accesskey_mod_content

Carpeta Ciudadana: Transparencia de las AAPP e exercicio dos dereitos dos cidadáns

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

31 xullo 2023

A Carpeta Ciudadana é un espazo persoal en liña que simplifica a relación dos cidadáns coas Administracións Públicas, permitindo ao interesado, dunha forma áxil e sinxela, coñecer os expedientes que ten abertos nos distintos organismos, os seus asentos rexistrais entre administracións ou os datos que ten del a administración, mellorando así a transparencia e permitindo que teña un maior control dos seus datos persoais que están en poder das mesmas.

As Administracións Públicas son as entidades que realizan máis tratamentos de datos persoais dos cidadáns, é dicir, de os interesados e, por iso, é imprescindible reforzar os mecanismos de transparencia no que se refire ao acceso e utilización dos mesmos. Posto que as Administracións posúen estes datos, cobra especial relevancia a importancia do principio de transparencia nos tratamentos dos datos persoais e o exercicio dos dereitos dos cidadáns respecto dos seus datos persoais.

Nas sedes electrónicas dos organismos das distintas Administracións Públicas os cidadáns poden iniciar actuacións administrativas e obter información do seu interese. Agora ben, isto supón que o cidadán, para relacionarse coa administración telematicamente, debe acceder a unha multitude de sedes electrónicas, cada unha coas súas características e particularidades, o que fai que o cidadán vexa a información da Administración dunha maneira inconexa, complexa e de difícil seguimento.

La Carpeta Ciudadana, servicio desarrollado por la Secretaría General de Administración Digital, es el área privada de los ciudadanos en su relación con la administración que ofrece un punto de acceso único desde el que se puede conocer y acceder a sus datos, con la posibilidad, si es de aplicación, de obtener un justificante o certificado de los mismos y conocer el uso que las Administraciones Públicas realizan de ellos, al visualizar la información que se transmite entre administraciones.

https://carpetaciudadana.gob.es/cartafol/home(Abre en nova xanela)

Por tanto, a Carpeta Ciudadana simplifica e facilita o exercicio do dereito de acceso aos cidadáns ao ofrecer un punto de acceso unificado onde consultar toda a súa información, mellorando así as relacións dos cidadáns coa administración, fomentando a eficiencia, a transparencia e favorecendo que os cidadáns poidan controlar que datos persoais seus están en poder a Administración.

Os datos ofrecidos atópanse agrupados en diferentes temáticas: educación e formación, residencia, traballo e xubilación, saúde e asuntos sociais (ingreso mínimo vital), situación persoal e familia (axudas maternidade ou paternidade, xubilación), vehículos e transportes, vivenda e función pública (para os empregados públicos). Adicionalmente, poden consultarse os expedientes de diferentes organismos da Administración Xeral do Estado, das diferentes Comunidades Autónomas adheridas e das Entidades locais, cuxos expedientes están a empezar a incluír. Por exemplo, desde a apartado “Saúde e asuntos sociais” pode acceder á súa Historia Clínica Dixital do Sistema Nacional de Saúde (HCDSNS) a través dun servizo que interopera internamente coas Comunidades Autónomas.

 

Opcións de Cartafol Cidadán

https://carpetaciudadana.gob.es/cartafol/home(Abre en nova xanela)

En concreto, desde el apartado “Transparencia” cada interesado puede consultar los datos intercambiados entre las Administraciones a través de la plataforma de intermediación con su consentimiento, mediante la opción “ Os meus intercambios entre administracións(Abre en nova xanela) ”.

A este respecto, ábreas  Orientacións para a aplicación da disposición adicional oitava e a disposición final duodécima da LOPDGDD(Abre en nova xanela)  de AEPD interpretan que o artigo 28.2 da Lei 39/2015, do 2 de outubro, do Procedemento Administrativo Común establece o dereito do cidadán a non achegar os datos e documentos que xa estean en poder das Administracións Públicas, as cales utilizarán medios electrónicos para solicitar a dita información sempre que, no caso de datos de carácter persoal, cóntese co consentimento dos interesados. Por iso os servizos de verificación e consulta de datos da plataforma de intermediación de datos (“Os meus intercambios entre administracións”) permiten que calquera organismo da Administración poida consultar ou verificar este datos sen necesidade de solicitar a achega dos correspondentes documentos acreditativos, permitindo así facer efectivo o cumprimento do artigo 28.2 citado anteriormente e, por conseguinte, o dereito do cidadán recoñecido na Lei.

La información asociada a los intercambios entre Administraciones a la que se puede acceder desde la Carpeta Ciudadana es de dos tipos:

  • Consultas entre Organismos: iniciadas desde un Organismo de la Administración para consultar datos y/o documentos que obran en poder de otro Organismo, es decir, consultas entre Administraciones Públicas.
  • Consultas desde A miña Carpeta Ciudadana: consultas de datos persoais iniciadas polo usuario desde a propia Carpeta Ciudadana sobre calquera das temáticas anteriormente indicadas: educación, formación, residencia, traballo, asuntos sociais, etc.

As funcionalidades e a incorporación de máis trámites e consultas iranse incrementando ao longo do segundo semestre de 2023 e en 2024. Pódese consultar a súa folla de ruta na dirección web “ O meu cartafol cidadán – Máis Información(Abre en nova xanela) ”.

Por todo iso, a Carpeta Ciudadana supón realizar un exercicio de reforzo da transparencia das Administracións Públicas nas súas actuacións administrativas cara aos interesados, ao permitir que os cidadáns accedan non só aos seus datos, senón tamén á información sobre o intercambio dos seus datos entre Administracións no exercicio das súas funcións.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Seguridade e Protección de Datos
  • Información e datos do sector público