- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seves notificacions en l'Adreça Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
S'incorporen 22 nous serveis a la PID durant el primer semestre de 2018
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".
20 juliol 2018
El record absolut d'incorporacions, amb onze nous serveis disponibles a través de la Plataforma d'intermediació de dades, es va produir en el mes d'abril.
La plataforma d'intermediació ha incorporat vint-i-dos nous serveis en el primer semestre de 2018, la qual cosa suposa un increment del 25% pel que fa al nombre de serveis actius a la fi de l'any passat.
Fig.01. Evolució de serveis mitjançats: període dic-juny
S'incrementa, doncs, la tendència observada en l'arrencada de l'any quant al nombre de serveis agregats. El record absolut d'incorporacions es va produir en el mes d'abril, amb onze nous serveis, el major augment en un mes des de l'inici de la sèrie.
És d'esperar que l'augment de Serveis i Organismes usuaris de la Plataforma d'Intermediació de Dades en el primer semestre incrementi al seu torn la dada global de transmissions l'any 2018.
El nombre d'organismes que ha utilitzat almenys un servei mitjançat l'any en curs, és a punt de superar a meitat de 2018 la dada de desembre de 2017. El creixement interanual ha pujat al juny des dels 881 organismes fins als 1035.
Fig.02. Organismes que utilitzen serveis mitjançats
Des de l'any 2007 són ja més de 360 milions les transmissions realitzades a través de la Plataforma d'Intermediació de Dades, amb el conseqüent i significatiu estalvi en tràmits presencials que ha suposat tant per al ciutadà com per a l'Administració.
El model de costos estàndard, en funció de la facilitat o dificultat per obtenir la informació per part del ciutadà, el temps benvolgut a obtenir aquesta documentació i l'estalvi en la tramitació de l'expedient —acaro d'informació, validació, desplaçaments, pèrdua d'hores de treball, etc.— estableix un estalvi mitjà per transacció electrònica de dades de 5€.
Un càlcul estimatiu, prenent en compte l'acumulat de transaccions realitzades en els últims onze anys d'existència de la Plataforma d'Intermediació de Dades, situaria l'estalvi total als ciutadans i l'Administració per sobre dels 1.800 milions d'euros.
Fig.03. Transaccions acumulades 2007-2018
Més informació en solució PID-SVD del CTT
- Infraestructures i serveis comuns
- Centre de Transferència de Tecnologia
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seves notificacions en l'Adreça Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8