O informe “O valor dos datos abertos para a Administración ” destaca como o uso de datos abertos mellora a eficiencia e a eficacia da propia administración mediante unha mellor planificación dos recursos dispoñibles, a colaboración entre as distintas áreas departamentais, a mellora da interoperabilidade de datos e procesos, así como a adopción de estándares que faciliten o intercambio e almacenamento de datos.
E é que o sector público non é unicamente un gran provedor de datos abertos, senón que é tamén un dos maiores usuarios e beneficiarios da apertura dos datos gobernamentais. O informe, que publicou Datos.gob.es , fai un percorrido por un bo número de exemplos de como a administración pode beneficiarse en distintas áreas e apoiarse nos datos para retroalimentarse, reflexionar, colaborar, comprender, optimizar e aprender.
A creación dunha base de datos abertos en Xapón para mellorar a asistencia ás vítimas do gran terremoto de 2011 ; o servizo de alarma temperá para detectar tendencias sobre enfermidades ou epidemias posto en marcha polo goberno de Corea; o portal sobre a calidade do ensino nas escolas públicas de Brasil con datos procedentes do ministerio de educación; o estudo sobre os datos de consumo eléctrico nos edificios públicos de Francia para optimizar a subministración ou a gran base de datos global de empresas que nos ofrece Open Corporates son grandes exemplos de como lograr unha administración pública máis áxil e eficiente a través dun bo uso dos datos.
O informe remarca como o uso de datos abertos mellora a eficiencia e a efectividade da propia administración, a través dunha mellor planificación dos recursos dispoñibles, a colaboración entre distintas áreas departamentais, a auditoría do correcto uso dos recursos, a mellora na interoperabilidade dos datos e os procesos, así como a adopción de estándares que faciliten compartir e almacenar os datos.
Así mesmo, destaca que o uso dos este datos abertos supón o impulso á innovación pública ao contribuír á identificación de patróns que axuden á toma de decisións, a un desenvolvemento e implementación máis activo das políticas públicas ou á mellora da calidade dos datos grazas ao feedback público.
O documento recolle exemplos concretos como a mellora na xestión dos servizos da sanidade pública en Malawi grazas ao estudo dos datos de rendemento dos centros sanitarios nos distintos distritos, a redución dos niveis de mortalidade infantil en México grazas á maior dispoñibilidade de información ou a gran mellora de calidade conseguida na base de datos de direccións en Dinamarca grazas á apertura da información.
Outra das vantaxes e beneficios dos datos abertos para a propia administración, tal e como detalla este informe, é o fomento de a transparencia e a innovación. “Pódese levar a cabo un mellor seguimento das decisións e accións de goberno, facilitar a comprensión das políticas públicas ou contribuír a recuperar a confianza dos cidadáns nos seus gobernos”, apunta o informe.
Como exemplos do potencial dos datos abertos na administración destaca os orzamentos abertos e participativos de Filipinas, a monitorización dos contratos en Eslovaquia grazas á súa publicación en liña, o proxecto de publicación de toda a información sobre o gasto público das administracións locais en Austria ou o portal de transparencia de Brasil.