El rastrejador de l'Observatori d'Accessibilitat Web serà utilitzat pel Govern d'Argentina per realitzar monitoratges d'accessibilitat en el seu àmbit nacional

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

22 novembre 2019

L'Oficina Nacional de Tecnologies d'Informació (ONTI) del Govern d'Argentina va a usar el rastrejador de l'Observatori d'Accessibilitat Web, desenvolupat pel Govern d'Espanya, per realitzar monitoratges del compliment dels requisits d'accessibilitat pel que fa a la seva Llei N° 26.653 de “Accessibilitat de la Informació de les Pàgines Web” i el Decret Reglamentari de la mateixa.

El Rastrejador de el  Observatori d'Accessibilitat Web (OAW) és l'eina del Govern d'Espanya que des de l'any 2009 ha permès dur a terme les diferents iteracions de l'Observatori Observatori d'Accessibilitat Web (OAW) i la utilització del servei de diagnòstic en línia disponible a través de la Comunitat d'Accessibilitat . Además, será la herramienta con la que el Gobierno de España implemente el método de seguimiento simplificado para la monitorización con respecto a la Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament Europeu i del Consell, de 26 d'octubre de 2016, sobre l'accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils dels organismes del sector públic.

Técnicamente el rastreador permite realizar una estimación de la accesibilidad de un sitio web y generar informes automáticos a partir de las más de 100 comprobaciones implementadas actualmente en la plataforma con respecto a WCAG 2.0, además de aportar recomendaciones sobre cómo solventar los problemas detectados. A partir del año 2020 la herramienta incorporará también comprobaciones de WCAG 2.1.

El Govern d'Espanya va alliberar al novembre de 2018 com a programari de fonts obertes la solució del Rastrejador de l'Observatori d'Accessibilitat Web  a través del Centro de Transferència de Tecnologia – CTT amb l'objectiu d'ajudar a altres Estats en la implantació de polítiques actives de monitoratge de la situació, especialment per als afectats per la Directiva (UE) 2016/2102.

El govern de la República d'Argentina, en concret la "Oficina Nacional de Tecnologies d'Informació"(ONTI)(Obre en nova finestra) , exerceix el rol d'Autoritat d'Aplicació de la Llei N° 26.653 de “Accessibilitat de la Informació de les Pàgines Web” i per tant ha de monitorar i avaluar l'accessibilitat de llocs web en el marc del Decreto N° 656/2019 .

Com a suport a aquestes activitats ONTI va descarregar, a través del CTT, l'eina del Rastrejador de l'Observatori d'Accessibilitat Web i l'ha desplegat amb èxit en les seves instal·lacions. L'eina ha estat adaptada per l'equip d'ONTI a les necessitats específiques del context argentí, especialment pel que fa al disseny i informació mostrada pels seus informes.

El objetivo de ONTI es usarla, a partir de noviembre de 2019, para estudiar la evolución de la accesibilidad en los sitios web de los sujetos obligados por la Ley de Accesibilidad Web de Argentina.

De forma conjunta, España y Argentina están estudiando diferentes vías de colaboración para contribuir a las mejoras de uso común que se puedan ir desarrollando y generar así beneficios para ambas instituciones.

Notícia en ONTI(Obre en nova finestra)

• Accessibilitat
  • Cooperació interadministrativa