accesskey_mod_content

La Xunta de Galícia completa la integració en el SIR per a l'intercanvi electrònic de seients registrals entre administracions

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

05 abril 2017

Amb la incorporació en SIR de l'oficina de Registre General de la Xunta de Galícia, s'habilita l'intercanvi electrònic de seients registrals  a totes les Conselleries i a més de dues-centes unitats administratives a través de l'aplicació certificada AIRES.

La Xunta de Galícia es va integrar en SIR el passat mes de novembre, després d'haver superat amb èxit la fase de certificació en la norma SICRES 3.0 per a la seva aplicació de registre AIRES. Aquesta certificació habilita a la Xunta per a la integració de les seves oficines de registre en la Plataforma d'Intercanvi Registral SIR.

SIR permet l'enviament i recepció de seients registrals amb la seva documentació adjunta digitalitzada entre la resta de les oficines integrades(Obre en nova finestra) .

A més els ciutadans podran presentar sol·licituds, escrits i comunicacions dirigits a qualsevol administració, d'acord amb la normativa en matèria d'administració electrònica regulada per les lleis 39/2015 i 40/2015.

Amb l'activació en SIR del passat 3 d'abril de l'oficina de Registre General de la Xunta de Galícia es culmina pràcticament el procés d'integració en SIR de la Xunta mancant que progressivament,  es vagin incorporant altres Oficines de Registre Auxiliars.  

Amb AIRES, la resta d'aplicacions certificades en SICRES 3.0 i els serveis comuns de registre: ORVE i GEISER de la Secretaria General d'Administració Digital, es va donant cobertura per a l'intercanvi electrònic de registres a un gran percentatge de ciutadans i administracions, actualment ja s'han intercanviat més de tres milions de seients registrals, amb una taxa de digitalització de la seva documentació adjunta de més del 90%.

SIR per tant contribueix a la reducció dels costos de tramitació per l'eliminació del paper i escurça el temps de tramitació atès que l'intercanvi electrònic és pràcticament immediat. 

  • Interoperabilitat i Normalització
  • Cooperació interadministrativa