>/"

Europako Batzordeak abian PAe laguntzeko zentroa - datuen trukea
content _ mod _ accesskey

Europako Batzordeak zentro bat abian jartzen laguntzeko datuen trukea

2004ko irailean 2019

Datos.gob logoa

Norentzat dira web gunea gobernuek, enpresek eta herritarrek, oro har, zuzendutako jarduerak ikertzea eta berri ematea datuak trukatzeko eta arrakastaren eragina duten elementuak.

El “ Laguntza zentroko datuak trukatzeko. (Leiho berri batean Irekitzen Du) ” ( Support Centre for Data Sharing o SCDS) es una nueva iniciativa financiada por la Comisión Europea con el objetivo de impulsar el ecosistema de datos europeos. Se trata de un sitio web dirigido a gobiernos, empresas y ciudadanos en general, enfocado en  investigar e informar sobre las prácticas de intercambio de datos y aquellos elementos que influyen en su éxito. Con ello se busca facilitar que organismos públicos o privados pongan sus datos a disposición de los ciudadanos y de otras organizaciones (públicas o privadas) para su reutilización, independientemente del modelo elegido para ello.

No hay que confundir el “Centro de soporte para el intercambio de datos” con un portal de datos abiertos. El SDC focaliza sus esfuerzos en recopilar, desarrollar y difundir herramientas y experiencia técnica, así como en proporcionar soporte práctico para las transacciones de datos, pero no pone datos ni metadatos al servicio de los ciudadanos. El portal europeo de datos abiertos seguirá siendo el  European Data. (Leiho berri batean Irekitzen Du) .

Actualmente está disponible una primera versión de la web. La versión avanzada se lanzará en otoño e incluirá las siguientes secciones –algunas de las cuales ya están disponibles-:

• Zer da datuak trukatzeko eta informazioa dakartzan onurei buruz, bai eta zerbitzuen balioa edo etekina handitzeko lanak hobetzeko erabakiak hartzeko.

• Orientación técnica, enfocada en 3 áreas: Interfaces de programación de aplicaciones (API), seguridad de datos y  trazabilidad e identificación clara de las fuentes de datos. Además de un servicio de soporte, el SCDS ofrecerá una sección de  Widget-ak eta tresnak (Leiho berri batean Irekitzen Du) hirugarrenek sortutako datuak partekatzeko bizitza errealean.

• Orientazioa, legez aplika daitezkeen aztertzen du ebko legedia ez al datu-trukea pertsonalak, zeharkako eta ebazteko estrategien erronkak ere, interpretazio eta praktika onak orientazioa. eredu hitzak dira Webgunean ere baditu.

• Arrakasta-kasuak, datuak trukatzeko, enpresen esperientziaren bitartez ere: JoinData (Leiho berri batean Irekitzen Du) , que estimula la innovación sostenible en el sector agrícola al permitir a los agricultores compartir sus datos de manera rápida, fácil y segura.

• Albisteak eta ekitaldiak. Webgune berriak eta ekitaldiak bilduko du, lotura berri horrek erabiltzaileei aukera izan du azken joerak eta datuak trukatzeko.

• Bat foroa (Leiho berri batean Irekitzen Du) erabiltzaileek ere aukera dute jakintza eta esperientziak trukatzeko.

Parte-hartze eta ingurunea etengabe sortzea da asmoa, berrerabiltzen diren beharretara egokitzen den datuak. Horretarako, bat jarri da harremanetarako formularioa (Leiho berri batean Irekitzen Du) , que permitirá a la comunidad de profesionales del dato y cualquier ciudadano que lo desee compartir sus dudas y opiniones.

Ekimen horrekin, europako batzordeak sustatzen jarraituko du merkatu bakarra. (Leiho berri batean Irekitzen Du) ingurunea, eta datu bakar bat eskainiko duen profesionalen elkarteko irudian, eskualdeko hazkunde ekonomiko eta soziala.

Albistearen iturria. (Leiho berri batean Irekitzen Du)

• Gobernu irekia
Sarbide Nagusia