España ocupa el novè lloc entre els 27 països membres de l'en
L'Informe DESI de la Comissió Europea destaca els bons resultats d'España en matèria de Servicios Públics
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".
18 novembre 2021
España obté una puntuació molt per sobre de la mitjana en tots els indicadors d'administració electrònica: usuaris, formularis, serveis per a ciutadans i empreses i dades obertes.
mateix España ocupa el setè lloc en
Aquests indicadors mostren un nivell alt d'interacció en línia entre les autoritats públiques, els ciutadans i les empreses. El 67% dels usuaris d'internet espanyols participa activament en els serveis d'administració electrònica, en comparació del 64% de la mitjana de la UE. España va obtenir 78 punts en l'indicador de formularis precumplimentados, que mesura la reutilització de la informació que es transmet d'unes administracions a altres per facilitar la vida als ciutadans. Aquesta puntuació supera amb escreix la mitjana de la UE de 63 punts, gràcies a que el sistema espanyol no sol·licita informació a ciutadans i empreses si aquests donen el seu consentiment perquè sigui recaptada per la pròpia Administració.
Quant als serveis públics per a la ciutadania, España va obtenir 82 punts per als ciutadans (enfront dels 75 punts de mitjana en
Entre les fites aconseguides en 2020 per España l'informe
- el Pla de Digitalització de les Administracions Públiques,
- la Llei reguladora de determinats aspectes dels serveis electrònics de confiança,
- la publicació del primer model de Gestió d'Identitats Descentralitzades,
- la promulgació del Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics o
- la creació de l'Oficina de la Dada.
L'Índex de l'Economia i Societat Digitals 2021
En 2021, la Comissió ha ajustat l'informe
Amb la finalitat d'adaptar l'informe
España ha obtingut molt bons resultats en l'àmbit de la connectivitat, encara que persisteixen algunes diferències entre les zones urbanes i rurals. Quant al capital humà, ocupa el lloc número 12 i durant els últims anys ha pujat posicions, però encara existeix marge de millora, especialment en l'indicador d'especialistes en tecnologies de la informació i de les comunicacions (
- Cooperació interadministrativa
- Serveis electrònics