accesskey_mod_content

Publicado o Informe europeo de situación da Administración pública dixital e Interoperabilidade 2024

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

20 setembro 2024

Destaca a incorporación de tecnoloxías innovadoras, coa IA, GovTech e as solucións na nube á vangarda da transición dixital.

Interoperable Europe(Abre en nova xanela) , a través do National Interoperability Framework Observatory(Abre en nova xanela) (NIFO), acaba de publicar a edición 2024 do seu Informe de situación sobre a Administración Pública Dixital e Interoperabilidade.

A edición de 2024 do informe Estado da cuestión sobre administración pública dixital e interoperabilidade pon énfase en catro áreas de políticas clave que están no centro do panorama político actual: 

  • Transformación dixital das administracións públicas e os servizos públicos,
  • interoperabilidade e datos,
  • confianza e ciberseguridade, e 
  • uso innovador de tecnoloxías.

Estas áreas foron seleccionadas en resposta á adopción de iniciativas europeas clave vinculadas ao ámbito dixital, incluída a Lei dunha Europa Interoperable(Abre en nova xanela) , e os ambiciosos obxectivos establecidos polo programa de políticas da Década Dixital 2030(Abre en nova xanela) . O informe destaca as tendencias, as boas prácticas e as áreas de mellora en 39 países europeos, así como as accións emprendidas na UE.

Para ofrecer unha visión integral do panorama actual, cada capítulo deste informe inclúe unha sección sobre a análise da situación nacional e europea, pero tamén dedica espazo ao escenario internacional. Ademais, a edición deste ano presenta os últimos resultados do mecanismo de seguimento do Marco Europeo de Interoperabilidade(Abre en nova xanela) (EIF), que apoia a análise presentada. Tres capítulos enriquécense aínda máis con entrevistas sobre temas actuais relacionados coas tendencias identificadas (é dicir, o Pacto Verde Europeo, a Lei de Interoperabilidade Europea e GovTech).

O informe destaca que os países europeos han adoptado unha ampla gama de iniciativas destinadas a apoiar a dixitalización do sector público. Neste contexto, observáronse esforzos particulares no sector da saúde, así como na dixitalización sustentable e as iniciativas vinculadas á inclusión dixital e o desenvolvemento de habilidades para superar a fenda dixital actual. Así mesmo, a interrelación entre a interoperabilidade e os datos recibiu unha ampla atención grazas ao enfoque na gobernación e a reutilización dos datos, e o desenvolvemento de plataformas e rexistros de datos para axilizar a prestación de servizos públicos. Ademais, a necesidade de confianza e seguridade na esfera dixital nunca foi máis crítica. En consecuencia, parece que os países europeos han establecido centros e institucións de ciberseguridade para combater as ameazas cibernéticas e intensificaron os seus esforzos de sensibilización e formación para garantir que todos comprendan os riscos que poden incorrer tanto en liña como fóra de liña. Por último, as administracións públicas parecen cada vez máis inclinadas a incorporar tecnoloxías innovadoras no seu modus operandi coa IA, a GovTech e as solucións na nube á vangarda da este transición. 

En xeral, Europa perfílase como un actor crave na dixitalización do sector público. A posta en marcha de distintas iniciativas tanto a nivel nacional como da UE dotou aos cidadáns e ás empresas dunha gran cantidade de ferramentas destinadas a garantir un futuro dixital seguro, interoperable e centrado no usuario.

España

España segue liderando un ano máis a media de resultados no tres campos analizados:  KPIs, Recomendacións do EIF e Alicerces do EIF. O Mecanismo de Seguimento do EIF está organizado en tres alicerces (Principios, Niveis e Modelo conceptual da interoperabilidade) que agrupan 47 recomendacións e 68 KPIs. Na maioría destes indicadores, España sitúase por encima da media europea.

O informe deste ano destaca, dentro do principio de avaliación da eficacia e a eficiencia na implementación da interoperabilidade, o Catálogo de normas español, baseado nos resultados do cuestionario que completan as diferentes administracións e que é revisado dúas veces ao ano. Entre os servizos e fontes de información externas, o informe destaca a existencia de servizos na nube para proporcionar acceso a rexistros basee, identificación dixital, firma dixital e pago dixital.

No campo da ciberseguridade, o informe pon como exemplo o programa Redes Territoriais de Especialización Tecnolóxica (RETECH), que está a desenvolver iniciativas enfocadas á atracción e xeración de talento no sector da ciberseguridade, a través da formación tanto a nivel de oferta como de demanda. Así mesmo, poranse en marcha iniciativas co obxectivo de formar e sensibilizar á cidadanía en competencias básicas en ciberseguridade para un uso adecuado e seguro das novas tecnoloxías.

Informe de situación da administración pública dixital e interoperabilidade 2024 (PDF)(Abre en nova xanela)

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Interoperabilidade e Normalización
  • Información e datos do sector público