"/>

Eap - iraunkortasun-txostenak datu irekien atarien azpiegiturak
accesskey _ mod _ content

Iraunkortasun-txostenak datu irekien atarien azpiegiturak

irailaren 2020 02

Txosten-sorta hau, ies pieza hasi ziren, uztailean argitaratzea. Abuztuan egin zen bigarren partetzat eta hemen bi aldeek: "erabilera eta ingurumen-inpaktuak Neurtu ditugu, multzokatuta, atarien" eta “ Adierazleak garatzea microeconómicos datuak berriro erabiltzearen bidez irekiekin ”.

Uztailaren 6an 2020ra, European Data Ataria (EDP) argitaratu zuen lehena sei txostenak (laburpen exekutiboa eta gehiago deskripzio orokorra) buruzko azpiegituren jasangarritasuna atariak albergatzeko zerbitzuak datu irekiak (Ireki leiho berrian) Txostenak hainbat dimentsio, eta hauek dira: gaia lantzen.

Txosten horietan oinarritzen dira, aurreko bi txosten partzuergoaren egindako ikerketa EDP: Gomendioak egiteko: datu irekien iraunkortasunari (Ireki leiho berrian) (2017) eta Jasangarritasun ekonomikoa bermatzeko atariaren datu irekiak: eragina ulertzeko eta finantzaketa (Ireki leiho berrian) (2018).

Datozen hilabeteetan European Data Ataria nabarmendu behar dira: esate baterako, aurkikuntza laburpena egiteko erabiliko dimentsio bakoitzari buruzko txostena.

Administrazio elektronikoaren ataritik, eco gara, serie honetako lehen bi bildu dugu.

Lehen txostena

Hau da lehena, batik bat, “ pieza lehen txostena Erabilera eta neurtzen dituzten inpaktuen atariak (Ireki leiho berrian) zehatzago azalduz, hauek aztertzen ditu: txostena ”.

  • Erabilera eta ingurumen-inpaktuak neurtzeko atarien inguruarekin.
  • Hautatu atributos neurtzeko;
  • Adierazleak garatzea makro eta microeconómicos hura berriro erabiliz;
  • Nork eta nola erabili beharko litzateke; eta metodologia hori ebaluatzea
  • Irakaspenak eta jardunbide hobeak.

Hori da gure lehentasuna, piezapone garrantzia neurtu datu irekiak; kontuan hartu beharreko gaiak metrika adibideak neurtzeko metrikak hautatzean; erabilera eta eragina; eta adibideak eta atarien eta jardunbide egokien berri elkarri emateko.

  • Erabileraren neurketa eta, horrez gain, atariak
  • Erabilera eta eragina neurtzea datuak (irekiak) funtsezkoa da. Beharrezkoa da:
  1. kalitatea mantentzea, datuak eta euskarri;
  2. inbertsio handiagoa justifikatu;
  3. baliabide kontzentratzea;
  4. aurrerapen konparatzen da, herrialdeen arteko eta erakunde, esate baterako; eta
  5. Erreferentzia-puntu, erakunde eta herrialde atariak.

Hautatu baino lehen, badaude zenbait arazo zehaztu behar diren datuak neurtzeko metrika. Horren adibide bat da datuen kalitatea ebaluatu eta datu-multzo bat zer den definitzea kalitate oneko datu multzo bat al da kalitate oneko datu-eremu guztiak beteta daude dagoenean edo gutxiago betetzen den eremuetan zehaztasun handiagoz ematen duten datuak dira? edo garbitu eta fina, edo prozesatu gabeko datuak barne, balio atipikoak izanez gero?

Beste arazo bat neurtzeko metrika hautatzean erabilera eta inpaktua da zein diren erabiltzaileen datuak "" lerrokatu. Adibidez, erabiltzaile nagusiak erabiltzen dituztenak, datuak zuzenean? erabiltzaileak sekundarioak: hura erabiltzen dutelako, eta bitarteko baten bidez; edo erabiltzaile diren hirugarren sektoreko - produktu erabiltzen dituztenak datuak aztertzen dira, baita beste zenbait Txostenean? arazoak berriz erabiltzeko jarduera eta nola neurtzen den erabilerari jarraipena egiteaz atari batean.

Fokatzea eta hautatu ondoren aukeratuko dira, eta metrika datuak neurtzeko. Txosten honetan aztertzen da hainbat metrikak adibideak erakutsiko dizkigute, merezimenduak. Sartu ondoren, txostena, hainbat metrikak ikertzen jarraitzen du adierazleak microeconómicos hura berriro erabiliz eta nork erabili beharko litzateke metrika horiek eta adierazleak eta nola. Amaitzeko, partekatzen dira, eta hainbat jardunbide egokien berri elkarri emateko. txostena

Bigarren txostenean

Bigarren pieza, “ adierazleak microeconómicos bidez datu irekiak ” (Ireki leiho berrian) argitaratu da, abuztuaren 5ean, garrantzia duten inpaktu ekonomikoa neurtzea, metrikak eta mikroekonomikoetarako ildoekin datuak irekiak nola lagun dezake datuak berriro erabiltzearen gai honetan. Bere puntu garrantzitsuenak hurrengoak dira: irekita

  • Balioa berrerabiltzeko datu irekiak

Etorkizun iraunkorra bermatzea eta konpromisoa segurtatu gobernuak modu jarraituan lan hori inpaktu soziala ebidentzia behar datuak irekiak, barne (baina mugatu gabe) horren inpaktu ekonomikoa. Hala ere, modu eraginkorrean neurtzea eragindako inpaktu ekonomikoa. Erronka hori erronka bat izaten jarraitzen du datuak irekiak aipatzen identifikatzeko maila-katea kausazkoak, tresnak eta metodologia egokiak diseinatzea neurtzeko eta adina baliabide izan ebaluazioa egiteko.

Gobernu-datuak berriro irekiak balioa sortzen dugu, sektore publikorako nahiz pribatuak egiteko zerbitzuak eta ezagutzak erronken balioaren aplikazioan daude. jarraipena hobetzeko neurri egokiak datuak berriro erabiltzearen. Adierazleak garatu dira, hau da, batez ere, ingurua miatu microeconómicos txostena balioa sortzeko eta inpaktua neurtzen dute gobernuak eta sektore pribatuko ikuspegitik.

  • Metodologia eta emaitzak

Adierazleak garatzeko microeconómicos egokiak aztertu diren lau sektore publikoko erronkei irtenbideak sortzen ari ziren datu irekiak. Egin diren proiektuen bidez berrikuntza irekia: idatzi ditu, eta datuak co-creando sektore kanpoko disoluzioak, ete. Proiektuen helburua ulertzea zen uste, zer-nolako eragina lortu nola evaluarían Jarraituz datu irekien metodo bat garatu zen. berrikuntzak identifikatu eta besterengarria izan duten eragina datu irekien banakako proiektuak, hurrengo irudian agertzen da.

Emaitzak metodo hori, hiriz hiri nagusietan eragin ekonomikoa txostenean laburpena proposatutako irtenbideei hiri adimendun. Autoeraketako eragileak saretzeko topaketa ateratako arabera sailkatzen dira esperimentu orokortu daitekeena jabeek garatzaileentzat irisgarritasuna eta proiektu neurtzeko datuak: eragiketen datuak (barne), zerbitzu-datuak inguruan (esku dauden beste zerbitzu publiko) eta datuak sektore pribatua (finantzarioak eta datu komertzialak).

Emaitza horiek bultzatu beharko lukete jabeei sektore publikoko atariak biltzea eta argitaratzea. Jabeek sektore publikoaren atariak metrika horiek baino ezin dute gastu publikoa handitzea eta gardenak bere herritarrentzat eraginkortasuna, baizik eta lortu ahala aurrera egiten datu gehiago argitaratzen erabil daitezke, modu metagarrian daukan eragina neurtzeko denbora-tarte baten eta zabalagoak. politikak formuladores sorrera sustatu behar dute eta metrika horiek, ziur asko, baldintza horiek finantzatzeko batean proiektu horiek datuak berriro erabiltzearen.

Hirugarren txostenaren

Txosten hau, Datuak berriro erabiltzearen metodo bat printzipioak "praktikan aldatzeko: (Ireki leiho berrian) ikuspegi berri bat aztertzen, ebaluazio bat sortzeko automatizatua berrerabiltzeko txostena prestatuko du. adibide bat gidatzeko atariak datuak bidez ebaluaziorako automatizatua ondo identifikatzeak berebiziko garrantzia du berrerabiltzeko datuak eta bezeroen parte-hartzea handitzea.

Gero eta handiagoa datu-kopuru bat argitaratzen da web-orrian argi eta garbi sustatzeko helburua du, eta berrerabiltzea. Asko egin diren arren, dituzten jabeak ahaleginak eta datu-argitaratzaileak ez dira. Hala ere, berrerabiltzea eta berrerabilpena bat dira datuak dituzten lau printzipio FAIR: bilduma bat praktika onenak egiteko goi-mailako datuak buscables, eskuragarriak, elkarreragingarriak eta berrerabilgarriak. Nahiz eta metrikak FAIR printzipioak, neurtu ale ematen metrikak FAIR ekitatea. ez da praktika-sorta zabala dago jardunbide hobeak eta jarraibideak (zehatz-mehatz azalduta txostenean) printzipioak zehazten dituzten erabilera partekatuko eta berrerabiltzea. Hala ere, ebaluazio automatizatua berrerabiltzeko datuak erronka bat izaten jarraitzen du.

Lehen zatiko "txostena Erabileraren neurketa atarien eta ingurumen-inpaktuak (Ireki leiho berrian) "arakatzeko eta ebaluatzeko zenbait soluzio iradokitzen datuak berriro erabiltzearen, automatikoki jarraipena barne-hitzorduak pixel, datu-multzoak eta saio-hasieran. Hala ere, dute metodo horiek beren mugak. Beraz, ezinbestekoa da ebaluazio-ikuspegi bati ekiteko den beste centre aldean gehiago berrerabiltzeko datu irekiak duela, euskarria argitalpenaren barne automatizazioa. Zati honetako txostenean agertzen den honelako ikuspegi batek eta sartu duen metodo bat jabeei laguntza a ulertzen zer dela eta, datu-multzo bat izatea, datuak erabiliz, eurek parte-hartzea aztertu daitezke berriz erabiltzeko.

  • Metodoa eta emaitzak

Urrats hauek ditu, metodoa bete behar duten ekipoak kudeatzen dituzten datu-atariak irekiak:

  1. Irismena ebaluazio-ekitaldian.
  2. Definitu berrerabiltzeko metrikak araberakoak dira. Horiek atariaren azpiegitura teknikoa eta azpian.
  3. Bildu berrerabiltzeko metrikak (edo proxy-ak). Horretarako,, gaitasunen eragile izateko behar dira, hitzarturiko planean jasota egon daitezkeen teknikak software eguneratzea, erabiltzen den edo metrikak ondoriozko agregatuak-sistemaren erregistro-maila baxuagoa hautatu behar duzu.
  4. Berrerabiltzeko adierazleak definitzea. Hona hemen xehetasun erregistroak neurgarri eta ezaugarri gisa erabiliko dira du aurreikuspen-eredua.
  5. Aztertu zenbat banaketa-taldearen datu-multzo berrerabilitako gehiago.
  6. Erabili funtzio horien konbinazio bat sortzeko estatistika-eredu bat iragartzeko.
  7. Lor ezazu datu-multzoak eta prozesuak gomendioak argitaratzea.

Txostenean, adibide bat eskaintzen da, nola aplikatu daitekeen metodoa zabal bati esker identifika daitezke, parte hartzeko metrika eta aurresatera datu-multzo baten berrerabiltzea arabera egitura ezaugarri den publicó. eta haren dokumentazioa. Gainera, jabeek gomendioak ematen adibideko txostena atarien beren praktika eta atarien diseinua argitalpen handitzen duten ezaugarri datu-multzo baten kopia egiteko eta hobetzeko, zeinak lotuak baitaude cuantificablemente gehiago parte hartzera.

Egungo teknologiak ere, ikuspegi horrek berri emateko baliotsu izan daiteke:

  1. Diseinatzaileek eraikitzeko sistemak funtzionalitate informazioa automatikoki harrapatzeko.
  2. Hornidura gisa, informazio jakin bat dagoen argitaratzaileen metadatuen editorera.
  3. Esperientzia-diseinatzaileak erabiltzaile-prozesua nola eraiki arteko elkarrekintza reutilizadores datu multzoak interfazea erabiltzen du datu-atari bat.
  4. Atariaren jabeen garapenean beren ataria.
  5. Erabiltzaileak datu irekien ekosisteman laguntzeko zabalagoa identifikatzeko datu-multzo oso erabilgarria izan daitekeen.

Laugarren txostena

La laugarren emanaldia (Ireki leiho berrian) serieko datu-atariaren azpiegiturak « iraunkortasuna txostenak (irekiak) ” "oinarritzen da. ikuspegi finantziazio-Atariak kasu-luzeraren enpresa finantziazio-ereduaren".

Diseinatzen txostena tresna-multzo bat hiru kasutan oinarrituta, negozio-ereduak eta 20 ohar kostuen finantzaketa-4 lagungarri izan daitezke bat-batean, finantzaketa-estrategia atariak.

Kasu gehienetan, atariak eta lotutako jarduerak dira. Nazio-mailan, hori ez da gobernuko sailak finantzatu, neurri handi batean, gardentasun edo sail aurrekontu oinarritu zure. Gutxi dira finantzen aldetik iraunkorrak eta ez dute oinarri batzuk udal atariak denak finantzen aldetik iraunkorrak. Heldutasun-txostena 2018ko Datu Irekiak (Ireki leiho berrian) aurkitu administratzeko bakartzat jotzen da estrategiak finantzatzeko kostua atariak datu irekiak zabalago eta gobernu nazionalak mantentzeko datu-atari bat kostua ikur horrek inolako irekietan bai. Gainera, bere jardueraren jabeek izendatu zuten, eta finantzaketa-ereduak atari ez alternatiboak.

  • Negozio-kasuak garatzea

Izan ere, estatu kideek behartuta daude zenbait datu-multzo bat izan behar dute, hau argitaratzea. Horrek, hein batean, baita arauzko kostua azaltzen du estatuen arteko zalantzarik aztertzeko beste finantzaketa-listoiek. Hala ere, ikuspegi honetan 'ezkutatu datu irekien finantzatzeko bete' ulertzea, ikuspegi iraunkorragoa gara daitekeen kasu bat erabiliz, negozio-Txosten hau. honetan aztertzen da hiru alderdi garrantzitsuak merkataritza barne, adibideak, kasu hainbat datu:

  1. Aurrekontu - Kasua: eskualdeko Infoshare aurrezki zuzeneko helsinkiko (eskualdeko)
  2. Herritarren partaidetza - Kasua: Data Milioi North (argitaletxeak publikoak eta pribatuak mistoak)
  3. Produktuak eta zerbitzuak berritzeko - Kasua: Score/SCIFI (hiri eta eskualde-)
  • Finantza-ereduak

Negozioan aukeratzeko eragina du finantzaketa-ereduei buruzko erabakiak egokienak. Txostena, eta finantzaketa-ereduak berrikusten eta azaldu zer litezke lau martxan praktikoa:

  1. Barne-finantzaketa (publikoa): barne-finantzaketa, atari bat bai gurutzatu edo sorospena esan diezaiokegu. Da jasangarria, erregulazio-kostu gisa statu quo duten erregulazio-gastua egin da, eta, beraz, etorkizunean aurrekontuetan sartuko.
  2. Cofinanciamiento: cofinanciamiento adostasun batera iritsi behar da, horri esker, lortutakoaren gainean egingo ditu. Beraz, prozesu nagusi bat da, eta, ustez, erabakiak hartzeko behar kofinantzaketa kostu gehigarriak zenbait akordio/kontratu edo bat adostu behar da modu balioztatzea.
  3. Kanpoko finantziazioa lortzeko: kanpoko finantzaketa konbinatzen direnean gertatzen da, eta gobernu-datuak eta pribatuak.
  4. Autofinantzaketaren sustapena burundiko baserri-kopia egiteko diru-sarrerak: eragiteko helburuarekin finantza-iraunkortasuna atariek datu irekiak kobratu litezke datuak, zerbitzu edo tresnak freemium eredu bat erabiliz.

Negozio-kasuen erabil daitezke, eta hainbat finantzaketaren ereduak. Hala ere, guztiek ez dute finantzaketa estrategien kasu guztietarako erabil daitezke. Xehetasunak barne, horietako bakoitzaren mugak, inplementazio osoak ereduak txosten osoa hemen aurki daitezke.

  • Kostuen gogoetak atariak

Ondoren, txostena aztertu da. “ iraunkortasun ekonomikoa bermatzea datu irekien atariak: ulertzeko eragina eta finantzaketa (2018) ” (Ireki leiho berrian) kostu-Arloak identifikatu ziren, eta 20 landu behar diren erabili behar da negozioan edo eredu horietan oinarrituta, txantiloi bat sortu zuen finantziazioa lortzeko. Eremu txostena garatzeko dituen aurrekontua arlo guztiak lantzen ditu. Metodo horiek Erabilgarriak izan daitezke hiru zati desberdin ditu:

  1. Atarien jabe egin zen maila guztietan, senatutik hasi arte; izan ere, metodo horiek espezializatutako alorrak nazionala erabil daitezke tresna-multzo estrategia fokatzeko eta zuzentzea eta finantzaketa-eragiketen. horretaz gain, jabeak kasu-ikuspegia erabili daitezke negozio-datuak erabil litezke, ulertzeko zer modu horrek ez du zertan ireki beharko lukete eta baliotsua.
  2. Formuladores diren politikak hori erabil dezakete laguntzeko politikak ebaluatzea formetako kopia egiteko erabil daitezke aldatzea eta saltokien ikuspegi gastua egin da eta integratzeko bidean, ZURE datu irekietan bai beste jarduera batzuekin gobernu-erakundeekin.
  3. Los posibles financiadores que estén interesados ​​en respaldar los datos abiertos pueden utilizar estos métodos para identificar oportunidades apropiadas y formas de involucrarse con los editores de todo el espectro.

 

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian) (Lehen Txostena)

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian) (Bigarren Txostena)

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian) (Hirugarren Txostenaren Arabera)

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian) (Laugarren txostenaren arabera)

  • Gobernu irekia, txostenak eta ikerketa
  • Administrazioen arteko lankidetza