles les solucions de presència avançada en internet i marketplace.
Com sol·licitar l'ajuda de Kit Digital
Aquests són els passos que s'hauran de seguir per a la sol·licitud de les ajudes:
1. Registrar-se a l'àrea privada de www.acelerapyme.es i completar el test d'autodiagnòstic digital que no porta més de 10 minuts.
2. Consultar la informació disponible de les solucions de digitalització del programa Kit Digital, on es podrà escollir una o diverses de les quals s'indiquen al catàleg que es pot consultar en www.acelerapyme.es .
3. Sol·licitar l'ajuda a la seu electrònica de red.es ( https://sede.red.gob.es ).
Una vegada es comprova que l'empresa compleix els requisits, es concedeix el bo digital. El beneficiari (la pime o autònom/a) podrà consultar en www.acelerapyme.es el catàleg de solucions bàsiques de digitalització que ofereix el programa Kit Digital i també podrà veure el catàleg d'agents digitalitzadors. El beneficiari, finalment haurà de seleccionar un o diversos agents digitalitzadors amb els quals desenvolupar les solucions de digitalització que millor s'adaptin a les necessitats del seu negoci i subscriure els “acords de prestació de solucions de digitalització”.
Les ajudes del programa Kit Digital són de concurrència no competitiva i s'atorgaran de forma directa i per ordre d'arribada, una vegada realitzades les comprovacions del compliment dels requisits exigits en la convocatòria.
El paper de Red.es
Amb la finalitat de facilitar al màxim l'accés a les ajudes, s'ha habilitat la figura del representant voluntari , és a dir, que un tercer, sigui est una persona física o jurídica, degudament autoritzat, pugui sol·licitar l'ajuda per compte de l'empresa.
A més, seguint la línia d'alleugerir el procés de sol·licitud per a les empreses, sota el lema “zero papers”, Red.es ha dissenyat un sistema de tramitació molt innovador usant eines de robotización i intel·ligència artificial automatitzat que redueix la càrrega burocràtica, disminueix el nombre de documents a presentar i escurça els terminis de concessió. Serà suficient amb que l'empresari autoritzi a Red.es a consultar d'ofici els requisits i obligacions requerits per obtenir la condició de beneficiari, salvaguardant la transparència i seguretat jurídica.
El paper de la Secretaria General d'Admnitración Digital
La SGAD participa en el Kit Digital en l'obtenció i avaluació automatitzada d'informació sobre els sol·licitants de les subvencions a través d'una doble via innovadora. D'una banda, per mitjà de la Plataforma d'Intermediació de Dades (PID) , canalitzant i facilitant la sol·licitud de les dades provinents de diferents Administracions Públiques, (tant autonòmiques com a estatals); i per un altre, automatitzant aquestes sol·licituds i posant-les a la disposició de Red.es mitjançant l'ocupació tecnologies d'Automatització Robòtica de Processos (RPA, per les seves sigles en anglès).
La participació de la SGAD permet que la tramitació dels expedients es dugui a terme de manera massiva i automatitzada, a qualsevol hora del dia, fins i tot caps de setmana. La col·laboració entre els robots que proporciona el Servei d'Automatització Intel·ligent (SAI) i els serveis de la PID redueix dràsticament la necessitat d'intervenció manual dels tramitadors, la qual cosa fa possible gestionar a l'elevada demanda que s'espera en el Kit Digital i garantir el seu èxit.
El Servei d'Automatització Intel·ligent de la SGAD correspon amb la Mesurada 5 del Pla de Digitalització de les AAPP i el Kit Digital forma part de el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència , l'agenda Espanya Digital 2025 i de el Pla de Digitalització de Pimes 2021-2025 .
Font original de la notícia
- Ciutadà
- Serveis electrònics