Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Portal de Firma Electrònica

  • Nomene Abreujat:
    portalfirma
    Resum:
    El Portal de Firma Electrònica és un lloc web que pretén acostar i fer més accessible la firma electrònica a ciutadans i empreses. S'estructura entorn de/entorn d'una sèrie de tutorials sobre l'operativa bàsica de firma i validació de firmes electròniques i entorn de/entorn de conceptes relacionats amb la firma, com els certificats digitals, el procés de firma, plataformes de validació, aspectes legals, etc.
    Destinataris:
    Ciutadà , Empresa , Qualsevol Administració Pública
    Organismes Responsables:
    Ministeri de Política Territorial i Funció Pública
    Secretaria d'Estat de Funció Pública
    Secretaria General d'Administració Digital
    Manera d'Ús:
    Servici en xarxa per a usuari final
    Contacte:

    Centre d'Atenció a Usuaris:

    Correu Electrònic:  cau.060@seap.minhap.es  
    Direcció: Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques
    Direcció general de Modernització Administrativa, Procediments i Impuls de l'Administració Electrònica
    Att. Portal de Firma Electrònica 
    C/ María de Molina, 50
    28071 – MADRID

    Tipus de Solució:
    Infraestructura o servici comú
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Estatal
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic , Documents Personals
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Tècnic

    Descripció

    El pas d'una Administració basada en paper a l'Administració Electrònica requerix una interacció entre el ciutadà i l'Administració per mitjans exclusivament electrònics. Des que el ciutadà s'identifica a l'inici del tràmit fins a la seua finalització mitjançant la firma de la documentació generada és necessari usar mitjans electrònics.

    Les peces bàsiques que possibiliten esta relació electrònica són els certificats electrònics, i per mitjà d'estos la firma electrònica.

    L'objectiu del Portal de Firma és precisament fer més comprensibles i pròxims tant a ciutadans com a empreses tots els conceptes relacionats amb les firmes i certificats electrònics.

    El portal està estructurat en dos seccions destinades la primera a ciutadans i la segona a empreses per les peculiaritats que presenta cadascun en l'ús i freqüència de la firma electrònica.

    Dins de cada secció es poden distingir dos àrees principals:

    • Un àrea de demostració o aprenentatge on s'ensenya a l'usuari com realitzar determinades accions de firma electrònica utilitzant diferents aplicacions i webs.
    • Una segona àrea de contingut explicatiu sobre conceptes i temes relacionats amb la firma electrònica: tipus de firmes, formats de les firmes, ús dels certificats electrònics, requisits tècnics per a usar la firma, base legal, etc.

    El portal de firma està accessible en la direcció:  http://firmaelectronica.gob.es

    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General