- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seves notificacions en l'Adreça Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
Consolidació de l'Adreça Electrònica Habilitada única (DEHú)
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".
29 juliol 2022
Des de l'1 de setembre la DEHú serà l'única via d'accés agregat a les notificacions de diferents emissors gestionada per l'Administració General de l'Estat.
La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques preveu en el seu article 43 l'existència de l'Adreça Electrònica Habilitada Única (DEHú) com a mitjà per a la pràctica de les notificacions per mitjans electrònics (juntament amb la seu electrònica de l'emissor). La gestió de la DEHú correspon al Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital en col·laboració amb el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública i està disponible en l'adreça https://dehu.redsara.es .
Des que va entrar en servei al juliol de 2020, la DEHú ha anat oferint nous serveis, consolidant el seu funcionament i ampliant el nombre d'administracions de les quals ofereix notificacions, de manera que en l'actualitat permet accedir en un mateix punt a uns 8 milions de notificacions mensuals.
L'eficiència de la DEHú s'ha vist reforçada amb l'entrada en vigor del Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, aprovat pel Reial decret 203/2021, de 30 de març, que determina que tota notificació l'emissor de la qual pertanyi a l'àmbit estatal es posarà a la disposició de l'interessat a través de la DEHú (sense perjudici que, de forma complementària, l'emissor la pugui posar també a disposició a la seva seu electrònica o seu electrònica associada). En el cas de les altres administracions públiques, els seus organismes i entitats, d'acord amb la política de gestió de notificacions de cadascuna d'elles, poden optar per posar-les a disposició bé a la seva seu electrònica, bé en la DEHú o en ambdues.
Per això, gràcies a l'esforç realitzat des de la seva posada en funcionament, els interessats també poden accedir actualment en la DEHú a les notificacions emeses per òrgans, organismes i entitats de les comunitats autònomes d'Aragó, Canàries, Cantàbria, Galícia, Illes Balears, Madrid, la Comunitat Foral de Navarra, la Regió de Múrcia, la Comunitat Valenciana i de prop del 75% de les Entitats Locals de tota Espanya, i s'està treballant intensament en la incorporació de les restants administracions públiques que ho desitgin.
Així mateix, la DEHú incorpora una interfície pública via serveis web que permet la recollida automatitzada de notificacions dirigides a grans destinataris i que ja són utilitzats en l'actualitat per més de 2.500 usuaris, fonamentalment empreses que desitgen automatitzar la recollida de notificacions des dels seus sistemes de gestió, simplificant i agilitant aquests processos sense minvament de la seguretat jurídica. La informació tècnica necessària per realitzar aquesta integració es troba disponible al Portal d'Administració Electrònica en https://administracionelectronica.gob.es/ctt/lema .
DEHú, després de més de dos anys de funcionament, ha aconseguit una gran maduresa i a fi de consolidar els principis d'eficiència, servei efectiu als ciutadans i de racionalització i agilitat dels procediments administratius i de les activitats materials de gestió, des del proper 1 de setembre la DEHú serà l'única via d'accés agregat a les notificacions de diferents emissors gestionada per l'Administració General de l'Estat.
Per això, els receptors i gestors de notificacions que encara no ho hagin fet, hauran d'adaptar-se a la utilització directa de la DEHú per a l'accés a les seves notificacions o les dels seus representats, especialment aquells que, àdhuc sent minoria, encara poguessin estar utilitzant “Carpeta ciutadana” amb aquesta finalitat.
- Centre de Transferència de Tecnologia
- Infraestructures i serveis comuns
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seva Història Clínica en l'app “La meva Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seves notificacions en l'Adreça Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seves notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8